Pereiti į pagrindinį turinį

Mokslinis laivas „Mintis“ tapo populiarus

2015-09-07 08:46

Šią vasarą Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ dirbo beveik be jokių pertraukų. Užsakymų atlikti tyrimus jūroje buvo tiek daug, kad dalis netgi sutapdavo ir reikėdavo jų atsisakyti arba perdėlioti grafikus.

Vieta: imami mėginiai prie Būtinės naftos terminalo plūduro. Vieta: imami mėginiai prie Būtinės naftos terminalo plūduro.

Šią vasarą Klaipėdos universiteto mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ dirbo beveik be jokių pertraukų. Užsakymų atlikti tyrimus jūroje buvo tiek daug, kad dalis netgi sutapdavo ir reikėdavo jų atsisakyti arba perdėlioti grafikus.

Užimtumas didesnis nei planuota

„Planavome, kad pirmaisiais metais laivas „Mintis“ jūroje praleis apie 30 parų gryno laiko. Iki šios dienos laivas jūroje jau dirbo apie 60 parų. Šiemet dar suplanuotas maždaug 20 parų mūsų laivo darbas jūroje. Įprasta, kad daugiausiai mokslinio tyrimo laivai jūroje praleidžia iki 100 parų“, - dėstė Klaipėdos universiteto Infrastruktūros ir plėtros prorektorius Saulius Gulbinskas.

Jis pats administracinį darbą mielai iškeičia į mokslinį ir kaip vyresnysis mokslo darbuotojas mielai leidžiasi į mokslinio tyrimo ekspedicijas jūroje.

Didžiausią laiko dalį mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ jūroje praleido vykdydamas užsienio kompanijų ar partnerių prašymus.

„Mūsų laivas yra daugiafunkcinis, gali atlikti įvairaus pobūdžio tyrimus, todėl jis toks populiarus. Neapsirikome 2014 metais pasistatę būtent tokio tipo mokslinio tyrimo laivą“, - tikino S.Gulbinskas.

Būta ir komercinių užsakymų

Laivas „Mintis“ įvairius užsakymus pradėjo vykdyti nuo šių metų balandžio. Pirmasis darbas – Būtingės naftos terminalo plūduro rajono apžiūra. Būtingės naftos terminalo jūrinės dalies monitoringas pagal sutartį su „Orlen Lietuva” buvo atliekamas ir šiemet rugpjūtį.  

Mokslinio tyrimo laivas „Mintis“ visuomenėje bene labiausiai nuskambėjo, kai pagal švedų technologijų įmonės ABB užsakymą Baltijos jūroje atliko nutiesto „NordBalt“ elektros kabelio apžiūrą. Buvo rastos vietos, kur kabelis gulėjo jūros dugne iškilęs iš grunto.

Birželį laivas „Mintis“ olandų kompanijos „Mammoet“ užsakymu Baltijos jūroje atliko nuskendusio lėktuvo „An-2“ apžiūrą. Su specialia įranga buvo nufilmuotas jūros dugne gulintis lėktuvas. Pagal ją sudarytas lėktuvo įgulos narių iškėlimo veiksmų planas.

Liepą mokslinių tyrimų laivas „Mintis“ apie 20 parų Lenkijos išskirtinėje ekonominėje zonoje Lenkijos įmonės „Mewo“ užsakymu vykdė dugno mokslinius tyrimus. Buvo atliekami hidrografinių plūdurų įdiegimo Lenkijos išskirtinėje ekonominėje zonoje, inžineriniai grunto testavimo, povandeninio kabelio tarp Gdynios ir Helo inspekcijos darbai, naudojant povandeninio filmavimo robotą.

Taip pat liepą laivas „Mintis“ Baltijos jūroje šalia Rusijos sienos užfiksavo iki tol nežinomą maždaug 60 metrų gylyje jūros dugne gulintį apie 100 metrų ilgio laivą.

Tyrimus vykdys ir rudenį, ir žiemą...

Klaipėdos universiteto mokslinis laivas „Mintis“ nuolat gauną naują mokslinio tyrimo įrangą.

„Tarp komercinių užsakymų surandame 1-2 parų „langus“, kad galėtume išplaukti į jūrą išbandyti naują įrangą“, - teigė S.Gulbinskas.

Vienas iš įdomesnių tyrimų buvo nuskendusio laivo „Fusilier“ žuvimo vietos bei skenduolio modeliavimas 3D vaizdu. Šis vaizdas parodė laivo išsidėstymą, jo užnešimo nuosėdomis lygį.

Vienas įdomesnių laivo „Mintis“ atliktų tyrimų buvo susijęs su žvejybą. Tirta kas vyksta Baltijos jūros dugne tempiant žvejybinį tralą.

Po įtemptų vasaros darbų šiuo metu atliekami laivo „Mintis“ techninis aptarnavimas.

„Rugsėjį ir spalį suplanuoti nauji geologiniai Baltijos jūros dugno tyrimai. Dirbsime ir žiemą. Nors tuomet būna daugiau vėjuotų dienų, tačiau mums orai didelės įtakos nedaro. Žiemą vykdyti vizualinius tyrimus netgi geriau, nes vanduo yra skaidresnis“, - aiškino S.Gulbinskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų