Pereiti į pagrindinį turinį

Pionerską pavers kruiziniu uostu

2014-09-08 08:37
Verslas: vietoje žvejybos uosto Pionerske būtų statomas keleivių uostas.
Verslas: vietoje žvejybos uosto Pionerske būtų statomas keleivių uostas. / Vidmanto Matučio nuotr.

Jau kurį laiką buvo kalbama, kad Klaipėdos kaimynystėje atsiras naujas konkuruojantis kruizinis uostas. Jį ketinama pastatyti Kaliningrado srities Pionersko mieste, kuris yra vos už 150 kilometrų nuo Klaipėdos.

Piešiama graži ateitis

Kaip tik šiomis dienomis Rusijos transporto ministerija paskelbė, kad į pasaulio kruizinės laivybos kompanijų trejetuką patenkanti italų „MSC Cruises“, kuri turi 12 laivų, Kaliningrado srities Pionersko mieste planuoja statyti kruizinį terminalą.

Šio terminalo infrastruktūros statyba būtų vykdoma iš pačios Rusijos biudžeto lėšų. Dar pernai buvo skelbta, kad į šio terminalo statybą Rusija investuotų 5 milijardus rublių (apie 351 mln. litų), dabar jau prabilta apie 9 milijardus (633 mln. litų).

„MSC Cruises“ pradžioje garantuotų per sezoną iki 75 tūkst. kruizinių keleivių srautą, o perspektyvoje – iki 400 tūkstančių.

Ką tai reiškia, galime palyginti su Klaipėdos uosto pavyzdžiu. Per sezoną apsilankantys apie 60 laivų į uostą atplukdo apie 45 tūkst. keleivių. Kad per sezoną atplauktų 75 tūkst. keleivių, turi būti apie 100 kruizinių laivų.   

Susitarimas dėl Pionersko kruizinių laivų terminalo statybos investicijų neva bus pasirašytas šio mėnesio pabaigoje.

„MSC Cruises“ priklauso italų ir šveicarų valdomai „Mediterranean Shipping Company“. Kita jos dukterinė bendrovė – „Terminal Investment Limited“ Klaipėdos uoste valdo „Klaipėdos Smeltę“, kur statomas didžiulis konteinerių terminalas.

Abejonės dėl turistų srauto

Tai, kad Pionersko žvejų uoste bus kuriamas keleivinis ir jachtų uostas, pradėta kalbėti po to, kai paskelbta, kad 2018 metais Rusijoje vyks pasaulio futbolo čempionatas. Vienas jo etapų vyktų ir Kaliningrado srityje.

Buvo planuojama Pionersko prieplaukoje įrengti 1–2 krantines, tinkamas priimti vidutinius kruizinius laivus. Dabar jau prabilta apie krantines, prie kurių galėtų švartuotis patys didžiausi pasaulio kruiziniai laivai.
Kaliningrado srities infrastruktūros ministro pavaduotojas Aleksejus Kliunevas aiškino, kad statyti terminalą, kuris negalėtų priimti pačių naujausių, o tai reiškia – ir didžiausių kruizinių laivų, nėra prasmės.

Rusijos žurnalistai suabejojo tokio „grandiozinio“ uosto statybos Pionerske perspektyvomis. Jei pasaulio futbolo čempionato dienomis žmonių srautas dar gali būti, tai po čempionato tikėtis kruizinių laivų turistų plūsmo į Kaliningrado sritį nerealu.

Kur turistams vykti iš Pionersko? Pats Pionerskas yra gerokai aptrešęs miestelis. Iki jo yra įrengta nauja autostrada. Bet įvažiavimo kelias į Pionersko miestelį netgi blogesnis nei į kokius nors Darbėnus Lietuvoje. Ir pačioje Kaliningrado srityje nėra itin daug kur nuvykti, išskyrus patį Kaliningradą. Kelias į Kaliningradą neblogas – apie 50 kilometrų nauja autostrada. 

Analogijos su Sočio olimpiada

Išpūstų planų dėl uostų statybos Kaliningrado srityje būta ir anksčiau.

Kelerius metus nuolat buvo skelbiama, kad Kaliningrado srityje bus statomas su Klaipėdos uostu konkuruosiantis giliavandenis uostas. Tačiau 2012-aisiais Rusijos valdžia nusprendė, kad netikslinga statyti Kaliningrado srityje giliavandenį uostą, ir planuoti pinigai permesti Bronkos uostui šalia Sankt Peterburgo įrengti.

2013 metais Kaliningrado srities administracija pasiskelbė, kad pati surado investuotoją giliavandeniam kruiziniam terminalui Kaliningrado sityje statyti. Buvo minima didžiausia pasaulyje konteinerinės laivybos linija „Maersk Line“. Tačiau tos idėjos neliko. Ne taip seniai skelbta, kad „Gazprom“ kompanija Kaliningrado srityje statys suskystintųjų gamtinių dujų terminalą. Bet ir vėl skambūs pareiškimai tik ir liko garsiai pareikštais norais.

Neabejojama, kad panašiai bus ir dėl keleivinių laivų terminalo Pionerske.  Dabar Pionerske yra žvejybinis uostas, jame stovi keli kateriai, Rusijos uostų tarnybų laivai. Uostas gerokai apleistas, jo prieigos atrodo kraupiai, stovi nenaudojami pastatai išdaužytais langais.
Prievaža į uostą siaura, eina per gyvenamųjų namų kvartalus. Pajūryje ant aukštos kalvos yra gražūs namai, galbūt statyti netgi prieškaryje turtingų Prūsijos krašto gyventojų lėšomis.

Iš to, ką pamačiau Pionerske šiemet rugpjūčio viduryje, būtų neįtikėtina, jei čia atsirastų toks svajonių keleivinis terminalas, apie kokį svajojama. Bet kas gali žinoti? Jei Rusijai ką nors reikia padaryti, kad pasirodytų pasauliui, jog su pinigais nesiskaitoma tai pavyzdys – šiltoje zonoje Sočyje surengta žiemos olimpiada.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų