Teigiama, kad išjudinti dvistiebį burlaivį nėra paprasta. Specialiu kranu jis buvo užkeltas ant platformos ir miesto gatvėmis gabenamas į įmonės "Klaipėdos laivų remontas" teritoriją. Čia burlaivis kurį laiką bus įkurdintas, o jei kojos nepakiš biurokratiniai niuansai ir pavyks gauti finansavimą, "senolį" žadama ir restauruoti.
Skaičiuojama, kad šiuo metu laivo atkūrimo darbams reikėtų bent 50 tūkst. eurų.
Šiam jūriniam paveldui gyvybės įpūsti žada nauji laivo savininkai – broliai Bartas ir Tomas Markevičiai. Pastarieji siekia, kad laivas būtų įtrauktas į Nekilnojamųjų kultūros vertybių registrą. Tik tuomet asociaciją "Nacionalinė teisingumo ir gynybos sąjunga" sukūrę broliai galėtų tikėtis valstybės paramos šiam unikaliam objektui atnaujinti.
"Laivas "Lady Sophie" buvo pastatytas 1911 m. Tai buvo džentelmeno jachta. Žinią, kad šis laivas yra parduodamas, aptikome vieno iš antstolių skelbiamoje informacijoje. Laivas priklausė vienai įmonei. Ji bankrutavo ir laivas buvo parduodamas iš varžytinių", – pasakojo B. Markevičius.
Laivas "Lady Sophie" pastatytas Škotijoje, Tarberto mieste. Jis skaičiuoja 105-uosius savo gyvenimo metus.
"Mūsų užmojis – visiškai suremontuoti burlaivį, kad jis galėtų plaukioti, o ne tik stovėtų prie krantinės. Šis laivas prieš trejetą metų dar plaukiojo. Buvę savininkai jį buvo įsigiję menkių žvejybai. Tačiau dabar laivas yra apverktinos būklės", – tikino naujieji savininkai.
Tokie laivai, kaip šis, Europoje, yra labai reti. Jų galima rasti iškeltų ant kranto, tačiau aptikti plaukiojančių – retenybė.
Klaipėdiečiai kreipėsi į Kultūros paveldo departamentą, kad šis senovinis laivas būtų įtrauktas į Kultūros vertybių registrą, kaip nekilnojamojo turto vertybė. Esą Lietuvoje nekilnojamojo kultūros paveldo objektu yra įregistruotas tik laivas "Meridianas".
Naujausi komentarai