Baigiamam statyti patruliniam Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) laivui nuspręsta suteikti 1940-ųjų sovietų invazijos pirmosios aukos pasieniečio Aleksandro Barausko vardą.
Pakrančių patrulinį laivą „Aleksandras Barauskas“ birželį baigs statyti ir Lietuvos pasieniečiams perduos atvirą konkursą laimėjusi Estijos bendrovė „Baltic Workboats“.
VSAT pareigūnai bei darbuotojai iš viso pasiūlė daugiau kaip 80 naujo laivo pavadinimų. Tinkamiausiu pripažintas “Aleksandras Barauskas”. Taip bus įprasmintas 1940 m. birželio 15 d. nužudyto anuometinės Pasienio policijos Alytaus baro VI rajono Ūtos sargybos viršininko A. Barausko atminimas. Jis tapo pirmąja auka, 1940-aisiais sovietams įsiveržus į Lietuvą. Šiemet birželio 15-ąją kaip tik sukanka 75-eri metai nuo pasieniečio žūties ir visos Lietuvos istoriją pakeitusios dienos.
Laivo statybos sandorio su „Baltic Workboats“ vertė – beveik 3,4 mln. eurų. ES lėšomis bus padengta 60 proc. šios sumos, kita dalis finansuojama Lietuvos biudžeto.
„Aleksandro Barausko“ paskirtis - valstybės sienos ir pasienio teisinio režimo kontrolė teritorinėje jūroje. Čia juo pasieniečiai galės stebėti, atpažinti ir tikrinti plaukiojimo priemones. Pagrindinės laivo funkcijos bus patruliuoti, reaguoti į pažeidimus, persekioti ir sulaikyti pažeidėjų plaukiojimo priemones. Laivu taip pat bus galima vykdyti žmonių paiešką ir gelbėjimą, teikti pagalbą teršimo incidentų lokalizavimo ir likvidavimo operacijose užtikrinant užteršto rajono apsaugą, gabenant specializuotą įrangą bei personalą.
Naujo VSAT laivo ilgis yra 26,5 m, korpuso plotis – 6,2 m, maksimali grimzlė – 1,6 m. Trijų „Volvo“ variklių, kurių bendras galingumas sieks 2400 AG, varomas patrulinis laivas galės išvystyti 31,5 mazgo greitį. Laivo integruota variklių, vairavimo ir sraigtų mechanizmų sistema pasižymės eksploatacijos ekonomiškumu ir užtikrins puikų manevringumą.
Pasieniečių laive bus naujausia navigacinė bei ryšio įranga, du radarai ir kita moderni technika. Papildoma infraraudonųjų spindulių naktinio matymo sistema leis patruliavimą palei sieną bei gelbėjimo darbus atlikti ir tamsiu paros metu.
Pastačiusi plaukiojimo priemonę bendrovė „Baltic Workboats“ surengs specialius mokymo kursus dešimčiai pasieniečių, kurie sudarys pamainomis dirbsiančias „Aleksandro Barausko“ įgulas.
„Baltic Workboats“ pastatytus tokio tipo patrulinius laivus sėkmingai naudoja Estijos, Latvijos, Lenkijos ir kai kurių kitų Europos šalių sienos apsaugos tarnybos. Pavyzdžiui, Švedijos pakrančių apsaugos laivyne yra penkios tokios plaukiojimo priemonės.
Naujausi komentarai