Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdietė pasipiktino: nors mokėjo atgaline data, už dujas turėjo atsiskaityti nauju tarifu

2021-07-13 15:30

Klaipėdietė, liepos pirmosiomis dienomis nuskubėjusi į įmonę „Ignitis“, už suvartotas dujas turėjo sumokėti nauju tarifu, nors šis įsigaliojo tik nuo liepos 1-osios. Moteris tikina, kad, apmokėdama dviejų mėnesių sąskaitą, ji permokėjo pusšimtį eurų.

Sąskaita: pamiršus deklaruoti suvartotų dujų rodmenis, nuo liepos 1-osios tenka mokėti brangiau.
Sąskaita: pamiršus deklaruoti suvartotų dujų rodmenis, nuo liepos 1-osios tenka mokėti brangiau. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Mokėjo atgaline data

„Mokėjau už gegužę ir birželį. Dujas vartojau dar galiojant senajam tarifui. Už dujas mokėjau liepos 3-iąją, bet man teko sumokėti jau nauju tarifu. Pasirodo, jie gali paimti mokestį atgaline data? Man atrodo, kad tai labai neteisinga. Kaip galima liepti mokėti atgaline data kone dvigubai brangiau?“ – piktinosi klaipėdietė Palmira.

Moteris susiginčijo prie įmonės „Ignitis“ aptarnavimo langelio.

„Jei jie netiki, kad aš suvartojau dujas dar birželį, tegul atsiunčia žmogų patikrinti rodmenų. Ir bus aišku, ar aš suklydau, prirašiau ar ką nors ne taip padariau. Pažadėjo atsiųsti, bet nelabai tikiu tuo. Nusispjoviau ir nuėjau į prekybos centrą sumokėti sąskaitos terminale. Ta moteris, kuri kasoje sėdi, patikino, kad aš ne pirma, mokanti už dujas brangiau, nauju tarifu“, – pasakojo klaipėdietė.

Ji tikino, kad vietoj 200 eurų už dujas sumokėjo 250 eurų.

„Aš galvojau, kad man perskaičiuos kitą mėnesį. Juk su elektros sąskaitomis taip būna – jei mokėjai didesniu tarifu, perskaičiuoja ir minusuoja iš sąskaitos. Visada tokia tvarka būdavo. Aš dujomis šildausi, man ne pinigai esmė, o principai. Čia yra esminis klausimas – kodėl monopolinė įmonė gali taip elgtis? Plėšti iš žmogaus nauju tarifu atgaline data“, – pyko moteris.

Gali tikslinti duomenis

Įmonės „Ignitis“ atstovas Artūras Ketlerius ramino, kad ne viskas dar prarasta, o permoką moteris galėtų susigrąžinti, jei pateiktų pretenziją su paaiškinimu.

„Pagal tvarką, deklaruoti dujų ir elektros rodmenis reikia iki kiekvieno mėnesio pabaigos. Tai tampa ypač aktualu gyventojams, kai keičiasi tarifai. Nes už suvartojimą pradedama skaičiuoti naujojo mėnesio kainomis. Jūsų minimu atveju galėjo taip nutikti, kad moteriai teko mokėti pagal naujus tarifus“, – teigė A.Ketlerius.

Jei žmogus dėl pateisinamų ir objektyvių priežasčių negalėjo deklaruoti skaitiklio rodomų duomenų, įmonė suteikia galimybę patikslinti birželio rodmenis.

Įmonės atstovas tikino, kad klientė pirmiausia turėtų kreiptis į bendrovę „Ignitis“ ir jai būtų pateikta visa informacija.

„Liepos mėnesį, žinodami, kad dalis klientų laiku nedeklaruoja rodmenų, numatėme problemą, todėl pasilikome galimybę lanksčiai ją spręsti. Jei žmogus dėl pateisinamų ir objektyvių priežasčių negalėjo deklaruoti skaitiklio rodomų duomenų, įmonė suteikia galimybę patikslinti birželio rodmenis“, – patikino A.Ketlerius.

Įmonė pripažįsta, kad dalis klientų galėjo rodmenų nepateikti dėl neapdairumo.

„Tačiau mes analizuojame, ar klientas rodmenų neteikia jau ilgą laiką. Yra tvarka ir jos reikėtų laikytis. Tačiau žinoma, kad gali nutikti ir nenumatytų dalykų. Pavyzdžiui, telekomunikacijų bendrovės mato, kiek žmogus skambino telefonu, tad sąskaitas nėra sudėtinga išrašyti. O tada, kai gyventojai patys deklaruoja suvartojimo rodmenis, galioja principas tai atlikti mėnesio pabaigoje“, – aiškino A.Ketlerius.

Susimokėjo už tris mėnesius

Įmonės atstovas sakė, kad šiuo metu didesnės gyventojų apgulties nejaučia, interesantai birželio paskutinėmis dienomis intensyviau skambino operatoriams ir skubėjo deklaruoti rodmenis.

„Nesu gavęs signalų, kad būta pasipiktinusių klientų. Dauguma klientų paskubėjo atlikti pareigą iki liepos 1-osios. Vis dėlto jei žmogus atėjo deklaruoti rodmenų liepos 5-ąją ir nori susimokėti sąskaitą, to mėnesio įkainiais ir pateikiama sąskaita. Jei atėjo žmogus deklaruoti rodmenų už tris mėnesius, galėjo taip ir nutikti, kad sąskaita buvo apskaičiuota naujuoju tarifu“, – tikino atstovas.

A.Ketlerius priminė: jei klientas nemoka deklaruoti rodmenų internetu, jis tai gali padaryti paskambinęs į įmonę telefonu.

„Užtenka padiktuoti kliento kodą. Mes ir raginome žmones tokiu būdu deklaruoti. Už birželį juk mokama vėliau. Pačiai įmonei nėra patogu, kai gyventojai ima rodmenis deklaruoti įvairiais laikotarpiais, todėl ir prašoma už tą konkretų mėnesį duomenis pranešti jo pabaigoje“, – paaiškino atstovas spaudai.

„Esame sulaukę keleto šimtų užklausų – mažiau nei 0,05 proc. viso gamtinių dujų klientų ir mažiau nei 0,04 proc. viso elektros tiekimo klientų kreipinių dėl skaitiklių rodmenų patikslinimo už birželio mėnesį“, – neslėpė A.Ketlerius.

Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos sprendimu, visuomeninio elektros tiekimo kaina nuo liepos pabrango apie 8 proc., o dujų kaina namų ūkiams pašoko net 26–50 proc.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų