Iki šiol tylėję Klaipėdos senamiesčio gyventojai pagaliau tarė savo žodį dėl eismo Tiltų gatve. Juos palaikė ir miesto valdžia.
Šią savaitę asociacijos "Mano miestas – Klaipėda" organizuotoje diskusijoje buvo aptarta šiuo metu uostamiestyje esanti eismo situacija, kurią lėmė Pilies tilto uždarymas.
Būrys nepatenkintų verslininkų ir gyventojų atstovų kartu su Klaipėdos savivaldybės atstovais svarstė klausimą, ar derėtų leisti privatiems automobiliams važiuoti Tiltų gatve.
"Į susitikimą vykau beveik 20 min., jei būčiau ėjęs pėsčiomis, tikrai nebūčiau tiek užtrukęs. Be to, dar teko ieškoti, kur pasistatyti automobilį", – konstatavo Klaipėdos savivaldybės Miesto ūkio departamento direktorius Liudvikas Dūda.
Vadovas paragino verslininkus ir gyventojus būti supratingus, nes Pilies tiltas uždarytas laikinai, todėl ir nepatogumai amžinai nesitęs.
L.Dūda pastebėjo, kad jau pusantros savaitės eismas akylai stebimas ir siekiant užtikrinti, kad jis būtų kuo sklandesnis, imamasi visų reikalingų priemonių.
Anot jo, dar praėjo per mažai laiko, kad būtų galima svarstyti, ar tikslinga leisti privatiems automobiliams riedėti Tiltų gatve ir Biržos tiltu.
Aižėja sienos
Uostamiesčio valdžiai buvo mesti rimti kaltinimai, esą valdininkai užsimojo sužlugdyti senamiesčio verslininkus, nes šiuo metu Tiltų gatve leidžiamas tik viešojo transporto, taksi automobilių, dviratininkų bei pėsčiųjų eismas.
Tačiau valdžios atstovai turėjo savo argumentų. Laikinai uždarius Pilies tiltą pagrindine senamiesčio gatve eismas ir taip tapo intensyvesnis, todėl sprendimas neriboti visų automobilių srauto prilygtų Tiltų gatvės grindinio bei joje esančių pastatų sunaikinimui.
Jau anksčiau ekspertų išvados atskleidė, jog pėstiesiems skirta Tiltų gatvė nėra pritaikyta automobilių eismui, todėl dėl keliamos vibracijos kenčia ir šioje gatvėje esančiuose namuose butus įsigiję žmonės.
"Dar nespėjau atiduoti paskolos, kurią buvau paėmusi buto remontui, o jau dabar galiu sienas pirštais užkimšti", – pasakojo Tiltų g. 22 name gyvenanti Dalia Pozneckienė. Moteris patikino kalbanti visų namo gyventojų vardu, nes dėl panašių problemų kenčia kiekvieno buto savininkas.
Ramybei – pabaiga
Senamiesčio gyventojai baiminosi, kad jei Tiltų gatve bus leista važiuoti visoms transporto priemonėms, baigtųsi žmonių ramybė.
Jie tikino, kad jau dabar pastebintys, kokie nemandagūs dažnai būna vairuotojai.
"Ir dabar naktimis ši gatvė tampa tikra "drago" trasa, nors ja gali važiuoti tik gyventojai ar verslininkai, turintys leidimus", – pavyzdžius vardijo D.Pozneckienė.
Klaipėdietė atkreipė dėmesį, kad reikėtų nepamiršti ir uostamiesčio dviratininkų, nes būtent šiai miestiečių kategorijai būtų užkirstas kelias laisvai ir netrukdomai riedėti pagrindine senamiesčio gatve.
"Šaligatviais spraudžiasi žmonės, todėl dviratininkai dažnai važiuoja gatve ir taip nėra jokių problemų. Kam reikia šią ekologišką transporto priemonę išstumti iš miesto centro ir verčiau leisti jį teršti?" – piktinosi gyventoja.
Skaičiuoja minutes
Tačiau viešojo maitinimo įstaigas Klaipėdos senamiestyje valdantys verslininkai nenorėjo girdėti gyventojų skundų, o savo prašymą leisti visiems važiuoti Tiltų gatve grindė argumentais, kad esą dabar kelionė iš šiaurinės miesto dalies į senamiestį trunka maždaug 12 min. ilgiau, todėl per devynis tilto remonto mėnesius verslininkai praras daugiau nei parą savo brangaus laiko.
"Verslininkai irgi žmonės. Mes mokame valstybės tarnautojams algas, tačiau tarnautojai nenori tarnauti verslui", – pastebėjimus žarstė viešbučio "National hotel" vadovas Arūnas Kuraitis.
Klaipėdos mero patarėjas Simonas Gentvilas patikino, kad dabartinė eismo schema nuolat svarstoma ir į verslininkų prašymus, kiek įmanoma, bus atsižvelgta, tačiau ragino nepamiršti ir senamiesčio gyventojų.
Naujausi komentarai