Pereiti į pagrindinį turinį

Oreiviai nori dangaus virš senamiesčio

2012-11-27 13:35
Oreiviai nori dangaus virš  senamiesčio
Oreiviai nori dangaus virš senamiesčio / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Klaipėdos oreivių klubas kitąmet Jūros šventės metu panoro surengti oro balionų fiestą, tačiau šią jų idėją žlugdo šiuo metu galiojantys draudimai oro balionams pakilti virš Klaipėdos senamiesčio.

Apribojimai tik balionams

„Virš miesto negalima skraidyti tik tam tikrame aukštyje, ne žemiau kaip 300 metrų. Lėktuvėliai, parasparniai gali skraidyti. Žmonės gali grožėtis miestu ir jį rodyti svečiams. O balionai gi neskrenda prieš vėją, mes tiesiog negalime pakilti miesto centre, vadinasi, mums negalima ir skristi virš jo “, – susitikime su Klaipėdos metu Vytautu Grubliausku aiškino oreivių klubo prezidentė Renata Narbutė.

Virš didžiųjų šalies miestų yra nustatyti minimalūs skrydžių aukščiai, kiti apribojimai.

„Tačiau kituose miestuose yra nustatytos tik kelios zonos su minimaliu skraidymo aukščiu, o Klaipėdoje virš viso miesto negalima skirsti žemiau nei 300 metrų“, – sakė R.Narbutė.

Šie apribojimai neleidžia oro balionams pakilti virš miesto centro, nes vyraujantys vakarų vėjai oreivius neša į žemyno pusę.

„Jei turi variklį, jokios zonos nedraudžia skristi virš senamiesčio, bet oro balionai to daryti negali“, – tikino klubo prezidentė.

Aikštelė – be sraigtasparnių

Kitąmet Jūros šventės metu oreiviai siūlosi dalyvauti šventiniuose renginiuose.

„Mes galėtume pakilti iš piliavietės arba Kruizinių laivų terminalo. Tačiau mus riboja nustatytos zonos. Vilniuje tokie ribojimai buvo pakoreguoti. Mes tikimės savivaldybės palaikymo ir sieksime, kad šių zonų ribos būtų koreguojamos“, – tikino oreiviai.

Skrydžių aukščio ribojimai atsirado prieš penkerius metus, kai to pageidavo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija.

„Dėl strateginių objektų uoste ir atsirado šie ribojimai, tačiau miesto centre pastatyta sraigtasparnių nusileidimo ir pakilimo aikštelė yra lyg ir nelegali. Šioje vietoje draudžiama pakilti ir nusileisti orlaiviams. Tokia tvarka turi kruopelę absurdo“, – kalbėjo R.Narbutė.

Klaipėdos meras V.Grubliauskas aiškino, kad savivaldybė oreivių idėją dėl draudimų koregavimo palaikytų, tačiau tvarką nustato ir patvirtina Civilinės aviacijos administracija.

„Dėl šių dalykų galima diskutuoti, reikėtų ieškoti kompromiso. Tačiau savo nuomonę turės išdėstyti uostininkai, kariškiai, kitos tarnybos. Mes nesame oro erdvės šeimininkai“, – kalbėjo V.Grubliauskas.

Atviri pasiūlymams

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas Alvydas Šumskas tikino, kad Klaipėdos oreiviams administracija durų neužtrenks.

Pasak A.Šumsko, skrydžių apribojimų zonas tvirtina susisiekimo ministras.

„Juk Uosto direkcija buvo prašiusi apribojimų dėl strateginių objektų. Tačiau reikėtų peržvelgti uostininkų prašymą ir pasižiūrėti, ko nori oreiviai. Tereikia tartis, kalbėtis“, – tikino A.Šumskas.

Civilinės aviacijos administracijos direktoriaus pavaduotojas prisiminė, kaip buvo rengiamos skrydžių zonos virš Būtingės terminalo ir kad jas teko mažinti.

„Tuomet buvo prašyta didelių apribojimų, tačiau mes įtikinome, kad virš terminalo juk bus būtina skraidyti, bus stebima, ar nėra pažeistas naftotiekis. Juk taip galima pačiam sau atsigulti skersai kelio“, – prisiminė A.Šumskas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų