Pereiti į pagrindinį turinį

Neveikianti švieslentė Šilutės plente – orų pasekmė

2024-07-11 12:00

Jau kurį laiką Rasos stotelėje, esančioje Šilutės plente, neveikia švieslentė, rodanti autobusų grafikus. Ši švieslentė – ne vienintelė tokia Klaipėdoje, neveikiančių yra ir daugiau. Veikiausiai viena pagrindinių gedimo priežasčių – oro sąlygos.

Sutvarkys: planuojama, kad Rasos stotelėje švieslentė jau netrukus vėl veiks.
Sutvarkys: planuojama, kad Rasos stotelėje švieslentė jau netrukus vėl veiks. / „Klaipėdos“ skaitytojo nuotr.

Klaipėdiečiai, laukdami autobuso Rasos stotelėje, pastebėjo, kad švieslentės ekranas užgesęs, tad atvykstančių autobusų grafikus stebi telefonuose arba pakabintuose informaciniuose stenduose.

Viešosios įstaigos „Klaipėdos keleivinis transportas“ Transporto infrastruktūros skyriaus vadovas Tadas Mėžinys teigė, kad gedimo faktorių yra daug.

„Orai tikrai turi įtakos, nes švieslentės pakabintos ir veikia lauko sąlygomis 24 valandas per parą ištisus metus. Tad ypač karšti orai, didelis saulės kiekis arba priešingai – žiemą neigiama oro temperatūra ir didelė drėgmė veikia švieslentes. Jos tai šyla, tai šąla. Kaip ir kiekvienam elektronikos elementui, tokie dideli svyravimai kenkia“, – sakė pašnekovas.

Be to, pasak T. Mėžinio, kai kurios jų skaičiuoja dešimt ir daugiau metų.

Orai tikrai turi įtakos.

„Laikui bėgant, kuris nors iš švieslentės elementų – ekranas, vidinis kompiuteris, aušintuvas, šildytuvas – sugenda. Minėtos Rasos stotelės švieslentės ekranas yra sugedęs. Ji – gana sena. Suremontuoti jos šiuo metu negalime, nes neturime pakaitinio ekrano. Tokio modelio švieslenčių mieste yra ne viena. Ekranus užsakėme būtent tokioms švieslentėms tvarkyti dar praėjusių metų pabaigoje, gruodžio mėnesį. Laukiame jau beveik pusę metų“, – paaiškino T. Mėžinys.

Ekranas Rasos stotelėje esą turėtų būti pakeistas liepą.

Iki šios dienos Klaipėdoje iš viso yra apie 30 švieslenčių. Rasos, Smiltelės stotelėse sugedo, o švieslentė Bibliotekos stotelėje buvo neseniai suremontuota.

„Dažniausiai švieslentės, pirktos prieš kokius penkerius, septynerius ar daugiau metų, yra senųjų modelių, kurių atsarginių detalių rinkoje labai sunku rasti. Tad tenka ieškoti likučių sandėliuose, dažniausiai ne Lietuvos, o užsienio, arba kreiptis tiesiogiai į gamintojus, kad pasiūlytų kokią nors alternatyvą. Yra buvę tokių atvejų, kai iš kelių švieslenčių, kuriose sugedę skirtingi elementai, surenkame vieną“, – tikino T. Mėžinys.

Klaipėdos savivaldybė po šešias arba septynias švieslentes perka maždaug kas trejus ketverius metus.

Vienos švieslentės kaina gali siekti iki 7 tūkst. eurų, o kokia nors detalė, pavyzdžiui, ekranas, gali kainuoti nuo 1 tūkst. iki 1,5 tūkst. eurų.