Krizės akivaizdoje - pirkimo bumas

Krizės akivaizdoje - pirkimo bumas

2008-12-16 09:00
Krizės akivaizdoje - pirkimo bumas
Krizės akivaizdoje - pirkimo bumas / Vytauto Liaudanskio nuotr. Gausybė: didelės nuolaidos prieš šventes vilioja žmones į prekybos centrus, tačiau pirkėjai vis racionaliau renkasi, ką pirkti.

Krizei įsibėgėjant turėtų keistis žmonių pirkimo įpročiai. Tačiau uostamiesčio parduotuvėse pirkėjų ne tik kad nemažėja, bet gerokai padaugėjo.

Parduotuvėje – pirkėjų rekordas

Savaitgalį, kai duris atvėrė prekybos centras BIG 2, čia žmonės plūdo nuo ankstaus ryto iki vėlaus vakaro. Sekmadienį pietinėje miesto dalyje, priešingai nei buvo įprasta, minios klaipėdiečių plaukė ne į Šv. Juozapo Darbininko bažnyčią, o į priešingoje pusėje esantį prekybos centrą.

Laukdami eilėse žmonės dažnai kartojo tą pačią mintį – kalbos apie krizę visiškai nesutampa su pirkėjų bei jų perkamų prekių gausa.

Žmonės prie kasų stovėjo su pilnais vežimėliais alaus, saldainių, vaisių, žuvų, vazoninių gėlių, tualetinio popieriaus. Į dideles automobilių aikšteles netilpo pirkėjų mašinos, o išvažiuojantieji nesibaimindami važinėjo šaligatviais.

Per tris pirmąsias BIG 2 prekybos centro darbo dienas jame įsikūrusioje parduotuvėje "Maxima" apsilankė 29 tūkst. pirkėjų.

Viliojo nuolaidomis

Prekybos tinklo "Maxima Lt" atstovė ryšiams su visuomene Renata Saulytė tikino, kad tai kur kas daugiau pirkėjų nei paprastai poilsio dienomis prieš šventes apsilanko didžiuosiuose prekybos centruose. Žmones viliojo ir didelės nuolaidos. Daugiausiai pirkta akcijos ženklu pažymėtų prekių.

Pasak R.Saulytės, "Maxima Lt" tyrė šių metų prekybos rezultatus. Paaiškėjo, kad, nepaisant grėsmingų žinių apie bankrutuojančias bendroves bei darbo vietų netenkančius žmones, palyginti su ankstesnių metų prieššventine prekyba, šiemet pardavimai nesumažėjo.

Maisto perka tiek pat

Apklausų metu paaiškėjo, kad pirkėjai ketina mažiau pinigų leisti dovanoms, tačiau maisto produktų neketina pirkti mažiau. Daugiau perkama ilgiau išsilaikančių maisto produktų. Be to, daugelis žmonių ketina šventėms pirkti ne jau pagamintus maisto gaminius, o ruošiasi vaišėms patiekalus gaminti patys.

"Iki" komunikacijos direktorius Tomas Vaišvila tikino, jog pabrangus rūkalams ir alkoholiui, pirkėjai renkasi pigesnius gėrimus bei tabako gaminius. Prekybininkai įsitikinę, kad dar labiau pakilus jų kainoms, žmonės pildys kontrabandinių prekių pardavėjų kišenes.

Analizuodami pastarųjų mėnesių pardavimus prekybininkai įsitikino, kad pirkėjai tapo racionalesni, labiau galvoja, ko jiems reikia, ir mažiau pasiduoda nuolaidų kerams. Ryškiausias pavyzdys – gerokai mažiau nei ankstesniais metais parduota kalėdinių dekoracijų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų