Pereiti į pagrindinį turinį

Smarkiai brangs jūros laivų draudimas

2022-01-09 16:00

Nuo kalno riedančios sniego gniūžtės efektą sukėlė kelis kartus pakilusios pasaulinės laivų frachtavimo kainos.

Parama: draudėjų reikšmę laivų savininkai suvokia tada, kai laivas patenka į sunkią padėtį.
Parama: draudėjų reikšmę laivų savininkai suvokia tada, kai laivas patenka į sunkią padėtį. / Interneto nuotr.

Įvardijo naujas rizikas

Baigiantis 2021 m. draudimo kompanijos paskelbė apie nuo šių metų smarkiai kilsiančias laivų draudimo kainas. Priklausomai nuo laivo tipo draudimas gali didėti nuo 15 iki 55 proc.

Laivų draudėjai kainų kilimą aiškina naujomis laivybos grėsmėmis. Viena pagrindinių įvardijama laivybos dekarbonizacija arba, paprasčiau tariant, laivybos pritaikymas prie klimato kaitos proceso. To reikalauja nauji aplinkosaugos reglamentai, kurie kelia papildomų sąlygų laivybos saugumui.

Yra ir daugiau grėsmių. Tai ir pasaulinės pandemijos sukelta ekonomikos krizė arba logistikos grandinių išbalansavimas, ir laivybos kompanijų kibernetinės atakos arba duomenų vagystės, ir dirbtinio intelekto skverbimosi į laivybą procesai.

Tendencija: bet kurio į uostą atplaukusio konteinerinio laivo draudimas šiemet bus gerokai brangesnis nei pernai. Vidmanto Matučio nuotr.

Sueco kanalo blokavimas

Laivų draudėjų paslaugų kainų kilimui įtakos turėjo ir išskirtinis atvejis, kai 2021 m. viduryje 400 m ilgio konteinerinis laivas su 20 tūkst. TEU konteinerių užblokavo Sueco kanalą. Tai paaštrino draudikų suvokimą apie jūrinio verslo riziką, galimus milijardinius nuostolius.

Jūrinis verslas ir prekių gabenimas dideliais laivais po šio įvykio tapo kitoks. Draudėjai pamatė, kad jie nepakankamai vertino jūrinio verslo riziką.

Laivų draudėjai kainų kilimą aiškina naujomis laivybos grėsmėmis.

Ekspertai mano, kad laivų draudėjai tiesiog nusprendė pasinaudoti situacija, kurią sukėlė "Evergreen" konteinervežio "Ever Given" avarija Sueco kanale. Apie naujus laivų draudimo įkainius buvo pradėta kalbėti tuoj po konteinervežio "Ever Given" avarijos Sueco kanale.

Įkainiai kils visiems laivams

Avarijos Sueco kanale aukomis tapo ne tik konteineriniai laivai, bet iš esmės visas laivynas.

Nuo 2022 m. tanklaivių draudimas didės apie 15 proc., keleivinių laivų – apie 19 proc., birių krovinių laivų – apie 40 proc. Labiausiai draudimas didės konteineriniams laivams – iki 55 proc. arba apie 0,66 JAV dolerio už konteinerinio laivo GT ("Gross tonnage"). Dabar mokėję apie 1,36 JAV dolerio, nuo 2022 m. laivų savininkai mokės 2,02 JAV dolerio.

Pavyzdžiui, konteinervežio "Ever Given" GT yra 219 079 tonos. Tai reiškia, kad draudimas jo savininkui per metus kainuos apie 443 tūkst. JAV dolerių. 2021 m. jis kainavo apie 297 tūkst. JAV dolerių.

Jau prasidėjo laivų perdraudimo procesas. Dabar skelbiami nauji laivų draudimo įkainiai apims ne tik 2022, bet ir 2023 m.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų