Gali išprovokuoti incidentą
Pėsčiųjų saugumo salelės Liepojos gatvėje įrengtos prieš dvi savaites. Tokių priemonių imtasi, kad nereikėtų panaikinti perėjų.
Pagal reikalavimus gatvėse, kur yra trys ir daugiau važiuojamųjų juostų, turi būti reguliuojamos perėjos arba įrengtos saugumo salelės. Tad Saugaus eismo komisija priėmė sprendimą jas įkurdinti.
Tačiau salelės sukėlė vairuotojų nepasitenkinimą. Pasak jų, pirmiausia įrenginiai prastai matomi.
"Tamsiu paros metu vairuotojas gali salelės nepastebėti ir ant jos užvažiuoti. Manau, kad tokių atvejų tikrai neišvengsime", – tvirtino vienas klaipėdietis.
Pasak vyro, dėl salelių labai susiaurėjo važiuojamoji juosta: "Kliūtis kelyje atsiranda staiga, juosta susiaurėja. Norėdamas išvengti kliūties, vairuotojas automatiškai gali važiuoti į pirmąją eismo juostą. Jei ten bus mašina, gali įvykti nelaimė."
Pasiūlė pašalinti įrenginius
Liepojos gatvėje atsiradusiomis pėsčiųjų salelėmis Saugaus eismo komisijos posėdžio metu piktinosi ir Klaipėdos savivaldybės Urbanistinės plėtros departamento direktorius Kastytis Macijauskas.
"Manau, kad jos netinkamai padarytos. Salelės ne tik trukdys valyti sniegą, bet ir kels pavojų pėstiesiems ar vairuotojams", – dėstė direktorius.
Pasak K.Macijausko, pėsčiųjų saugumo salelės išnyra staiga, be to, jos susiaurino važiuojamąją kelio dalį.
"Problemų šiose vietose bus. Siūlau naikinti saleles. Manau, tokių įrenginių nesuderintų nei policija, nei mes. Tokios salelės turi būti normaliai projektuojamos", – pabrėžė vadovas.
Specialistai atkreipė dėmesį, kad, neįrengus saugumo salelių, reikėtų naikinti pačią perėją. Akcentuota, kad tiek įrenginiai, tiek važiuojamosios dalies plotis atitinka normatyvus.
Taip pat atkreiptas dėmesys, kad vairuotojai Liepojos gatve važiuoja labai greitai. Viltasi, kad salelės vairuotojus privers atleisti akceleratoriaus pedalą.
Pakeis horizontalųjį ženklinimą
Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda tvirtino, kad salelės dar nėra užbaigtos. Reikia pakoreguoti horizontalųjį ženklinimą.
"Bus išskustos dabartinės važiuojamųjų juostų skiriamosios linijos ir šiek tiek išlenktos. Viena juosta šiek tiek paplatės, kita susiaurės. Atlikti šiuos darbus sutrukdė oro sąlygos ir technika – sugedo asfalto skutimo mašina. Artimiausiu metu šie darbai turėtų būti atlikti, jei gamta leis", – pabrėžė direktorius.
L.Dūda pažymėjo, kad pėsčiųjų saugumo salelės problemų kelia tik tiems, kurie greitai laksto. Direktorius tvirtino, kad važiuojamųjų juostų plotis atitinka reikalavimus.
"Liepojos gatvėje buvo įrengtos prašmatnios juostos. Plotis buvo maksimalus. Įrengus saleles, juostų plotis atitinka minimalius ir net šiek tiek didesnius reikalavimus. Nereikia lakstyti miesto gatvėmis ir nekils problemų", – patarė direktorius.
L.Dūda pripažino, kad Liepojos gatve vairuotojai lekia greičiau nei leistina.
"Atlikau eksperimentą. Važiavau į darbą šia arterija leistinu greičiu. Likau paskutinis, nes visi skriejo pro mane. Tokiuose keliuose rekomenduojama imtis priemonių, kurios priverstų vairuotojus sumažinti automobilių greitį. Viena tokių – salelės, susiaurinančios važiuojamąją dalį", – aiškino direktorius.
Pasak vadovo, salelės dar bus pažymėtos ryškiau. Prie jų atsiras dėmesį atkreipiantys trikampiai iš raudonų stulpelių.
Naujausi komentarai