Pereiti į pagrindinį turinį

Tauralaukyje bus įrengta miesto gatvei būdinga infrastruktūra

2020-05-29 03:00
DMN inf.

Šią savaitę pradėta valstybinės reikšmės kelio – pagrindinės Tauralaukio gatvės – rekonstrukcija. Tai – paskutinis likęs nesutvarkytas, keletą metų savo valandos laukęs įvažiavimo kelias į Klaipėdą, kurio rekonstrukcija svarbi ne tik Tauralaukio gyventojams, bet ir visiems, kuriems šis kelias yra patogiausias susisiekti su centrine miesto dalimi.

Klaipėdos miesto savivaldybės nuotr.

Tauralaukio kelio rekonstrukcijos paruošiamieji darbai jau vyksta. Artimiausiu laiku dėl lietaus kolektoriaus įrengimo Tauralaukyje laikinai ribojamas transporto eismas. Šiuos darbus pabaigti tikimasi iki birželio pabaigos.

Miestui deranti gatvė

Pajūrio ir Klaipėdos gatvių Tauralaukyje rekonstrukcija yra bendras Klaipėdos miesto savivaldybės ir Lietuvos automobilių kelių direkcijos prie Susisiekimo ministerijos projektas. Jo vertė – daugiau negu 5,68 mln. eurų. Pilnai pabaigti kelio statybos ir remonto darbus planuojama iki kitų metų vasaros.

„Sutvarkius kelią, jis bus saugus pirmiausia pėstiesiems ir dviratininkams – iki šiol jų eismas vyko kelkraščiais. Saugesnis bus viešasis transportas, jam padarytos specialios įvažos. Taip pat bus įrengtos šviesoforais reguliuojamos sankryžos – visa ta infrastruktūra, kuri ir turi būti mieste“, – sakė Klaipėdos miesto savivaldybės administracijos direktorius Gintaras Neniškis.

Iš viso bus rekonstruotas beveik pusantro kilometro ilgio kelio ruožas. Vietoj duobėto, dulkančio, nesaugaus, su vietomis išlikusio seno asfalto danga kelio nuo Palangos plento iki Pajūrio g. ir Klaipėdos g. sankirtos (vadinamojo „trikampio“), kurios vietoje atsiras žiedinė sankryža, bus nutiestas keturių eismo juostų kelias su nauja danga. Siekiant išsaugoti kuo daugiau šalia kelio augančių istorinio dvaro laikus menančių medžių, naujasis kelias Klaipėdos gatvės ir Tauralaukio g. sankryžos link susiaurės iki dviejų eismo juostų.

Prie naujos gatvės bus įrengti pėsčiųjų, dviratininkų takai, apšvietimas, 8-ios įvažos autobusų stotelėms. Rekonstruojant gatvę numatoma įrengti 4 šviesoforo sankryžas, jose bus įrengtos papildomos eismo juostos posūkiui į kairę. Rekonstravus Pajūrio gatvę, patogiau bus ir gyventojams, ir visiems eismo dalyviams – automobilių vairuotojams, pėstiesiems ir dviratininkams. Kelio rekonstrukcija prisidės ir prie eismo saugumo problemų sprendimo.

Kol vyks lietaus kolektoriaus kelio pakraštyje įrengimo darbai, laikinai bus ribojamas automobilių eismas Klaipėdos gatvės dalyje nuo Tauralaukio g. ir Klaipėdos g. sankryžos iki Klaipėdos g. ir Pajūrio g. sankirtos bei Pajūrio gatvės ruože nuo Klaipėdos g. ir Pajūrio g. sankirtos iki Pajūrio g. ir Lazdyno g. sankryžos. Eismas bus nukreiptas šalutinėmis kvartalo – Skroblų, Kadagių, Klaipėdos ir Lazdyno – gatvėmis.

Šio projekto metu taip pat bus atlikti Virkučių, Akmenų, Klaipėdos, Tauralaukio, Skroblų gatvių atkarpų ir pėsčiųjų tako Klaipėdos gatvėje atkarpos kapitalinio remonto rangos darbai – tiek, kiek reikalinga įrengti sankryžas ir sklandžiai sujungti naują kelio trasą su esamomis gatvėmis.

Medžių gaila, bet kelio reikia labiau

Vykdant suplanuotus darbus, viena keturšalė šviesoforo sankryža bus įrengta Klaipėdos g. ir Tauralaukio g. sankryžoje, netoli prekybos centro. Numatyta nukirsti šalia kelio augančius saugotinus medžius – 13 paprastųjų ąžuolų ir 4 liepas. Šie dideli medžiai, ribojantys matomumą judrioje sankryžoje, po rekonstrukcijos atsidurtų važiuojamoje kelio dalyje. Pašalinti juos reikia ir dėl šalia kelio suplanuotų lietaus nuotekų tinklų statybos darbų.

Nors daugumai vietos gyventojų kelio per Tauralaukį rekonstrukcija yra seniai laukta gera žinia, dalis istorijai neabejingų vietos žmonių priešinasi ketinimui pašalinti medžius. Tvirtą nuomonę išsakė Tauralaukio seniūnaitis Vytautas Jencius. Anot pašnekovo, dauguma Tauralaukio gyventojų, ypač – gyvenantys šalia Pajūrio g., džiaugiasi atsirasiančia galimybe turėti naują, saugesnį kelią ir supranta, kad dėl jo būtina iškirsti šalia augančius medžius.

„Kelias mums reikalingas labiau negu medžiai. Tai – vienas iš svarbiausių įvažiavimų į Tauralaukį. Šis kelias pagerins vietos gyventojų gyvenimo kokybę“, – sako V. Jencius.

Projekto viešasis svarstymas įvyko 2015 m. lapkričio 24 d. Savivaldybės Statybos ir infrastruktūros plėtros skyriaus patarėja Vaida Lendraitienė atsiminė, kad tada buvo svarstomas Pajūrio gatvės rekonstrukcijos projektas, taip pat kvartalinių gatvių asfaltavimo projektas bei specialiojo plano pristatymas, o į svarstymą susirinko kelios dešimtys vietos gyventojų. Leidimas statybai buvo gautas 2017 m. liepos mėn.

Ieškos būdų pakoreguoti projektą

Savivaldybės administracijos direktorius G. Neniškis pažymėjo, kad savivaldybė ieškos visų įmanomų būdų išsaugoti kuo daugiau medžių ir pasodinti naujus ten, kur tik yra vietos ir galima tai padaryti. Apsispręsta, kad kompensuojant iškirstus medžius Tauralaukyje bus pasodinti lietuviški ąžuoliukai.

Be to, atsižvelgdama į gyventojų siūlymus, savivaldybė ieškos galimybės pakoreguoti projektą – atsisakyti dviračio tako vienoje Pajūrio gatvės pusėje. Pagal techninį projektą dviračių takai yra numatyti abipus gatvės, tačiau privačių gyvenamųjų namų pusėje planuojama įrengti ištisinį dviračių taką, o kitapus gatvės būtų įrengta tik tam tikras jo ruožas (tarp Smėlio g. ir Debesų g.) su numatyta galimybe toliau važiuoti dviračiu perėjus į tą gatvės pusę, kur dviračių takas nenutrūkstamas. Toks sprendimas padėtų išsaugoti dalį nukirsti pasmerktų medžių.

„Kaip žmogus tikrai norėčiau, kad tie medžiai būtų išsaugoti. Iš kitos pusės, yra visuomenės interesas, kad ši (Klaipėdos g. ir Tauralaukio g.) sankryža būtų saugi, kad šalia kelio būtų įrengti nuotekų tinklai. Čia ir prasideda drama“, – svarstė Kultūros paveldo departamento Klaipėdos skyriui vadovaujantis Laisvūnas Kavaliauskas, pažymėjęs, kad jo vadovaujama institucija šiuo atveju neturi teisės ir kompetencijos priimti sprendimo dėl šitų ąžuolų, kadangi jie nėra saugomi Kultūros paveldo. Be to, L. Kavaliauskas pastebėjo, kad eismas Klaipėdos gatvėje jau dabar yra intensyvus, o gyvenamųjų namų statybų vis daugėja, todėl sankryžos pravažumas yra aktualus klausimas.

Siekiant išsaugoti ilgaamžius, bet sveikus medžius – ąžuolus ir liepas, Klaipėdos miesto savivaldybė diskutavo su projektuotojais, parengusiais kelio per Tauralaukį techninį projektą – bendrovė „Plentprojektas“. Projektuotojai svarstė galimybes išsaugoti medžius ties planuojama keturšale Klaipėdos g. ir Tauralaukio g. sankryža, lietaus nuotekų tinklų statybą perkeliant į priešingą gatvės pusę. Tačiau kitoje Klaipėdos gatvės pusėje šių tinklų įrengti negalima dėl paveldosaugininkų saugomo Tauralaukio dvaro.

Klaipėdos miesto želdynų ir želdinių apsaugos bei priežiūros komisija dar kartą šią savaitę atskirai įvertino kiekvieną numatytą nukirsti medį – siekta išsiaiškinti realias galimybes išsaugoti kuo daugiau medžių. Didžioji dalis medžių, kuriuos planuojama nukirsti rekonstruojant kelią, yra Pajūrio gatvėje, šalia privačių namų – 75. Juos gyventojai kažkada pasodino valstybinėje žemėje, neturėdami tam leidimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų