Yra ir deficitinių specialybių
Iki 2020 m. Klaipėdoje atskirai veikė eilinius jūreivius rengusi Laivininkų mokykla bei laivų remontininkus rengusi Laivų statybos ir remonto mokykla.
Klaipėdos laivininkų mokykla rengė jūreivius, motoristus, motoristus–elektrikus, laivų virėjus, ekspeditorius.
Kiekviena iš šių profesijų buvo reikalinga ir pakankamai paklausi. Keturios iš jų ypač reikalingos laivuose.
Klaipėdos laivų statybos ir remonto mokykla rengė laivų remonto srityje ypač reikalingus specialistus – laivų korpusų surinkėjus, suvirintojus, laivų sistemų ir įrenginių montuotojus. Šių specialistų Klaipėdos laivų statybos ir remonto įmonėse nuolat trūkdavo. Mat mokyklą baigę jaunuoliai, kiek įgiję praktikos, o kai kurie net ir „žali“, išvykdavo dirbti į užsienio laivų statyklas.
Gabių laivų remontininkų išskėstomis rankomis laukė Skandinavijos ir kitų Vakarų Europos šalių laivų statytojai.
Kitos šioje mokykloje suteikiamos specialybės buvo labiau žemiškos – santechnikai, ventiliacijos, oro ir kondicionavimo sistemų montuotojai, elektrikai.
Uosto krovos specialistai
Prieš sujungiant šias mokyklas jos abi rengė ekspeditorius. Jų pakraipa buvo tokia pati – dirbti ekspeditoriais transporto, logistikos, eksporto ir importo, prekybos įmonėse.
Baigusieji mokyklas jaunuoliai galėjo savarankiškai atlikti bendruosius ekspeditoriaus darbus, parinkti krovinį ir transporto priemones, planuoti vežimo maršrutą ir stebėti, kaip krovinys juda. Susijungus mokykloms ekspeditoriaus mokymo programą nuspręsta plėsti. Pastebėta, kad Klaipėdos uoste daugėjant krovinių, esant gana geriems darbuotojų atlyginimams ši specialybė yra paklausi.
Šiomis dienomis paskelbta, kad ekspeditoriams, jūrų uosto krovinių logistams rengti už pusę milijono eurų bus perkama praktinio mokymo konteinerių ir vilkikų krovos simuliavimo programinė įranga. Ji padės geriau planuoti krovos procesą – apskaičiuoti kraunamo krovinio svorį, tūrį, sudaryti krovos planus, reguliuoti konteinerio ar vilkiko apkrovą.
Situacija gali būti paprasta – uoste pakrovė vilkiką, o važiuojant jis kelyje apvirto. Tyrėjai įprastai tokiais atvejais ieško ne tik vairuotojo, bet ir krovinio krovėjų kaltės. Todėl ypač svarbu, kad krovinio logistika, pradedant nuo uosto, būtų teisinga.
Mokymas – lyg žaidimas
Įsigyjamą krovos simuliavimo programinę įrangą planuojama naudoti ne tik moksleivius rengiant būti ekspeditoriais ar jūrų krovinių logistais.
Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras ruošiasi vykdyti ir suaugusių žmonių perkvalifikavimo mokymus pagal Užimtumo tarnybos programas ruošiant juos dirbti uoste.
Nauja įranga leistų mokyti uosto talmano (krovos apskaitininko) kvalifikacijos, įsidarbinant Klaipėdos jūrų uoste. Mokymas su krovos simuliavimo programine įranga atrodo tarsi žaidimas: kompiuterio ekrane kroviniai dėliojami konteineryje ar vilkiko priekaboje pelyte, vertinama užkrovimo kokybė, pateikiami taisyklingo pakrovimo variantai.
Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras planuoja stiprinti ir elektriko specialybės mokymą. Planuojama įsigyti elektros aukštos įtampos mokymo stendą.
Šiuo metu Jūrinio sektoriaus darbuotojų rengimo centras turi net 12 jūrinio mokymo specialybių programų, kurių dauguma atėjo iš mokyklų, kurios susijungė pernai nuo rugsėj
Naujausi komentarai