Pereiti į pagrindinį turinį

Uostamiestyje – padangų keitimo pikas

2016-10-31 13:10

Uostamiestyje tęsiasi bumas, kai automobilių vasarinis „apavas“ keičiamas į žieminį. Šiais laikais padangų pasirinkimas – ypač didelis, tad mašinų savininkams paprasta pasiklysti tarp rūšių ir gamintojų. Koks žieminis „apavas“ tinkamiausias automobiliui, pataria įmonės „Melga“, kuri padangomis prekiauja jau daugiau kaip 20 metų, specialistai.

Tęsiasi tris savaites

Pakeisti vasarines automobilių padangas žieminėmis vairuotojai privalo iki lapkričio 10 dienos.

Įmonės „Melga“ Klaipėdos padalinio, įsikūrusio Baltijos pr. 36, direktorius Jonas Garadauskas pasakojo, kad dabar pats darbymetis – padangų keitimo pikas.

„Visi norintieji vos telpa. Bet sukamės, ir dirbame greitai. Nors jeigu Klaipėdoje būtų antra „Melga“, ir ji būtų pilna“, – tvirtino vadovas.

J.Garadauskas pastebėjo, kad šiemet vairuotojai automobilių apavu susirūpino kiek anksčiau nei įprastai. Padangų keitimo bumas prasidėjo prieš tris savaites.

Tačiau direktorius atkreipė dėmesį, kad dažnam vairuotojui mašinų padangas reikia pakeisti skubiai.

„Visi kaip susitarę atvažiuoja, prašo, kad padangas pakeistume kuo greičiau. Dažniausiai nurodo, kad turės išvažiuoti. Taip jau supuola“, – komentavo direktorius.

Pasirinkimui svarbi vietovė

Žieminės padangos būna įvairių tipų. Perkant jas, svarbu atsižvelgti ne tik į kokybę ir kainą, bet ir vairavimo įpročius, aplinką, kurioje daugiausia važinėjama.

Priešingu atveju ne tik galite permokėti už padangas, bet žiemą kelyje nebūsite saugūs. Dėl to ypač svarbu pasitarti su pardavėju, papasakoti, kokiais keliais važinėjama.

Pasak J.Garadausko, jei žmogus daugiausia važinėja Klaipėdos mieste, čia gyvena ir dirba, jo automobiliui tinkamiausios kietojo gumos mišinio padangos.

Šis „apavas“ skirtas šiltai žiemai. Būtent švelniai žiemiški orai dažniausiai ir vyrauja Klaipėdoje. Kietojo gumos mišinio padangos gana gerai sukimba su sniegu, pasižymi trumpu stabdymo keliu ant šlapios dangos.

Tačiau ant ledo ir esant žemai neigiamai temperatūrai šios padangos yra per kietos ir pasižymi prastomis sukibimo charakteristikomis.

J.Garadauskas tvirtino, kietojo gumos mišinio padangos tinkamos ir tiems automobiliams, kurių vairuotojai mėgsta greitį, jie dažnai važiuoja užsienyje, kur leistinas greitis – didesnis.

Dygliuotos nebepopuliarios

Pasak įmonės „Melga“ Klaipėdos padalinio direktoriaus, užmiestyje gyvenantiems ar sodybas ten turintiems vairuotojams, kur kelias dažniau būna nevalytas, susidaro provėžos, plikledžio ruožai, tinkamesnės minkštojo gumos mišinio padangos.

Pastarosios skirtos važinėti ir atšiauresnėmis žiemos sąlygomis. Su šio tipo padangomis ant apledėjusios kelio dangos sustosite greičiau, taip pat mažesnė tikimybė, kad užbuksuosite, bandydami pajudėti iš vietos ar pakilti įkalne.

Dygliuotos padangos praverčia, kai žiema yra labai atšiauri. Šis mašinų „apavas“ geriausiai sukimba su žiemiška kelio danga. Jos suteiks didžiausią saugumą ant apsnigtų ar apledėjusių paviršių.

J.Garadausko teigimu, dygliuotos padangos tinkamiausios šiaurės Europos šalyse. Be to, naudoti jas yra uždrausta nemažoje dalyje Senojo žemyno valstybių. Tad jos gali būti netinkamos keliaujantiesiems į užsienį automobiliais.

„Pastaraisiais metais Lietuvoje, o ypač Klaipėdoje, retai žiemos būna labai atšiaurios. Vairuotojų, kurie pirktų dygliuotas padangas, skaičius yra sumažėjęs. Retai, kas klausia apie jas. Anksčiau susidomėjimas buvo kur kas didesnis“, – pasakojo direktorius.

Viena priežasčių, pasak vadovo, kodėl susidomėjimas dygliuotomis padangomis yra sumažėjęs, yra ta, kad jei žiema neatšiauri, jos skleidžia daug triukšmo ir važiavimas tampa nekomfortiškas.

Alternatyvų yra ne viena

Aukščiausia padangų kokybe jau daug metų garsėja tokie padangų gamintojai kaip „Continental“, „Goodyear“, „Michelin“ ir keletas kitų.

Tačiau sutaupyti siekiantys vairuotojai visada gali rasti neblogų alternatyvų.

Japonų gamintojai „Yokohama“, „Toyo“ pasižymi labai aukštu technologijų lygiu, bet jų gaminiai paprastai yra gerokai pigesni.

Dar viena alternatyva – dukteriniai didžiųjų gamintojų prekių ženklai.

Pavyzdžiui, vokiečių koncernas „Continental“ gamina padangas, pažymėtas ir kitu prekių ženklu – „General“. Pastarosios rečiau matomos reklamose, bet pasižymi labai gera kokybe ir yra gerokai pigesnės nei garsiųjų prekių ženklų gaminiai.

Naujos už dėvėtų kainą

Neretai vairuotojai, norėdami sutaupyti, renkasi naudotas ar restauruotas padangas.

Tačiau J.Garadauskas tokiems vairuotojams patarė pirmiau pasidomėti naujų padangų, kurios pagamintos Azijoje, kainomis. Nustebsite, bet ekonominės klasės naujų padangų kaina yra panaši kaip ir dėvėtų ar restauruotų.

„Kinijoje pagamintos padangos dabar yra kokybiškos. Jos dažniausiai gaminamos pagal aukščiausius standartus. Be to, dauguma kinų padangų gamyklų yra naujos, statytos prieš metus ar dvejus. Jose yra įdiegtos naujausios technologijos. Kinijos gamyklos neseniai atėjo į rinką ir bando pastarąją užkariauti“, – aiškino vadovas.

Tačiau atkreipiamas dėmesys, kad Kinijoje pagamintos ekonominės klasės padangos dažnai būna skirtingos kokybės, o jų gamintojai – mažai žinomi.

Todėl labai svarbu, kad padangų importuotojai sąžiningai patikrintų, ar gaminiai atitinka visus europinius kokybės standartus, pasidomėtų, kokių atsiliepimų jie sulaukė Europos rinkoje, netgi išbandytų produkciją patys. Tik tada vairuotojai gali būti ramūs, kad jiems yra siūlomi nors ir pigūs, bet kokybiški gaminiai.

Suteikia pažeidimo garantiją

Specialistai taip pat atkreipia dėmesį, kad naudotos padangos išsiskiria ne tik padėvėtu protektoriumi, bet ir dėl gumos senėjimo procesų yra kietesnės, praradusios dalį savo ypatybių.

Taip pat neaišku, kokiomis sąlygomis jos buvo eksploatuotos, ar nepatyrė didelių smūgių, nėra susilpnėjusi jų vidinė konstrukcija – to plika akimi nematyti.

„Kodėl mes nepardavinėjame restauruotų ar dėvėtų padangų, nors paklausa yra? Pagrindinė priežastis, kad negalime duoti garantijos kokybei. Jas labai sunku subalansuoti. Būna atliekame darbą, žmogus išvažiuoja ir jam pradeda drebėti vairas. Jis grįžta pas mus, sako, kad blogai subalansavome, tačiau paaiškėja, kad pati padanga buvo nekokybiška. Jei padanga dėvėta, nežinome, kaip ankstesnis savininkas važinėjo, ar ši nebuvo pažeista. Geriau parduodame naujas padangas ir užtikriname kokybę“, – tvirtino J.Garadauskas.

Įmonė „Melga“ vairuotojams šį sezoną siūlo ne tik profesionalias konsultacijas ir įsigyti padangų už gerą kainą, bet ir papildomų pranašumų.

Nemažą dalį parduodamų padangų asortimento sudaro padangos su papildoma garantija nuo pažeidimo. Per metus pažeistą padangą bendrovė „Melga“ suremontuos ar pakeis nauja nemokamai. Tai apsaugos vairuotojus nuo itin nemalonios situacijos, kai, investavus į padangas nemažą sumą pinigų, kelyje padangos pažeidžiamos ir tenka vėl patuštinti piniginę.

Apsilankę „Melgoje“ vairuotojai sulauks dar vieno puikaus pasiūlymo – „GF Lizingas“ suteiks galimybę už padangas atsiskaityti išsimokėtinai be jokio pabrangimo. Pasiūlymas galioja sudarant sutartį iki 10 mėn. laikotarpiui. Akcija vyksta iki gruodžio 31 dienos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų