Iš Klaipėdos uosto plaukęs trąšomis pakrautas laivas vos nesukėlė ekologinės katastrofos – sugedus varikliui jis atsitrenkė į šiaurinį molą.
Iš Švedijos atplaukusi „Elise“ Klaipėdos jūrų krovinių (KLASCO) bendrovėje pasikrovė trąšų. Su Antigva ir Barbudų salų vėliava plaukiojantis laivas krovinį turėjo nugabenti į Didžiąją Britaniją, tačiau jis neišplaukė net iš Klaipėdos uosto.
Penktadienį apie penktą valandą vakaro išplaukiant iš Klaipėdos prie uosto vartų sugedo "Elise" variklis. Laivybos sąlygos tuo metu buvo gana sudėtingos, pūtė stiprus vėjas. Sausakrūvis tapo nevaldomas ir atsitrenkė į šiaurinį uosto molą. Laivui pramušus forpiką į jį pradėjo plūsti vanduo.
"Elise" kapitonas turėjo kviesti pagalbą. Klaipėdos valstybinio jūrų uosto Laivų eismo tarnyba išsiuntė vilkikus ir gelbėjimosi katerį „Žaibas“. Vilkikai laivą nutempė iki krantinės.
Šiuo metu jis tiriamas ekspertų. Laivo savininkams bus paskirta bauda dėl laivybos taisyklių pažeidimo.
„Elise“ nėra labai didelis. Jo įgulą sudarė 8 žmonės. Laivo ilgis apie 80 metrų. Tačiau išsiliejus gabentam kroviniui, pasekmės aplinkai būtų labai skaudžios. Sausakrūvis gabeno apie 2600 tonų amonio nitrato trąšų. Krovinys buvo sukrautas didmaišiuose.
Jūrinių tyrimų centro direktorius Algirdas Stankevičius tvirtino, jog trąšoms patekus į vandenį gamtai būtų padaryta didelė žala. „Nėra ką ir aiškinti, tarša būtų tikrai didelė. Užterštumo zona labai priklausytų nuo to, kur tekėtų srovė – į Baltijos jūrą ar Kuršių marias. Tačiau abiem atvejais gamtai būtų labai pakenkta“, – teigė A.Stankevičius.
Anot jo, patekus tokiam dideliam kiekiui trąšų į vandenį labai padidėtų azoto koncentracija vandenyje. Dėl to pradėtų sparčiai augti dumbliai, kurie sukelia vandens žydėjimą. Jūrinių tyrimų centro direktorius minėjo, jog trąšų išsiliejimas į vandenį labai pavojingas. „Net ir greitai sureagavus, šių teršalų mes negalėtume surinkti. Jie tuoj pat ištirptų vandenyje“, – perspėjo A.Stankevičius.
Naujausi komentarai