Pereiti į pagrindinį turinį

Uostas pirks hibridinį locmanų katerį

2022-11-19 16:00

Pastaruoju metu kritikos dėl locmanų veiklos sulaukusi Uosto direkcija planuoja stiprinti šią tarnybą.

Noras: po kurio laiko vėl bus atnaujinamas Klaipėdos uosto locmanų laivynas.
Noras: po kurio laiko vėl bus atnaujinamas Klaipėdos uosto locmanų laivynas. / V. Matučio nuotr.

Avarijos su locmanais laive

Daugiausia kritikos Klaipėdos uosto locmanų tarnybai kliuvo dėl laivų avarijų uoste, įvykusių locmanui būnant laive.

Vienas tokių incidentų nutiko 2021 m. Tai laivo "CL Tomo" avarija Klaipėdos uoste. Laivybos kanale tvyrant tirštam rūkui prasilenkdamas su jūrų keltu jis kliudė prie 3 ir 4 krantinių prišvartuotus laivus "PS Houston" ir "Melinda".

Laivo "CL Tomo" kapitono tiltelyje buvo locmanas. Po laivo avarijos tyrimo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai buvo rekomenduota daugiau dėmesio skirti locmanų mokymui ir kvalifikacijos palaikymui.

Dar vienas įvykis su Klaipėdos uosto locmanu užsienio laive užfiksuotas šiemet rugsėjo 19-ąją. Laivas "Wilson Drammen", kuriame buvo locmanas, manevruodamas prie krantinės kliudė laivą "Day Blue".

Galbūt po šių atvejų buvo "rimtų pokalbių". Galbūt tai lėmė, kad nuspręsta stiprinti ne tik locmanų kvalifikacijos kėlimą, bet ir jų techninį aprūpinimą.

Nuspręsta stiprinti ne tik locmanų kvalifikacijos kėlimą, bet ir jų techninį aprūpinimą.

Varys dyzelis ir elektra

Tris pagalbinius laivus, skirtus locmanams, turintis Klaipėdos uostas paskelbė konkursą dar vienam locmanų kateriui įsigyti.

Tai būtų 16–18 metrų ilgio ir 5–7 metrų pločio specializuotas laivas su numatyta paieškos ir gelbėjimo funkcija.

Palyginti su kitais šiuo metu Klaipėdos uoste esančiais locmanų kateriais, šis būtų išskirtinis. Jis 25 mazgų greičiu iki 150 jūrmylių galėtų plaukti su dyzeliniu varikliu ir 7 mazgų greičiu iki 15 jūrmylių naudodamas elektros variklį.

Tai būtų pirmasis hibridinis Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos pagalbinis laivas. Išskirtinis jo bruožas būtų gerokai didesnis laivo elektros tinklas ir mazgų skaičius.

Laivo korpusas būtų pagamintas iš aliuminio. Numatyta, kad jį galėtų valdyti du žmonės – jūreivis-motoristas arba mechanikas ir laivo kapitonas.

Locmanų kateris būtų itin manevringas. Jis galėtų plaukti, kai bangų aukštis siekia iki 5 metrų, taip pat esant iki 30 centimetrų storio laužytam ledo sluoksniui.

Laivai uoste greitai sensta

Uosto direkcija iš viso turi 11 specializuotų laivų. Jie skirti gelbėjimui, locmanų, narų ir kitoms su uosto vystymu susijusioms funkcijoms atlikti.

Su pagalbinių laivų laivyba susijusį darbą uoste dirba per 30 žmonių. Tarp jų yra 11 kapitonų, 9 mechanikai, 12 jūreivių-motoristų.

Kad būtina atnaujinti locmanų katerius, užtikrinant greitesnį ir saugesnį darbą, įrašyta dar 2021 m. Uosto direkcijos veiklos metinėje ataskaitoje.

Buvo pateikti duomenys, kad uosto pagalbinio laivyno amžius yra 15–20 metų. Daugelis pagalbinių laivų buvo įsigyti per laikotarpį nuo 2000-ųjų iki 2008-aisiais kilusios recesijos.

Buvo įsigyta ir kai kurių laivų, kurie Uosto direkcijai lyg ir nebuvo reikalingi. Tarp jų ir vilkikas "Stumbras". Jis kažkiek laiko buvo nuomojamas, o po to parduotas. Gal ir tai lėmė, kad norėjusi įsigyti laivą-žemsiurbę Uosto direkcija taip ir nesiryžo jo pirkti, nes įsitikinta, kad jos funkcijai nepriklauso komerciniais laikomi uosto darbai. Uosto direkcijai tokiu atveju paprasčiau sudaryti rangos sutartį su privačiomis kompanijomis dėl vienų ar kitų darbų uoste.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų