Akmenį perstums
Prie Klaipėdos konteinerių terminalo naudojamų krantinių 143 ir 143A buvo užfiksuotas iki 20 tonų svorio akmuo. Jis trukdė kalti krantinės įlaidus, todėl akmenį teko pašalinti.
Tokio akmens pašalinimas nėra paprastas darbas. Su krantines statančiu rangovu vasario pabaigoje buvo pasirašyta papildoma sutartis. Jos vertė 27 tūkst. eurų be PVM. Buvo nuspręsta didelio svorio akmenį ne iškelti, o perstumti jį toliau į akvatoriją. Akmens perstūmimas kainuos per 12 tūkst. eurų. Beveik 15 tūkst. eurų kainuos tranšėjos aplink akmenį iškasimas, o pašalinus akmenį, ir užkasimas. Darbai vykdomi giliai po vandeniu.
Akmenį iškas ir perkels bendrovė „Tilsta“ iš Vilniaus. Ji vykdo ir 143 bei 143A krantinių rekonstrukciją. Šių krantinių rekonstrukcijų vertė 23,5 mln. eurų be PVM (28,43 mln. eurų su PVM).
Mažesnius akmenis iškelia
Vykdant gilinimo darbus Klaipėdos uoste iškeliama nemažai akmenų. Jie yra įstrigę moreniniame sluoksnyje.
Įprastai akmenys būna iki 1,5–2 metrų diametro ir sveria 1–5 tonas. Iki 20 tonų akmenys uosto akvatorijoje aptinkami ne taip ir dažnai, ypač didesniame gylyje.
Iškelti ar nustumti tokius akmenis būtina, nes jie trukdo įrengti krantines. Uosto akvatorijoje likęs didelis akmuo gali trukdyti laivybai.
Iš uosto akvatorijos iškelti akmenys paprastai yra numeruojami ir laikomi ant kranto. Viena tokių akmenų sankaupų yra Smiltynėje prie pietinio molo šaknies.
Už akmenų iškėlimą iš uosto gilinant jį taip pat yra numatytos atskiros pinigų sumos, kurios paprastai yra įtraukiamos į bendrą gilinimo sutartį. Priklausomai nuo akmens diametro jo iškėlimo kaina gali siekti iki kelių tūkstančių eurų.
Rekonstrukcijos nauda
Rekonstruotos 143 ir 143A krantinės ir pagilinta Malkų įlankos akvatorija bei vieta prie krantinių suteiks galimybę Klaipėdos konteinerių terminalui priimti didesnius konteinerinius laivus.
Po krantinių rekonstrukcijos ir gilinimo prie jų beveik susilygins šios bendrovės ir uoste konteinerius kraunančios „Klaipėdos Smeltės“ krovos galimybės.
Pastaraisiais metais, kai „Klaipėdos Smeltės“ konteinerių krova smarkiai krito, Klaipėdos konteinerių terminalas ją smarkiai didino ir beveik išlygino bendrą Klaipėdos uosto konteinerių krovos kritimą.
Nepaisant to, kad vyko krantinių rekonstrukcija, pernai Klaipėdos konteinerių terminalas krovė 461 396 TEU konteinerių. Tai buvo 24 proc. daugiau nei 2018 m. Šio terminalo konteinerių krova sudarė apie 65 proc. viso Klaipėdos uosto konteinerių kiekio.
Naujausi komentarai