Didžiausiame Lietuvos kurorte numatytas nemenkas atleidimas. Darbo neteks 10 kurorto savivaldybės įmonės Palangos autobusų stoties darbuotojų. Nors bendrovės veikla ir nebuvo nuostolinga, pastačius naują stotį, politikai nusprendė senąją likviduoti, o išeitinėms išmokėti 100 tūkst. litų.
Planuoja likviduoti
Paskutiniame Palangos miesto tarybos posėdyje lapkričio 28 d. politikai balsų dauguma pritarė ketinimams likviduoti savivaldybės įmonę Palangos autobusų stotį. Bendrovės pajamos per 2013 m. siekė 430 tūkst. litų, pelnas – 3 728 litus. Taigi bendrovė išsilaikė ir dirbo nenuostolingai.
Esą motyvų, kodėl likviduojama nenuostolinga savivaldybei priklausanti įmonė, tarybos posėdyje niekas viešai taip ir nepateikė. Senosios autobusų stoties darbuotojai iki paskutinės akimirkos nežinojo, ar jie dirbs naujai statomoje autobusų stotyje.
„Pastatė naują autobusų stotį, kuri priklauso komunaliniam ūkiui. Mūsų juridinį vienetą likviduoja ir mūsų funkciją perduoda Palangos komunalinio ūkio bendrovei. Mums niekas nieko ir neaiškino, tiesiog priėmė sprendimą likviduoti įmonę ir atleisti visus darbuotojus", – dienraščiui sakė buvusi senosios stoties vadovė Petronėlė Milienė, dabar paskirta įmonės likvidatore.
Įmonėje dirbo 10 žmonių. Jų išeitinėms kompensacijoms prireiks 100 tūkst. litų. Dalį šių pinigų sumokės iš įmonės lėšų, dalį padengs savivaldybė. Žmonės dar dirbs iki 2015 m. sausio 20 d. Tai pirmas didelis žmonių atleidimas Palangoje pastaruoju metu.
Pažadėjo – neištesėjo
Senosios stoties darbuotojams apmaudžiausia tai, kad jie liko be darbo. Nors tarybos posėdyje Palangos komunalinio ūkio bendrovės direktorius Konstantinas Skierus esą lyg ir žadėjo kai kuriuos jų priimti dirbti į naująją stotį.
„Kai taryba priiminėjo sprendimą likviduoti Palangos autobusų stoties bendrovę, K.Skierus viešai pažadėjo priimti darbuotojus dirbti į naująją autobusų stotį, bet nepriėmė nė vieno. Nežinau, kas lėmė tokį sprendimą. Per tą laiką, kol esu taryboje, nepamenu, kad dėl reorganizacijos būtų likviduojama pelningai dirbanti įmonė“, – teigė Palangos vicemeras Saulius Simė.
Į naujai pastatytą stotį buvo priimti nauji 5 žmonės, keturios kasininkės ir vadovas, stoties apskaitą tvarkys Palangos komunalinio ūkio buhalteriai.
„Čia taryba priėmė sprendimą, aš nelabai kišuosi į politikų reikalus. Nuo gruodžio 8 d. mes jau vykdome autobusų stoties paslaugas. Į naują stotį nepriėmėme nė vieno buvusio anos bendrovės darbuotojo. Priėmėme naujas kasininkes. Pagrindinis reikalavimas buvo, kad gerai mokėtų užsienio kalbą“, – dėstė K.Skierus.
Naudos neskaičiavo?
Pradžioje visi džiaugėsi, kad Palangoje atsiras nauja autobusų stotis, bet nebuvo apgalvota, kas bus daroma su senąja. Galiausiai, kai buvo nuspręsta įmonę likviduoti, esą nebuvo suskaičiuota viso to proceso ekonominė nauda miestui.
„Tuos 100 tūkst. litų, kurie bus išmokėti išeitinėms išmokoms, galima buvo panaudoti ir kitaip. Pavyzdžiui, įrengti mieste sporto įrenginius, kurių vienas kainuoja nuo 2 iki 4 tūkst. litų. Tai yra pinigai“, – įsitikinęs S.Simė.
Palangos tarybos opozicija pastebi, jog visą Palangos ūkį siekiama koncentruoti vienos įmonės rankose, o tai esą – nieko gera.
„Faktai tokie, matome, kad miesto ūkis koncentruojasi keliose įmonėse. Tačiau kokie viso to tikslai, šiandien negaliu pasakyti“, – sakė Palangos tarybos narė Elena Kuznecova.
„Tai yra bendrovės turtas. Palangos komunalinio ūkio bendrovė pastatė autobusų stotį su savivaldybės žinia. Taryba pritarė, kad jie sudarytų jungtinės veiklos sutartį su privačiu investuotoju. Palangos komunalinio ūkio indėlis yra jų aikštelė, o investuotojas įdėjo savo pinigus. Dvi stotys Palangai nereikalingos“, – tikino Palangos
savivaldybės Ūkio ir turto skyriaus vedėjas Kostas Jakubauskas.
Naujausi komentarai