Įpareigojimas pirkti laivą?
Seime, Vyriausybės valandoje, iškilo klausimas dėl Klaipėdos uoste planuojamo įsigyti atliekų surinkimo laivo.
"Analizuodami viešuosius pirkimus radome tokį skelbimą, kad Klaipėdos valstybinis uostas perka atliekų surinkimo laivą", – pastebėjo Seimo narys Remigijus Žemaitaitis.
Jam nuostabą sukėlė tai, kad perkamas laivas, kuris nesantis reikalingas, nes šiukšlių, fekalinių vandenų ir kitokių skysčių iš laivų surinkimą vykdančios privačios kompanijos, kurios dalyvauja Uosto direkcijos skelbtuose šių paslaugų teikimo konkursuose.
"Ar valstybė tokia turtinga, kad gali išleisti 4 mln. eurų pirkti laivui? Kiek šnekėjausi su uostininkais ir Susisiekimo ministerijos specialistais, jie teigė, kad esantys įpareigoti pirkti tokį laivą", – Seime tvirtino R.Žemaitaitis.
Nekomercinė Uosto direkcija
Reikalingas ar ne uoste atliekų surinkimo laivas, turėtų spręsti patys uostininkai. Bendra nuostata yra tokia, kad, pagal dabartinę uosto veiklos struktūrą, Uosto direkcija negalėtų užsiimti komercine veikla. Todėl ji neturi su komercine veikla susijusių laivų.
Būdama valstybės įmonė, Uosto direkcija negalėjo vykdyti komercinės veiklos, o tapusi akcine bendrove ji tokia veikla galėtų užsiimti.
Seniau Uosto direkcija buvo įsigijusi uosto vilkiką, bet jį teko nuomoti. Taip pat Uosto direkcija planavo pirkti žemsiurbę. Dėl to, kad ji vykdytų ne tik uosto priežiūros, bet ir iš dalies komercinę veiklą, šio projekto teko atsisakyti.
Būdama valstybės įmonė, Uosto direkcija negalėjo vykdyti komercinės veiklos, o tapusi akcine bendrove ji tokia veikla galėtų užsiimti.
Pagal planą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcija kaip valstybės valdoma akcinė bendrovė pradėtų veikti nuo 2023 m. sausio 1 d.
Sprendimą pateisinęs skandalas
Aplinkos ministras Simonas Gentvilas mano, kad nuosavas atliekų surinkimo laivas Klaipėdos uoste yra reikalingas.
Atliekų surinkimas iš laivų yra Lietuvos įsipareigojimas pagal įvairias tarptautines jūrų konvencijas, todėl labai svarbu, kad jis būtų atliekamas kokybiškai. Jei tai nebūtų daroma, Lietuva galėtų nukentėti.
"Pernai lapkritį į viešumą iškilo korupcinis skandalas apie tai, kad galėjo vykti piktnaudžiavimas surenkant atliekas. Manau, kad dėl to Uosto direkcija įvertino, jog geriau turėti nuosavą laivą, nei pirkti paslaugas iš tiekėjų", – svarstė S.Gentvilas.
Priminsime, kad pernai lapkričio viduryje Klaipėdos apygardos prokuratūra ir Specialiųjų tyrimų tarnyba pristatė, kad vykdomas ikiteisminis tyrimas dėl galimai neteisėto pavojingų atliekų išgabenimo iš laivų, kurie buvo Klaipėdos uoste. Buvo minimi 30 veiklos epizodų, už kuriuos numatyta atsakomybė pagal septynis baudžiamojo kodekso straipsnius.
Naujausi komentarai