Atgalinis ryšys džiugina
Klaipėdos medicininės slaugos ligoninės (KMSL) vadovė Aušra Nikolajevienė, dirbanti šioje įstaigoje septynis mėnesius, akcentavo, kad empatija, atjauta ir supratingumas yra pagrindiniai įrankiai, padedantys įgyvendinti gydymo ir slaugos procesą.
„Susitikusi su darbuotojais komunikuoju meilės, pagarbos ir nuoširdaus santykio su pacientu svarbą. Tai aspektai, be kurių teikiama pagalba – nevisavertė, tiesiog siaura. Dažniausiai pacientai į ligoninę atvyksta po aktyvaus gydymo su nustatytomis diagnozėmis ir įvairiomis sveikatos problemomis, pavyzdžiui, kenčiantys skausmą, nevaikštantys, sutrikusios orientacijos, po traumų, insultų. Esame orientuoti į holistinę ir individualizuotą pacientų bei jų artimųjų priežiūrą. Labai aktualu, kad skyriuose suburtos darnios įvairių specialistų komandos gydytojai, slaugytojai, jų padėjėjai, kineziterapeutai, medicinos psichologai, socialiniai darbuotojai rūpinasi sudėtingų problemų, dažniausiai pažengusių ligų ir ribotos gyvenimo trukmės turinčiais pacientais, kurių medicininė ar psichosocialinė padėtis reikalauja intensyvios ir specializuotos pagalbos. Todėl išsikeliame tikslą užtikrinti pacientams kuo geresnę gyvenimo kokybę, kad būtų palengvinti simptomai ir patenkinti jų fiziniai, psichologiniai bei dvasiniai poreikiai“, – sakė A. Nikolajevienė.
KMSL vadovės teigimu, ypač didelį pasitenkinimą šiame darbe kelia ne tik darbuotojų susitelkimas į geriausią pagalbą ligoninės pacientams, bet ir iš pacientų bei jų artimųjų gaunamas atgalinis ryšys.
Mano gyvenimo kelias yra pagalba žmonėms.
„Norint sužinoti apie teikiamos pagalbos kokybę labai svarbu pacientų pasitenkinimo paslaugomis atsakas. Tuo tikslu vykdomos įvairios anketinės apklausos, taip pat užėjusi į palatas pakalbinu pacientus, paklausiu, kaip jiems sekasi, ar gerai jaučiasi, ar yra patenkinti jų poreikiai, kokios pagalbos norėtų. Kada išgirstu gerą žodį, kad jais pasirūpinta, kad viskas yra gerai, apima džiaugsmas. Vadinasi, mane supa puikūs darbuotojai, turintys ne tik aukštas kompetencijas, bet ir dideles širdis. Be to, esu labai dėkinga pacientams bei jų artimiesiems už išsakytas problemas, tokiu būdu jie padeda mums ieškoti sprendimų ir tobulėti“, – teigė A. Nikolajevienė.
Aušra Nikolajevienė. Vestos Jašinskaitės nuotr.
Svečių vizitai padeda sveikti
Pacientams ligoninėje teikiamų paslaugų spektras platus, jį apima gydymas, slauga, socialinė ir psichologinė pagalba bei dvasinė parama.
Dvasininkų tarnystė pacientams įstaigai yra dovana, o pacientams – širdies malonė. Susitikimo metu jie pabendrauja, atlieka išpažintį, priima reikiamus sakramentus.
„Apie 70 proc. pacientų nevaikštantys, prikaustyti prie lovos. Jiems reikalinga intensyvi, nuolatinė sveikatos priežiūros specialistų pagalba. Dalis pacientų gali judėti savarankiškai be pagalbos, kiti – padedant kineziterapeutui, slaugytojui, su vaikštyne ar neįgaliojo vežimėlio pagalba. Teikiant pagalbą nepakanka užtikrinti tik gydymo ir slaugos proceso, pavyzdžiui, paskirti vaistus, pamaitinti, prižiūrėti žaizdas, atlikti asmens higieną. Labai svarbu, kad pacientas ir jo artimieji jaustų ir psichologinę bei dvasinę paramą. Džiugu, kad prie daugiaprofilinės įstaigos komandos neatlygintinai jungiasi kunigai Klaipėdos Kristaus Karaliaus bažnyčios – Virgilijus Poškus ir Klaipėdos stačiatikių visų rusų šventųjų cerkvės kunigas Petras Olechnovič bei mūsų įstaigos savanorės Aušra, Aurelija, Reda“, – pasakojo pašnekovė.
Ligoninės darbuotojai sudaro sąrašus pacientų, kurie norėtų būti aplankyti minėtų dvasininkų. O savanorės dalina šilumą, meilę ir kuria prasmingesnę pacientų kasdienybę.
„Savanorės yra Kristaus Karaliaus bažnyčios parapijos narės. Labai jautrios ir dvasingos. Jos kiekvieną pacientą glaudžia prie savęs, nes joms dėl kiekvieno skauda. Moterų prisidėjimas prie komandos veiklos neįkainojamas, skleidžia gerą nuotaiką, kuria saugumą, bendravimo metu pagerina pacientų emocinę būseną. Negalint padėti palaiko už rankos, vienos ar kartu su pacientu pasimeldžia. Jų tarnystė labai prasminga ir jautri. Nuolat tariu nuoširdžiausią padėką, o kai sutinku, visada su didele meile apkabinu. Šioje įstaigoje turiu įvairiausių tikslų, vienas jų – stiprinti savanorišką veiklą, pritraukti į įstaigą kuo daugiau savanorių ir įprasminti jų veiklą. Kiekvieno noras padėti sergančiam žmogui yra labai kilni misija“, – pažymėjo A. Nikolajevienė.
Kiekvieną dieną – nauji iššūkiai, rutinos čia tikrai nėra.
Be to, šventiniu laikotarpiu atvykę svečiai pradžiugina sergančiuosius parodydami įvairų dėmesį, padovanodami dovanėles, pabūdami kartu.
„Džiaugiamės svečių apsilankymu ir noru pakylėti šventinę pacientų, darbuotojų nuotaiką. Užgrojusi muzika, nupieštas moksleivio piešinys, pasakytos moksleivio eilės kuria džiaugsmą, tada pamatai, kaip žmonės nušvinta – vienas iš džiaugsmo apsiverkia, kitas juokiasi. Kalėdų Seneliui einant per palatas pacientai net eilėraščius deklamavo, prisiminė ir dainas“, – pasakojo A. Nikolajevienė.
KMSL vyksta ir muzikos valandėlės, įvairūs koncertai bei kiti užsiėmimai.
Pakeitė požiūrį į gyvenimą
Kalbėdama apie darbą šioje ligoninėje A. Nikolajevienė neslėpė, kad jis padėjo į kai kurias vertybes ir į patį gyvenimą pažvelgti kitaip.
„Pradėjusi dirbti šioje įstaigoje dažniau stabteliu ir pagalvoju apie gyvenimą, labiau analizuoju jo prasmę ir vertybes. Neretai suklūstu ir ties laiko tėkme. Materialiniai dalykai, turintys svertą, kai esi sveikas, pasirodo bereikšmiai susirgus. Supranti, kokie svarbūs yra šiandien sveiki tavo artimieji ir kaip svarbu jiems rasti laiko. Perėjusi nuo teikiamų paslaugų vaikui ir šeimai prie pagalbos suaugusiesiems, supratau, kad mano gyvenimo kelias yra pagalba žmonėms. Man labai norisi, kad kuo mažiau būtų kenčiančių. Supratau, kad didžiausia jėga, kuri teikia džiaugsmą ir pasitenkinimą bei skatina veikti, kurti yra meilė žmogui ir noras jam padėti iš širdies. Noriu, kad atvykę į ligoninę pacientai ir jų artimieji jaustųsi saugūs, suprasti. Be to, noriu pacientams sukurti kuo patrauklesnes, jaukesnes, artimas namų aplinkai sąlygas ir geras darbo sąlygas darbuotojams, kad jie į darbą eitų gerai nusiteikę ir jaustųsi įvertinti“, – kalbėjo pašnekovė.
KMSL Vidaus ligų gydytoja Nijolė Rimdžiuvienė taip pat teigė, kad pacientų sveikatos būklės pagerėjimas – vienas labiausiai džiuginančių dalykų šiame darbe.
„Džiugina visada, kai žmogus pasveiksta ir išeina į namus, liūdina tada, kai jis, pagal prognozes, nebegali išeiti ir žinai, kad neišeis. Tai – labiausiai liūdinantis dalykas, kai kurie jautresni kolegos ir apsiverkia. Bet tai mūsų kasdienybė, nepakeičiami dalykai“, – sakė N. Rimdžiuvienė.
Pagalba teikiama ir artimiesiems
Šioje ligoninėje pagalba teikiama ne tik pacientui, bet ir jo artimiesiems.
„Labai svarbu teikiant pagalbą pacientui atliepti ir į jo artimųjų psichologinius išgyvenimus. Tam komandai talkina medicinos psichologas. Turime atvejų, kada paciento liga būna pasiekusi su gyvybe nesuderinamą stadiją, tada psichologas padeda artimiesiems išgyventi stabilumą keičiančią situaciją, kitaip vadinamą krizę, susitaikyti ir rasti vidinę ramybę. Psichologinė pagalba teikiama individualiai ir grupėse“, – pasakojo KMSL vadovė.
N. Rimdžiuvienė akcentavo, kad artimųjų apmokymas, supažindinimas su situacija ir jų nuraminimas – labai svarbus.
„Mes dirbame ne tik su pacientais, bet ir su artimaisiais. Jie turi savo klausimų ir reikalavimų, tad yra didelis darbas ir su jais. Norisi, kad jie suprastų mūsų darbą, ypač slaugytojų, kurios praleidžia visą dieną tiesiogiai kontaktuodamos su pacientu, daugiau negu gydytojai. Tad artimųjų apmokymas, psichologinė pagalba, jų paruošimas yra antras labai svarbus momentas po pacientų priežiūros“, – tikino N. Rimdžiuvienė.
Klaipėdos medicininės slaugos ligoninės nuotr.
Darbas skatina tobulėti
KMSL slaugytoja Ingrida Bakaitė pasakojo, kad nepaisant sunkumų ir iššūkių, darbas teikia džiaugsmą ir suteikia prasmę gyvenimui bei padeda į jį pažvelgti kitu kampu.
„Norisi eiti į darbą, nes jaučiu savo darbo prasmę. Darbas tikrai yra labai sunkus psichologiškai ir emociškai, tai tarsi nuolatinis problemų sprendimas. Džiugesio akimirkų taip pat yra labai daug, ypač kai yra teigiamas rezultatas – gyvenimo pailginimas, gyvenimo kokybės suteikimas ar grąžinimas po traumų, operacijų“, – savo patirtimi dalijosi I. Bakaitė.
Šis darbas skatina ir tobulėti, kadangi nuolatos atsiranda naujovių, kurių reikia mokytis.
„Čia yra nuolatinis veiksmas, judesys. Kiekvieną dieną – nauji iššūkiai, rutinos čia tikrai nėra. Žinoma, pacientų skausmas, netektys tikrai atsiliepia tiek emocinei, tiek psichologinei būsenai, bet mes esame profesionalai, mokame su tuo tvarkytis. Kita vertus, išėjusi už darbo sienų aplinką matau visai kitokiomis akimis – kaip žmonės netausoja savęs, kaip dėl niekų pykstasi, barasi, trumpina sau gyvenimą. Negali sakyti, kad visi gyventų draugiškai, bet kartais įspūdis toks tarsi žmonės turėtų 15 papildomų gyvenimų, bet juk gyvename čia ir dabar“, – priminė KMSL slaugytoja.
Pasak I. Bakaitės, prasmė šiame darbe – ne viena, dėl jos ir norisi gydyti pacientus.
„Prasmė – palengvinti paciento kančią, ligą, susirgimą ir jei nors kiek galėjau prie to prisidėti, tai, patikėkite, yra didžiulė prabanga ir moralinis pasitenkinimas“, – sakė I. Bakaitė.
Naujausi komentarai