Netenkina siūlomos sąlygos
Pagal planus, statant Bastionų tiltą, reikėtų nugriauti pastatą Bangų g. 11, kuris yra privati nuosavybė.
Ją, remiantis įstatymais, miestas gali paimti visuomenės poreikiams, už tai teisingai atlyginus nuostolius turto turėtojams.
Šiame name būstai priklausė trims savininkams.
Vienas jau pasirašė sutartį su savivaldybe dėl turto perleidimo ir gavo pinigus, kitiems dviem miesto siūlomos sąlygos netinka.
Savivaldybės atliktas vertinimas skiriasi 35 procentais mūsų nenaudai.
"Mes esame labai nepatenkinti. Mūsų manymu, mūsų turtą savivaldybės samdyti vertintojai įvertino neteisingai. Mes patys samdėme vertintojus ir jų išvados kitokios. Savivaldybės atliktas vertinimas skiriasi 35 procentais mūsų nenaudai. Dėl to mes ir nesutinkame tomis sąlygomis perleisti savo turto visuomenės poreikiams ir tai patvirtinome raštu", – teigė vienas Bangų g. 11 namo būsto savininkų.
Dėl visuomenės – į teismą
Klaipėdos savivaldybės Žemėtvarkos skyriaus specialistai patvirtino, kad du Bangų g. 11 namo savininkai nesutinka perleisti savo nuosavybės visuomenės poreikiams.
Kadangi jų netenkina miesto siūlomos sąlygos, savivaldybė padavė tuos žmones į teismą.
"Vyks teismas, kuriame, mes to tikimės, turėtų būti teisingai nuspręsta. Tiltą veikiausiai vis tiek statys, nes ratas jau užsuktas. Mes praradome viltį, kad ten liksime gyventi. Viskas jau priimta. Dabar kalbama tik apie sumą, kurią mums turi sumokėti už mūsų turtą. Už tai, ką jie mums siūlo, analogo turimam būstui įsigyti tikrai nepajėgsime", – vilčių per daug nepuoselėjo kitas Bangų g. 11 namo gyventojas.
"Šiuo metu vyksta teisminis ginčas dėl žemės sklypo ir statinio ant jo adresu Bangų g. 11 paėmimo visuomenės poreikiams. Procesas tik neseniai prasidėjęs. Pirmas teisminis posėdis vyks rugsėjo viduryje", – patikslino Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus specialistai.
Istorikų išvados – niekinės?
Akivaizdu, jog daroma viskas, kad pastato Bangų g. 11 neliktų. Nors bemaž ketverius metus dėl to buvo atkakliai kovojama visose institucijose.
"Aš, kaip ekspertas, ir dabar sakau, kad to pastato griauti negalima. Nes tai yra vienas seniausių statinių ir vientiso šios teritorijos komplekso dalis. Tas gatvės kampas, kuriame stovi minimas namas, yra susijęs su bastionų fortifikacija. Kai bastionai buvo nukasti, nauji pastatai suformuoti ant buvusių įtvirtinimų konfigūracijų. Nugriovus Bangų gatvės 11 pastatą, prarastume ir šitą dalyką", – dėstė klaipėdietis istorikas Dainius Elertas.
Tačiau anot eksperto, jo išvadų buvo nepaisoma, nors šis namas Bangų gatvėje yra vienas seniausių.
Ir esą grubusis kišimasis į istorinę miesto dalį tęsiasi.
Išsireikalavo poveikio vertinimo
Tilto statybos planus stabdo ne tik gyventojų pretenzijos, bet pareikalauta parengti išsamią poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą dėl jau pradėto projektuoti Bastionų tilto.
Prognozuojama, kad procedūra užtruks visus šiuos metus.
Tačiau pagal planus tiltas turėjo būti pradėtas statyti dar šiemet ir kitais metais turėjo būti baigtas.
"Dabar atliekamas poveikio aplinkai vertinimas. Jis gali užtrukti. Vertinimas bus pristatytas visuomenei, suderintas su visomis institucijomis. Tiesiog turime atlikti tą procedūrą, kurios pareikalavo aplinkosaugininkai", – patvirtino Klaipėdos savivaldybės Projektų skyriaus vedėja Elona Jurkevičienė.
Naujo tilto su pakeliamu mechanizmu per Dangę statyba, prieigų sutvarkymas upės pakrantėje bei Bastionų gatvės tiesimas kainuos 9,6 mln. eurų.
Europos Sąjunga skirs 6,9 mln. eurų, savivaldybės biudžetas – 1,95 mln., Lietuvos Respublikos vidaus biudžetas numato 454 tūkst. bei Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo fondas – 306 tūkst. eurų.
"Visos institucijos informuotos, kurioje stadijoje yra tilto reikalai. O skirtų pinigų įsisavinimas numatytas iki 2023 metų. Mes dar turime laiko", – teigė E.Jurkevičienė.
Tilto projektavimas atidėtas metams.
Nors 2016 m. lapkritį pasirašytame papildomame sutarties sutarime numatyta, kad I projekto etapo projektavimo darbai (įskaitant tiltą) turėjo būti baigti per 20 mėnesių, o II etapo – per 24 mėnesius.
Terminai gali būti pratęsiami dėl nenumatytų aplinkybių, bet ne ilgiau nei 4 mėnesiams.
Bauginančios apimtys ir skaičiai
Daugiau nei 9,5 mln. eurų kainuosiančio planuojamo Bastionų tilto ilgis turėtų būti 55,5 m, plotis – 19,8 m. Jo važiuojamosios dalies aukštis bus 4,91 m virš jūros lygio.
Planuojama Bastionų gatvė po tilto atsiradimo būtų praplatinta iki keturių eismo juostų su 1,5 m pločio pėsčiųjų takais abiejose pusėse ir 3 m pločio dviračių taku vienoje pusėje.
Buvo paskaičiuota, kad per parą Bastionų gatve važiuotų apie 19 tūkst. automobilių, iš jų – apie 500–1500 autobusų.
Tiesa, krovininio transporto eismas čia bus draudžiamas.
Aplinkinių namų gyventojai labai greitai suvokė, kad jų turimas nekilnojamasis turtas gali nuvertėti, padidės aplinkos tarša, padaugės triukšmo.
Kitaip tariant, žmonės įtarė, kad jų gyvenimas dėl Bastionų tilto tik pablogės.
Tačiau teigiama, kad tai pagrindžiančių tyrimų kol kas nėra.
Niekam nereikalingas objektas?
Todėl tik paskelbus apie naujo tilto statybų planus, Visuomeninė Klaipėdos kultūros paveldo komisija kartu su visuomenininkais ir kai kuriais miesto politikais kreipėsi į vidaus reikalų bei kultūros ministrus, ministrą pirmininką ir Prezidentę, prašydami, kad būtų stabdomas lėšų skyrimas naujojo Bastionų tilto statybai.
Esą yra nepagrįstas tilto važiuojamosios dalies dydis (2x2 eismo juostos automobiliams).
O ir egzistuojanti gatvių infrastruktūra, kuri bus sujungta su projektuojamu tiltu, nėra pajėgi palaikyti padidėjusiǫ transporto srautǫ.
Be to, tiltas paskatins tranzitą miesto senamiesčiu iš vienos miesto dalies į kitą.
Žmonės teigė lig šiol negavę atsakymo, kokia siūlomo naujojo tilto teritorijos paskirtis ir ar planuojami tilto pajėgumai atitinka numatytos miesto zonos funkcinę paskirtį?
"Bastionų tiltas niekam nereikalingas, niekam nereikalingas ir Dangės gatvės platinimas", – tokia nuomonė vis dar tebesklando mieste.
Naujausi komentarai