Tris kartus daugiau nuostolių nei prognozavo patyrusi įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" ruošiasi griežtinti keleivių kontrolę.
"Zuikių" skaičius išaugo
Įstaigos "Klaipėdos keleivinis transportas" direktoriaus Gintaro Neniškio teigimu, planuota, jog įmonė nuostolingai dirbs tris mėnesius po viešojo transporto bilietų pabrangimo.
Buvo numatyta, kad nuostoliai sieks 600 tūkst. litų. Tačiau jie gerokai pralenkė prognozes ir pasiekė 1,9 mln. litų.Anot G.Neniškio, tam įtakos turėjo sumažėjęs keleivių ir išaugęs "zuikių" skaičius.
Pastarųjų pradėjo daugėti nuo praėjusių metų rugsėjo. "Zuikių" skaičius išaugo 5–7 proc. Net 15 proc. padaugėjo keleivių, kurie autobusu važiuoja be bilieto, o sugavus baudą susimoka vietoje.
Pasak G.Neniškio, tam įtakos turi ir per mažos baudos už važiavimą miesto autobusu be bilieto. Dabar jos siekia 10, 20 litų, kai terminuotas bilietas kainuoja 70 litų.
"Žmonėms apsimoka rizikuoti", – teigė direktorius. Seime svarstoma galimybė baudas už važiavimą be bilietėlio padidinti iki 50, 100 litų. Per pirminį svarstymą politikai tam pritarė. Galutinis sprendimas bus priimtas rudenį.
Nori atsikratyti chuliganų
Dėl patirtų nuostolių įstaiga pradėjo svarstyti galimybę, kad keleiviai į autobusus būtų įleidžiami tik pro priekines duris. Anot G.Neniškio, principas paprastas – stotelėje pirmiau bus atidaromos priekinės auobuso durys ir laukiama, kol sulips keleiviai. Tik tuomet bus atidaromos kitos durys ir keleiviai išlips. Įlipantieji turės pasižymėti bilietėlį prie vairuotojo.
"Šis būdas naudojamas visoje Europoje. Net Maskvoje, kur keleivių srautų su Klaipėda negalima lyginti. Lietuvoje ši sistema naudojama tik Kėdainiuose. Finansiškai tai pasiteisina", – pasakojo G.Neniškis.
Jis tvirtino, jog taip siekiama ne tik finansinės naudos, bet ir atsikratyti asocialių asmenų, chuliganų autobusuose. Tikimasi, kad keleivius sudrausmins vien tai, jog teks praeiti pro vairuotoją. Pastarasis turės teisę neįleisti į autobusą asocialių asmenų, chuliganų, keleivių be bilietų.
"Norime ne tik kompensuoti nuostolius, bet ir užtikrinti keleivių saugumą", – pabrėžė direktorius.
Vairuotojams mokės papildomai
Įstaiga "Klaipėdos keleivinis transportas" tokiam žingsniui leidimą iš savivaldybės administracijos gavo. Dabar naujoji sistema bus derinama su vežėjų įmonėmis, vairuotojais.
G.Neniškis pabrėžė, jog tokia tvarka iš karto visuose miesto autobusuose nebus įvesta. Principas bus išbandytas transporto priemonėse, kurios aptarnauja atokesnius maršrutus, kur nedideli keleivių srautai.
"Žiūrėsim, kaip seksis. Jei finansinis ir socialinis aspektas pasiteisins, tada šį principą bandysime diegti ir kituose maršrutuose", – aiškino vadovas.
Už vairuotojams prisidėjusias naujas pareigas bus mokama papildomai. Eksperimentą planuojama pradėti gegužės viduryje.
Naujausi komentarai