Gaisras siurblių patalpose
Dienraščio „Klaipėda“ žiniomis, incidentas jūrų kelte „Marco Polo“ įvyko sausio 28-ąją šiam plaukiant iš Treleborgo į Klaipėdą. Laivo mašinų skyriuje, siurblių patalpose, kilo gaisras.
Tą patvirtino Lietuvos transporto saugos administracijos Jūrų departamento vadovas Linas Kasparavičius.
„Mašinų skyriuje yra atskira kuro siurblių patalpa, kurioje užsidegė kabeliai. Išdegė siurblių kuro patalpos dalis“, – aiškino L.Kasparavičius.
Gaisras nebuvo didelis, jį pavyko užgesinti pačiai įgulai. Keltas pagal planą atplaukė į Klaipėdą.
Čia jį patikrino Lietuvos transporto saugos administracijos specialistai. Buvo konstatuota, kad su tais trūkumais, kurie dėl gaisro atsirado laive, jis toliau negali būti eksploatuojamas.
„TT-Line“ buvo išplatinusi pranešimą klientams, kad sausio 30 ir 31 dienos kelto reisai yra atšaukiami.
Pagal Lietuvos transporto saugos administracijos pranešimą, leidimas vėl plaukti išduotas po pakartotinio patikrinimo vasario 2 dieną, kai buvo ištaisytos nurodytos pastabos.
Kodėl apie incidentą nutylėta?
Šis įvykis buvo nemalonus sutapimas, nes incidentas laive „Marco Polo“ įvyko kaip tik tuo metu, kai laivų operatorius „TT-Line“ pradėjo savo veiklą iš naujos Klaipėdos konteinerių terminalo (KKT) 128 krantinės.
Kaip tik prieš šio kelto reisą buvo išplatintas pranešimas žiniasklaidai, kad „TT-Line“ pasirinko naują terminalą Klaipėdoje. Jame teigta, kad „Marco Polo“ iš naujojo „TT-Line“ terminalo Klaipėdoje tris kartus per savaitę plauks į Treleborgo uostą Švedijoje. Pirmas išvykimas – sausio 27 d. 4.30 val. ryto.
Grįžtant iš pirmosios išvykos laive ir kilo gaisras. Nėra jokių duomenų, kad gaisro metu kas nors būtų nukentėjęs, nors kelte, kai jis degė, buvo keleiviai.
Pokyčiai: pernai „Marco Polo“ buvo remontuojamas Lenkijos Gdansko laivų remonto įmonėje. (polandatsea.com nuotr.)
Kodėl apie incidentą jūrų kelte buvo nutylėta?
„Mums apie įvykį iš karto buvo pranešta. Laivas pagal procedūras apžiūrėtas. Negalėčiau sakyti, kad buvo apie įvykį nutylėta. Net nežinau, kaip vertinti, tai, kad neplatintas pranešimas žiniasklaidai apie gaisrą laive. Incidentas įvyko Kipro vėliavos laive, toli nuo Lietuvos krantų, šiam nuplaukus nuo Treleborgo apie 50–60 jūrmylių“, – svarstė L.Kasparavičius.
Dėl tos pačios priežasties, kad laivas nepriklauso Lietuvos vėliavai, jame nebuvo tiriamos ir gaisro priežastys, tik įvertinta laivo techninė būklė ir galimybė jį toliau eksploatuoti.
Dėl šio incidento šių eilučių autorius raštu kreipėsi į Lietuvoje neseniai įkurtą linijos „TT-Line“ atstovybės bendrovę „TT-Line Lietuva“, bet atsakymo negauta.
Laivą remontavo Lenkijoje
„Marco Polo“ yra 1993 m. statytas 150 metrų ilgio jūrinis keltas.
Anksčiau jį valdė Italijos „Tirrenia di Navigazione SpA“ kompanija. Jis vadinosi „Barbara Krahulik“.
Praėjusiais metais keltą perėmė Vokietijos laivų savininkų kompanija „Miller,s Nachfolger KG“, kurios dukterinė įmonė yra „TT-Line“.
Nupirktas laivas „Barbara Krahulik“ buvo pavadintas „Marco Polo“.
Pernai laivas remontuotas Lenkijos Gdansko „Remontowa SA“ statykloje. Jis buvo perdažytas, įmontuota išmetamųjų dujų valymo sistema (šveitiklis). Taip pat buvo įdėta papildoma sekcija su keleivių kajutėmis.
Viena iš priežasčių, kodėl laive kilo gaisras, galėjo būti ne visai tinkamas jo remontas. Tačiau gaisro priežasčių tyrimas nebuvo atliktas, todėl nėra jokio pagrindo kaltinti remontininkus. Yra tik bendra tendencija, kad po remonto laivuose panašių incidentų pasitaiko.
„TT-Line“ oficialiame puslapyje teigiama, kad iš Klaipėdos per savaitę planuojama vykdyti 4 išvykimus į Traleborgą. Nurodoma, kad linijoje plaukios ne tik „Marco Polo“, bet ir keltai „Tom Sawyer“ ir „Robin Hood“. Tie patys „Tom Sawyer“ ir „Robin Hood“ nurodomi ir iš Klaipėdos į Rostoką planuojamoje keltų linijoje. „Tom Sawyer“ yra 31-erių metų, „Robin Hood“ – 25-erių metų.
Naujausi komentarai