Dviejų savaičių kelionė
Iš Klaipėdos uosto į Mažeikius dviejų savaičių kelionę sekmadienį pradėjo didžiausias krovinys Lietuvos istorijoje – naftos perdirbimo gamyklai skirtas beveik 100 m ilgio reaktorius.
Jį veža 88 ašių tralas šimtais ratų. Sunkvežimis su reaktoriumi iš kompanijos „Bega“ rugpjūčio 6 d. pajudėjo vidurnaktį ir ketvirtą valandą ryto (kiek anksčiau, nei planuota) sėkmingai pasiekė pirmąją sustojimo vietą mieste Tilžės gatvėje, iš kur vėl tęsė kelionę, šįkart iki Jakų žiedinės sankryžos.
Kol krovinys stovėjo Tilžės gatvėje, dienos metu čia rinkosi klaipėdiečiai jo pasižiūrėti ir nufotografuoti.
Pirmadienio naktį tralas pajudėjo link Jakų ir vėl tęsė kelionę. Taip lėtai reaktorius bus gabenamas į Mažeikius 14 parų.
Istorinė naktis – rekordinis krovinys.
Nuostoliai dar minimalūs
Krovinio pajudėjimą iš Klaipėdos uosto stebėjo ne tik šimtai naktį gatvėse susirinkusių miestiečių, bet ir miesto vadovai, kuriems pavyko suderėti su krovinį gabenančia kompanija dėl uostamiesčio infrastruktūros nuostolių (jei tokių bus) atlyginimo.
Miesto gatvės, kuriomis buvo vežamas reaktorius, buvo nuklotos metalinėmis plokštėmis, kad nesulaužytų požeminių komunikacijų.
„Istorinė naktis – rekordinis krovinys, regis, be didesnių nuostolių miestui, pasiekė Tilžės gatvę ir tęs kelionę į Mažeikius. Rekordinio krovinio gabenimui per Klaipėdą pasiruošta išties atsakingai. Kol kas atsakyti, ar miesto infrastruktūrai buvo padaryta žala, per anksti. Tai turės įvertinti atsakingi asmenys. Dalis plokščių, kurios buvo sudėtos ant asfalto amortizuojant krovinio apkrovą, uždengia kelio dangą, todėl negalime pasakyti, ar nuostolių nėra, o jei ir yra, kokio masto“, – sekmadienio rytą savo feisbuko paskyroje parašė Klaipėdos meras Arvydas Vaitkus.
G. Butkienės nuotr.
Išsiderėjo milijoną eurų
Savivaldybės įmonėms – „Klaipėdos vanduo“, „Klaipėdos energija“ ir „Klaipėdos paslaugos“ nurodyta kiek įmanoma greičiau įvertinti situaciją.
„Tikėtina, kad krovinio gabenimas pažeidė saugumo saleles, tačiau tik po ekspertizės galėsime atsakyti, kiek stipriai. Galimi pažeidimai infrastruktūrai gali atsirasti po metų ar net dvejų. Tokią galimybę buvome aptarę su krovinio vežėjais bei savininku, todėl tikiuosi, vėliau nustačius padarytą žalą miesto infrastruktūrai, rasime sprendimus su „Orlen Lietuva“ ir „Mammoet“ dėl nuostolių atlyginimo“, – rašė A. Vaitkus, pridūręs, kad Klaipėda – vienintelis miestas iš visų, per kuriuos bus gabenamas šis krovinys, užsitikrinęs nenumatytiems atvejams milijoną eurų, kuriuos galės besąlygiškai naudoti, nustačius žalą infrastruktūrai.
Meras tikino, kad taip pat sudarytos sutartys su savivaldybės įmonėmis dėl nuostolių, jei tokių atsirastų, atlyginimo.
Tai pavyko išsiderėti po nelengvų derybų.
Naujausi komentarai