Uostamiesčio savivaldybė nebereikalaus mokėti rinkliavos už stovėjimą iš laivų, kurie iškelti ant kranto Pilies uostelyje ir užima automobiliams skirtas vietas, savininkų.
Užėmė 15 vietų
Dienraštis "Klaipėda" jau rašė, kad kuriozinė situacija susidarė po to, kai nuo sausio įsigaliojo miesto tarybos patvirtinti rinkliavos už automobilių stovėjimą tvarkos pakeitimai.
Viena iš naujovių buvo ta, kad mokestį privalo mokėti ne tik mašinų, bet ir kitų transporto priemonių, tarp kurių – laivai, karietos, priekabos, savininkai.
Pabrėžta, kad tokiu būdu siekta ne surinkti daugiau rinkliavos, o įvesti tvarką.
Kontrolieriai kurį laiką vylėsi, kad savininkai patrauks laivus iš automobilių stovėjimo vietų, tačiau situacija nesikeitė.
Viena tokia transporto priemonė užima nuo trijų iki keturių vietų, kur galėtų stovėti automobiliai. Suskaičiuota, kad iš viso pastarųjų užimta 15–16.
Klijavo panaudodami izoliaciją
Kadangi laivai nebuvo patraukti, kontrolieriai, vykdydami miesto tarybos sprendimą, ant jų pradėjo klijuoti įspėjimus apie pasikeitusią tvarką. Jiems teko pasitelkti išradingumą.
Įspėjimai, kad reikia patraukti transporto priemonę arba sumokėti rinkliavą už tiek vietų ir laiko, kiek stovima, buvo klijuojama, panaudojus izoliaciją.
Žadėta, jų savininkams pradėti skaičiuoti rinkliavą už stovėjimą, jei vandens transporto priemonės nebus patrauktos, o nemokantiems mokesčio taikyti sankcijas.
Tačiau paaiškėjo, kad pagal įmonės "Klaipėdos laivų remontas" , kuri administruoja Pilies uostelį, koncesijos sutartį savivaldybe laivai minėtoje teritorijoje gali stovėti iškelti ant kranto.
Bendrovė turi teikti laivų stovėjimo vandenyje, tiek saugojimo iškeltų į krantą paslaugas.
Koncesijos sutartyje yra numatyta, kad įmonė gali naudotis žeme, esančia už penkių metrų nuo krantinės. Į šį ruožą pakliūva ir automobilių stovėjimo vietos.
Savininkai moka už laivų saugojimą krante. Šis mokestis svyruoja nuo 80 iki 110 eurų per mėnesį, priklausomai nuo laivo ilgio. Šį mokestį koncesininkas kasmet derina su savivaldybe.
Analizavo koncesijos sutartį
Uostamiesčio savivaldybė neskubėjo pranešti savo galutinio verdikto, ar krante, automobilių stovėjimo vietose stovinčių laivų savininkai turės mokėti rinkliavą. Buvo analizuojama koncesijos sutartis, tariamasi su juristais.
"Pagal koncesijos sutartį jie turi teisę naudotis teritorija, esančia penkis metrus nuo krantinės, palikti ten laivus. Rinkliavos neskaičiuosime, bet kartas nuo karto parašysime informacinius pranešimus, kad būtų gerai, jei laivai nebūtų paliekami automobilių stovėjimo vietose. Karo nepradėsime, stengsimės taikiai kalbėti", – tvirtino Klaipėdos savivaldybės Transporto skyriaus vedėjas Rimantas Mockus.
Jis atkreipė dėmesį, kad panašios situacijos kyla ne tik Pilies uostelio teritorijoje. Laivai automobilių vietose paliekami ir Smiltynėje. Be to, problemų kelia ir karietos, priekabos. Anksčiau nebuvo galima joms skaičiuoti mokesčio už stovėjimą.
"Nereikia tik apsiriboti Pilies uosteliu. Norime, kad mieste būtų tvarka", – teigė vedėjas.
Laiveliai iš Pilies uostelio į krantą iškeliami tik šaltuoju metų laiku. Vasarą jie būna vandenyje. Į vandenį jie nuleidžiami kovo pabaigoje, balandį.
Naujausi komentarai