„Žiedas“ išspręstų problemas?
Saugaus eismo komisija svarstė miesto mero pavedimą įvertinti galimybes įrengti pėsčiųjų saugumą didinančius greičio slopinimo kalnelius prie pėsčiųjų perėjos, esančios šalia Panevėžio ir Liepojos gatvių sankryžos.
Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vyriausiasis specialistas Vytautas Paukštė atkreipė dėmesį, kad Saugaus eismo komisija jau svarstė situaciją šioje sankryžoje ir buvo pritarusi jos pertvarkymui į žiedinę.
Didinti eismo saugumą Liepojos ir Panevėžio sankryžoje tokiu būdu buvo pasiūliusi situaciją eismo saugumo atžvilgiu mieste vertinusi Susisiekimo ministerijos sudaryta darbo grupė.
Specialistai iš Vilniaus rekomendavo minėtoje vietoje įrengti žiedinę ar šviesoforinę sankryžą.
„Įrengus „žiedą“, išsispręstų ir pėsčiųjų saugumo problemos. Vairuotojai būtų priversti sumažinti transporto priemonių greitį“, – pabrėžė vyriausiasis specialistas.
Susidarytų didesnės spūstys
Dalis Saugaus eismo komisijos narių neslėpė, kad pirmą kartą girdintys, jog Liepojos ir Panevėžio gatvių sankryžą žadama pertvarkyti į žiedinę. Jie abejojo, ar ši priemonė bus veiksminga.
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda pasakojo, kad kiekvieną rytą ir vakarą pravažiuoja šią vietą. Anot vadovo, rytinio piko metu ilgiausia vilkstinė automobilių išsirikiuoja Liepojos gatvėje nuo Mumlaukio ežero pusės miesto centro link.
„Jei įrengsime žiedinę sankryžą, gali susidaryti dar didesnė spūstis. Į tokią sankryžą pirmi įvažiuos automobiliai iš Panevėžio gatvės. Tik tada vykstantys Liepojos gatve, nes važiuojantiems „žiedu“ yra pirmumas. Apie šią problemą reikėtų pagalvoti žiedinės sankryžos entuziastams“, – dėstė direktorius.
Klaipėdos mero pavaduotoja Judita Simonavičiūtė klausė, ar tikrai reikia vadovautis visomis specialistų iš Vilniaus pateiktomis rekomendacijomis.
Klaipėdos kelių policijos tarnybos viršininkas Mindaugas Džermeika pasisakė už žiedinės sankryžos įrengimą Liepojos ir Panevėžio gatvės sankryžoje, nes jos pačios saugiausios, o šiame transporto mazge problemų yra ir jas reikia spręsti.
„Į techninius sprendimus mes nesikišame. Svarbiausia, kad būtų užtikrintas saugumas“, – tvirtino pareigūnas. Jis atkreipė dėmesį, kad minėtoje sankryžoje įvykių, kurių metu būtų sužaloti žmonės, pastaruoju metu nebuvo fiksuota.
Kirsti gatvę sudėtinga
Miesto meras Artūras Šulcas pasakojo, kad dažnai šią sankryžą kerta pėsčiomis.
„Kol Liepojos gatvėje nebuvo įrengtų dviejų pėsčiųjų perėjų su saugumo salelėmis, situacija buvo sudėtingesnė. Kirsti šią arteriją pėsčiajam yra išlikimo klausimas. Automobiliai važiuoja labai greitai. Žiedinė sankryža šioje vietoje išspręstų daug saugumo klausimų“, – pabrėžė vicemeras.
Komisijos nariai domėjosi, ar žiedinės sankryžos įrengimas Liepojos ir Panevėžių sankryžoje yra įtrauktas į miesto strateginius planus. V.Paukštė teigė, praėjusio posėdžio metu tai buvo pavesta padaryti savivaldybės Investicijų ir ekonomikos departamentui.
Saugaus eismo komisija nutarė dar kartą priminti savivaldybės administracijai įtraukti į planus minėtos sankryžos projektavimą.
„Kai specialistai išanalizuos situaciją, bus aišku, ar šioje vietoje reikalingas šviesoforas, ar „žiedas“, ar trikampis“, – tvirtino Miesto saugaus eismo komisijos pirmininkas, Klaipėdos savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Aleksandras Michailovas.
Naujausi komentarai