Pro langų tarpus pasipylęs vanduo, suskilusios sienos, gyventojus įkalinantis liftas iškamavo didelius pinigus už modernų būstą sumokėjusius žmones.
Gyvena lyg po karo
Kauno gatvėje pastatyto dangoraižio gyventojai tikino jau metus besijaučiantys tarsi kare.
„Nuolat kovojame su statybininkais: tai langas prakiuro, tai liftas nebeveikia. Puolame skambinti namą pastačiusiai bendrovei, toji siunčia pas langų ar lifto gamintoją. Vos palopius vienoje vietoje, jau kitoje atsiveria naujos bėdos“, – pasakojo šio namo gyventojas Darius.
Aštuoniolikos aukštų name už modernius butus žmonės mokėjo nemažus pinigus – vieni atseikėjo po pusę milijono, kiti, juos įsigiję su visa apdaila, paklojo 750 tūkst. litų.
„Šį savaitgalį praūžusi audra buvo tikras košmaras. Lyjant lietui, mano buto kambario viduryje telkšojo bala. Tiesiau skudurus, o paryčiais teko semti vandenį. Iš mano parketo nieko neliko. Sumokėjusi pusę milijono gyvenu baloje“, – pasakojo kita šio namo gyventoja Genovaitė.
Moteris puolė ieškoti įmonės, kuri montavo langus.
„Tie, kurie lodžijose montavo aliuminius langus, sutvarkė broką. Tačiau plastikinių langų įmonės atstovė telefonu pareiškė, kad esą nėra kam rūpintis, nes įmonė prie bankroto ribos. O čia, matote, garantinis aptarnavimas. Už tai pinigų negaus. Tad kas turi atsakyti ir kur mums dėtis, kai pro langus vėjas švilpia?“ – piktinosi klaipėdietė.
Bute įsiveisė pelėsis
„Sutarėme, kad žmonės patys kreiptųsi į gamintojus. Taip greičiau ir patogiau“, – tikino daugiaaukštį stačiusios „Pamario būsto“ bendrovės direktorius Vytautas Tribičius.
Tačiau paklaustas, ką gyventojams daryti, jei viena subrangovių bankrutuotų, atsakė, jog tai būtų didelė problema.
„Kol kas įmonės atstovai atvažiuoja, tvarko bėdas, vakar lango paketą pakeitė. Jei bankrutuos, turėtume mes atsakyti. Tik nežinau, kaip būtų iš tikrųjų, jei langus tektų remontuoti mums patiems. Reikėtų apsidrausti, tačiau nežinau, ar Lietuvoje draudžiami tokie atvejai, kai bankrutuoja subrangovai“, – aiškino V.Tribičius.
Šio namo gyventojai tikino įžvelgę statytojo aplaidumo faktų bei subrangovų darbo kontrolės stoką.
„Mūsų namuose sienos suskilo keliose vietose. Po langu atsivėrusios ertmės langų gamintojas taip pat negali užtaisyti. Atvykę darbininkai pareiškė, kad blogai atlikti apšiltinimo darbai. Visi stumdo bėdą nuo savęs“, – tikino šio namo gyventojas Darius.
Vyras skundėsi, jog namuose keliose vietose įsiveisė pelėsis.
„Auga dukra, žmona alergiška pelėsiui, tenka valyti sienas kiekvieną dieną, o naudos jokios“, – pasakojo gyventojas.
"Tegul atsidaro langus"
„Pamario būsto“ vadovas V.Tribičius, išgirdęs apie pelėsį, liepė gyventojams atsidaryti langus.
„Tegul vėdinasi. Kambariuose 27 laipsniai šilumos, džiovinami skalbiniai, o langai – aklinai užverti“, – rėžė įmonės vadovas.
O išgirdęs apie po lietaus telkšančias bute balas, V.Tribičius pareiškė, kad gal gyventoja langų neužsidaro.
„Ką aš žinau, kas ten dedasi, gal ji langų per lietų neuždaro“, – abejones dėstė V.Tribičius.
„Galėjo žmonės rekuperacinę vėdinimo sistemą įsirengti, tačiau tai brangu. Kur jūs matėte daugiabutyje vėdinimo sistemas? O sienos visur trūkinėja, ką mes galime padaryti? Nauja statyba, taip jau būna. Ten dar reikia pasiaiškinti, gal žmogus remontus atliko, tai ir sutrūkinėjo“, – dėstė V.Tribičius.
Skolingi ir valdoms
Ne kartą žmones įkalinęs staiga sustojęs liftas, pasak V.Tribičiaus, stringa taip pat dėl pačių gyventojų kaltės.
„Priešgaisrinį mygtuką kažkas nuspaudžia, liftas ir sustoja. Gal vaikai išdykauja?“ – svarstė V.Tribičius.
Namą administruojančios „Vitės valdos“ šio daugiabučio bėdas puikiai žino.
„Tai vienintelis toks namas, kuriame tokia situacija. Statytojas paskelbė restruktūrizaciją. Ši įmonė mums jau skolinga dešimtis tūkstančių litų. Suprantu žmonių problemas, tačiau telieka tik patiems rūpintis“, – kalbėjo „Vitės valdų“ vadovas Remigijus Valentinavičius.
Naujausi komentarai