Pereiti į pagrindinį turinį

Sugadinta skalbyklė: kas iš tiesų yra kaltas?

2022-07-24 02:00

Dėl apgadintos buitinės technikos klaipėdietė nebežino, ko griebtis. Serviso direktorius tikina, esą situacija yra lengvai išsprendžiama, tereikia kantrybės. Tačiau žaidžiant katės ir pelės žaidimą beveik du mėnesius, abiejų pusių kantrybė jau baigia išsekti.

Nemalonumai: sugedusi skalbimo mašina – pataisyta, tačiau meistras buvo apkaltintas prastu darbu – skalbyklės subraižymu.
Nemalonumai: sugedusi skalbimo mašina – pataisyta, tačiau meistras buvo apkaltintas prastu darbu – skalbyklės subraižymu. / Klaipėdietės Lauros nuotr.

Užuot pataisęs apgadino?

Uostamiestyje gyvenanti Laura pasakojo, kad sugedus skalbimo mašinai dar gegužės pabaigoje kreipėsi į įmonę "Samsung Electronics Baltics".

Kadangi ši įmonė turi tik vieną aptarnaujantį servisą Klaipėdoje – bendrovę "Šneiderio elektronika", būtent ji į moters namus atsiuntė meistrą.

"Remonto metu jis skalbyklę vonioje pasivertė ant šono, ant akmens masės plytelių, kadangi jam reikėjo prieiti prie skalbyklės dugno. Tačiau taip jis į tas plyteles subraižė visą skalbyklės šoną. Jam išvykus kreipiausi į "Samsung Electronics Baltics" atstovybę, parašiau jiems laišką su prisegtomis nuotraukomis, kaip buvo apgadinta skalbyklė. Tai buvo gegužės 27-ąją. Iš jų gaudavau tik automatinius atsakymus, padėkas, kad susisiekiau, ir kad mano atsiliepimas bus perduotas atsakingam personalui", – pasakojo Laura.

Praėjus kelioms dienoms po šio įvykio su moterimi susisiekė tas pats meistras. Atvykęs į namus norėjo pataisyti padarytą žalą ir dažais uždažyti įbrėžimus.

"Mes tą padaryti jam leidome. Tačiau, kai baigė dažyti, sugalvojo, kad tam, jog dažai greičiau išdžiūtų, reikia paimti mano plaukų džiovintuvą ir juo džiovinti skalbimo mašinos šoną. Taip dažais apsinešė ir pats plaukų džiovintuvas. Turiu nuotraukų", – piktinosi klaipėdietė.

Pretenzija – ir dėl džiovintuvo

Už atliktą meistro darbą mokėti nereikėjo.

Jam išvykus vėl buvo kreiptasi į minėtą įmonę. Šį kartą moteris skundėsi ne tik subraižyta skalbykle, bet ir sugadintu plaukų džiovintuvu.

"Vėl parašiau "Samsung Electronics Baltics" laišką, kad taip nudažyta skalbyklė mūsų netenkina, kadangi yra pakitusi spalva ir tekstūra. Mes taip pat parašėme, kad mūsų daiktai yra saugomi, o tai yra meistro aplaidumo pasekmė. Taip pat pranešiau ir dėl apgadinto plaukų džiovintuvo", – nurodė Laura.

Dar po kiek laiko moteris ėmė jaustis taip, lyg būtų specialiai ignoruojama. Nors rašė nemažai elektroninių laiškų, taip ir nesulaukdavo ją tenkinančių atsakymų dėl problemos sprendimo.

"Vis rašydavau jiems, kad nesulaukiu atsakymo dėl garantinio remonto metu apgadintų prietaisų, ir prašiau informuoti, kaip bus sprendžiamas šitas klausimas. Galiausiai jie man atrašė, kad apgailestauja dėl patirtų nepatogumų ir kad išrašys kažkokį RMA aktą, su kuriuo galėsime kreiptis į pardavėją ir atsiimti naują skalbyklę. Apie plaukų džiovintuvą nieko nebuvo užsiminta", – kalbėjo moteris.

Kaltinimas: nudažęs skalbyklės įbrėžimus dažais, meistras esą pasinaudojo moters plaukų džiovintuvu. Klaipėdietės Lauros nuotr.

Pasiūlyta išeitis netenkino

"Samsung Electronics Baltics" specialistai laiške Laurai paaiškino, kas yra RMA dokumentas.

"Siekdami sumažinti su šia situacija susijusius nepatogumus, išimties tvarka siūlome išduoti RMA dokumentą. Su šiuo dokumentu galite susisiekti su pardavėju ir susitarti dėl Jums priimtino sprendimo – sumokėtos sumos grąžinimo ar kito pardavėjo siūlomo sprendimo. Tikimės, kad pasiūlytas RMA sprendimas Jums bus priimtinas. Jūsų skalbimo mašiną iš Jūsų namų pasiims mūsų serviso darbuotojas ir tai nesukels Jums jokių papildomų išlaidų. Jūsų pretenzija dėl sugadinto plaukų džiovintuvo perduota serviso centrui ir jie susisieks su Jumis tiesiogiai dėl galimo sprendimo", – rašė minėtos "Samsung" įmonės klientų aptarnavimo centro specialistė.

Niekas nesusisiekė?

Tačiau nusivylusiai klaipėdietei toks atsakymas nebuvo priimtinas. Moteris visgi tikėjosi, jog paėmę senąją skalbimo mašiną darbuotojai atveš naująją tiesiai į namus.

"Jie išrašė tą dokumentą, kad pasikeistume skalbyklę nuvykę į parduotuvę, iš kurios pirkome. Aš jiems atsakiau, kad mūsų toks variantas netenkina, kadangi mes prašome, kad nepatirtume jokio nepatogumo ir nereikėtų dar kartą mokėti už skalbyklės atvežimą. Prašėme, kad tą naują skalbyklę atvežtų ir pristatytų mums į namus. Jie atsisakė argumentuodami, kad tai yra jų garantinio remonto taisyklės. Pasiteiravus dėl plaukų džiovintuvo atsakė, kad su manimi susisieks atsakingas serviso meistras, klausiau kada, atsakė, kad nežino. Taigi, turiu du apgadintus prietaisus dėl meistro neatsakingumo. Reikalavau, kad su manimi susisiektų kažkas iš aukščiau, bet nieko nesulaukiau", – liejo širdgėlą Laura.

Bandė pataisyti situaciją

Bendrovės "Šneiderio elektronika" direktorius Gintaras Šneideris tikino, kad meistras atsakomybę prisiėmė ir situaciją pataisyti bandė.

"Ten yra dalinis meistro pažeidimas. Meistras prisiėmė atsakomybę. Kadangi klientė buvo nelaiminga, jis bandė taisyti situaciją. Tačiau jai nepatiko. Ji reikalavo naujos skalbyklės ir naujo plaukų džiovintuvo. Nors dėl skalbyklės nebuvo tokio pažeidimo, dėl kurio reikėtų ją keisti nauja, o plaukų džiovintuvas jau senas, jam kokie 7–10 metų. Aš jai nupirkau plastmasinį dangtelį, ji atsisakė, pasakė, kad reikia naujo plaukų džiovintuvo. Įžūliam žmogui reikia nusileisti, nes lips per galvas", – nuomonę išsakė G.Šneideris.

Įžūliam žmogui reikia nusileisti, nes lips per galvas.

Direktorius pabrėžė, kad tai tikrai ne tas atvejis, kai reikėtų pakeisti skalbyklę nauja.

"Dėl vieno įbrėžimo meistras sutinka, gal ir įbrėžė. Viršuje, kamputyje, irgi galėjo būti, bet pas klientę ant skalbimo mašinos uždėta džiovyklė. Ant skalbyklės turėtų būti dedama platforma, o ant jos dedama džiovyklė, tačiau pas klientę tos platformos nėra, gal dėl to tas kamputis ir nuskilo. Bet tai nėra toks atvejis, dėl kurio reikėtų keisti visą skalbimo mašiną", – samprotavo G.Šneideris.

Taisė ir šaldytuvą

Vis dėlto, pasak jo, vienintelis sprendimas šioje situacijoje – pakeisti skalbimo mašiną nauja. Tą padaryti jau svarstoma.

"Išeitis – pakeisti skalbyklę. Dėl tokio triukšmo tai būtų paprasčiausias dalykas. Viską padarysime. O plaukų džiovintuvas tikrai senas, bet ji juo naudojasi. Juk tas plaukų džiovintuvas pas ją buvo stalčiuje. Negi meistras naršė po stalčius ir jo ieškojo? Klientas pats jį davė, nes visą tą laiką šalia sėdėjo. Tiek remonto metu, tiek ir tada, kai dažė. Kaip taip galima sakyti, kad paėmė meistras?" – stebėjosi direktorius.

G.Šneideris prisiminė, kad tai ne pirmas atvejis, kai tenka apsilankyti šios klientės namuose.

"Teko taisyti šaldytuvą, jame esanti guma neprisispaudė prie durų, o kampuose prasišviesdavo tokia balta linija. Viskas jai netiko. Televizorių irgi taisėme. Tąkart moteriai nepatiko ekranas, kad jo kamputyje mažiau negu pusės milimetro klijavimo juostelė viename ir kitame krašte skyrėsi. Tai yra ne gedimas, jos skiriasi kiekviename televizoriuje. Aš jau bijau ten ir važiuoti", – pasakojo direktorius.

Kodėl nesikreipė iškart?

G.Šneideris svarstė, kodėl, užuot rašiusi laišką, moteris iškart nesikreipė į meistrą? Būtų buvę lengviau viską sutaisyti dar būnant vietoje.

"Po remonto ji nepasakė nieko. Meistras sakė, kad dar prie jo puolė skalbyklę apžiūrėti. Tačiau tik kitą dieną gavo skundą iš "Samsung Electronics Baltics", kad klientas skundžiasi atliktu darbu. Kam taip reikia daryti? Kodėl negalėjo iškart pasakyti meistrui?" – svarstė G.Šneideris.

Direktorius tvirtino, kad vos tik pavyks gauti naują, analogišką skalbyklę, bus susisiekta su moterimi.

"Man lengviau skalbyklę nupirkti. Atvešime ją į namus, kad tik moteris būtų rami. Šiuo metu būtent tos skalbyklės nėra parduotuvėje, ją reikėjo užsakyti, todėl kol dar negavome, negalime klientei nieko tvirtinti. O dėl plaukų džiovintuvo nežinau ką ir sakyti. Senas daiktas. Tokio paties neradau", – sakė direktorius.

Įmonė "Samsung Electronics Baltics" į laiškus dėl moters patirtos situacijos žurnalistams nieko neatsakė.

Tokių skundų negavo

Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) tiria tokio pobūdžio klientų skundus.

"Dideles ir sunkias, daugiau kaip 10 kg svorio netinkamos kokybės ne maisto prekes kokybei įvertinti, keisti, taisyti ar grąžinti veža pardavėjas, jeigu pirkimo–pardavimo sutartyje nenustatyta kitaip. Tokių prekių kokybė gali būti įvertinta ir vietoje, kurioje prekė faktiškai naudojama ar laikoma. Jeigu netinkamos kokybės prekę veža pats vartotojas, pardavėjas, vartotojui reikalaujant, turėtų atlyginti jo patirtus prekės grąžinimo nuostolius", – paaiškino minėtos tarnybos Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresnioji patarėja Milda Deimantė.

Tačiau nusiskundimų, kad taisant vieną prietaisą būtų sugadintas kitas, šiemet nebuvo gauta.

"Tokio pobūdžio skundų, jog taisant prekę būtų sugadinama kita prekė, Klaipėdos regione nėra gauta. Visgi, nagrinėjant tokio pobūdžio vartotojų skundus, dėl meistro padarytos žalos įrodinėjimo pareiga, tai yra priežastinio ryšio tarp pardavėjo atstovo veiklos ir atsitikusių neigiamų padarinių, tektų vartotojui", – sakė M.Deimantė.

Pasak VVTAT, teisės aktai nustato verslininko pareigą prieš sudarant vartojimo sutartį aiškiai ir suprantamai suteikti vartotojui būtiną, išsamią ir neklaidinančią informaciją apie pagrindines prekės savybes, prekės garantines sąlygas ir kitus dalykus.

"Tačiau ir vartotojai turi pareigą susipažinti su visa suteikta informacija. Kilus ginčui yra vertinama, ar verslininkas vartotojui tinkamai ir išsamiai pateikė informaciją apie perkamą prekę, o vartotojas, gavęs visą informaciją, su ja galėjo ir turėjo susipažinti. VVTAT, nagrinėdama vartojimo ginčus, taip pat pastebi, kad vartotojai nedėmesingai skaito sutarčių sąlygas, kartais neatkreipia dėmesio ir į prie prekės pateiktą informaciją", – pastebėjo M.Deimantė.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų