Išlindo turkiškas brokas
Nuo 186 iki 222 m. prailgintas jūrų keltas „Stena Scandica“ jau nuo liepos 1 d. turėjo pradėti plaukioti linijoje tarp Latvijos Ventspilio ir Švedijos Nineshamno uostų.
Tačiau užuot plaukęs jis beveik mėnesį įstrigo Klaipėdos uoste. Paaiškėjo, kad Klaipėdoje buvo užbaigiami jo remonto darbai.
Keltas buvo remontuojamas Turkijoje. Po remonto varant jį į Baltijos jūros regioną pastebėta daug turkų padaryto broko. Neliko nieko kito kaip vos tik atplaukus į Ventspilį, kur jam buvo surengtos didžiulės sutiktuvės, sukti į Klaipėdą, kur yra įrengti tokius keltus galintys priimti „Panamax“ laivų dokai.
Taip jūrų keltas „Stena Scandica“ vietoje pirmojo reiso į Švediją nuo liepos 1 d. atsidūrė Klaipėdoje.
Vieni – stato, kiti – perdaro
Gal ryt, gal poryt jūrų keltas „Stena Scandica“ išplauks atgal į Ventspilį. Šiame uoste šis keltas ypač laukiamas.
Ventspilis bent kuriam laikui taptų pirmuoju uostu rytinės Baltijos jūros dalyje, iš kurio plaukioja didžiausias jūrų keltas. Neilgam, nes dar šiemet į Klaipėdą turi atplaukti 230 m ilgio visiškai naujas Kinijoje statytas „DFDS Seaways“ jūrų keltas.
Tikėtina, kad jis nebus toks nelaimėlis, kokiu tapo nekokybiškai pertvarkyta „Stena Scandica“.
2005 m. statyta „Stena Scandica“ buvo pertvarkoma Turkijos „Sedef“ laivų statykloje. Šio laivo savininkai tikėjo, kad pertvarkyti 15 metų jūrų keltą, pailginant jį 36 m, bus gerokai pigiau, nei statyti naują, kaip daro dalis kitų laivybos kompanijų.
Pertvarkant šį keltą buvo įdiegta ir naujų technologijų, kurios leistų taupyti degalus ir mažinti anglies dvideginio (CO2) išmetimus.
Diegia intelektualų valdymą
„Stena Line“ pertvarkytuose senuose jūrų keltuose naujoms technologijoms skelbiasi skirianti daug dėmesio.
Kompanija pranešė, kad per birželį ir liepą dviejuose jūrų keltuose įdiegė originalią „Stena Fuel Pilot“ programinę įrangą, kuri leidžia taupyti degalus ir mažinti anglies dvideginio išmetimą. Šis įrenginys yra tarsi autopilotas, kuris pats, įvertinęs sąlygas (bangas, oro sąlygas, laivo charakteristiką), parenka parankiausią plaukimo kursą. Tai neva leidžia sumažinti degalų sąnaudas 2–5 proc.
Pranešama, kad dirbtinio intelekto programinė degalų taupymo įranga yra įdiegta 7 „Stena Line“ jūrų keltuose. Jie plaukioja Baltijos ir Šiaurės jūrose.
Paskutinysis toks plaukimo įrenginys įdiegtas „Stena Flavia“ laive, kuris šiuo metu plaukioja iš Ventspilio į Nineshamną.
„Stena Line“ taip pat skelbia, kad ji uostuose jau naudojasi laivų prijungimo prie elektros įvado sistemomis, ten kur jos įrengtos. Taip pat ši kompanija planuoja alternatyvių laivų degalų, kaip metanolis, vandenilis, diegimo laivuose projektus.
Naujausi komentarai