Pereiti į pagrindinį turinį

Konteineriai – Klaipėdos uosto "arkliukas"

2014-02-10 18:38

Jau kelerius metus Klaipėda pirmauja pagal konteinerių krovą tarp rytinės Baltijos šalių uostų.

Vidmanto Matučio nuotr.

Jau kelerius metus Klaipėda pirmauja pagal konteinerių krovą tarp rytinės Baltijos šalių uostų.

Konteinerius galima laikyti Klaipėdos uosto arkliuku – pagrindine krovinių rūšimi, nors pagal krovos apimtis jie yra tik ketvirta jų rūšis Klaipėdos uoste – po trąšų, naftos produktų ir ro ro krovinių. Konteineriai Klaipėdos uoste pernai sudarė 13,66 proc. krovinių dalies.

2013-ieji buvo išskirtiniai Klaipėdos uosto konteinerių krovos metai. Pasiektas visų laikų didžiausias 402,5 tūkst. TEU rezultatas.

Iki tol geriausia konteinerių krova buvo 2011 metais – 382 tūkst. TEU, 2012 metais – 281 tūkst. TEU. Išskirtiniai buvo ir prieškriziniai 2008-ieji, kai jų krova Klaipėdos uoste sudarė 373 tūkst. TEU.

Tačiau jei vertintume pastarųjų metų konteinerių krovos šuolius pamatytume, kad jie – ne Klaipėdos uosto naudai. Nuo 2008-ųjų Klaipėdos uosto konteinerių krova ūgtelėjo tik 30 tūkst. TEU. Tuo metu Rygos uostas 2008 metais krovęs 207 tūkst. TEU, 2013 metais jau turėjo 381 tūkst. TEU. Konteinerių krovos augimo skirtumas – 174 tūkst. TEU. Talino uostas per penkerius metus konteinerių krovą išaugino 74 tūkst. TEU.

Džiugina tai, kad per 2013 metus Klaipėdos uosto konteinerių augimas (+21257 TEU) jau buvo didesnis nei Rygoje (+18802 TEU). Tačiau Klaipėdos uostas nusileido Talinui, kur konteinerių augimas per 2013 metus buvo + 25818 TEU.

Bendrai imant 2013 metais rytinėje Baltijos jūros dalyje – rytinės Baltijos šalių ir Rusijos uostuose iš viso krauta 3 mln. 620 tūkst. TEU konteinerių. Didžiausia jų dalis – 2,5 mln. TEU atiteko Sankt Peterburgo uostui.

2013 metais šiame regione krauta 108 103 TEU daugiau konteinerių. Didžiausią konteinerių augimo dalį, net 52 387 TEU, nusigriebė Rusijos Ust Lugos uostas.

Šioje statistikoje nėra pastaraisiais metais sparčiai augusio Lenkijos Gdansko uosto, kur pernai konteinerių krova perkopė 1 milijoną TEU.

Tikėtina, kad jau artimiausiais metais į naujas konteinerių krovos aukštumas iškops ir Klaipėdos uostas. Šiemet bus pastatytas, o kitais metais turi pradėti veikti "Klaipėdos Smeltės" konteinerių paskirstymo centras.

Įvertinus šios kompanijos akcininkų pažadus, "Klaipėdos konteinerių terminalo" planus milijono TEU Klaipėdos uoste galima tikėtis maždaug 2018–2020 metais.

Konteinerių krova (TEU) rytinės Baltijos uostuose

Uostas Krova 2012 Krova 2013 Pokytis  (Proc.) Pokytis (TEU)
Sankt Peterburgas 2 524 680 2 514 440 -0,4 -10 240
Klaipėda 381 278 402 535 +5,6 21 257
Ryga  362 297 381 099 +5,2 18 802
Talinas  227 809 253 627 +11,3  25 818
Ust Luga 11 613 64 000 +451,1 52 387
Liepoja  4 120 4 523 +9,8 403
Ventspilis  360 36 -90 -324
Iš viso 3 512 157 3 620 260 +3,1 108 103

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų