Daug privalumų...
Praėjusią savaitę savo eiga iš Estijos į Klaipėdą atplaukė naujai pastatytas naftos produktų surinkimo ir narų laivas „Naras“. Modernus ir funkcionalus laivas leis Uosto direkcijos specialistams dirbti dar efektyviau.
„Laivas padės operatyviai atlikti povandeninius techninius darbus ir priežiūrą Klaipėdos uoste bei jo prieigose. Jis pasitarnaus ir aplinkosauginiu aspektu, mat laivu galima rinkti išsiliejusius naftos produktus Klaipėdos uoste, šiukšles, plaukiojančias vandens paviršiuje“, – laivo „Naras“ privalumus vardijo Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos Laivyno skyriaus vadovas Gintaras Petreikis.
Laive sumontuota narų valdymo stotis su barokamera. Narai darbus saugiai galės atlikti net iki 50 m gylyje.
Laivo priekyje sumontuotas kranas. Su juo bus galima šalinti povandenines kliuvinius –nuskendusias padangas, inkarus, grandines ir kitką.
Nuolat dirbs trys narai
Laivas „Naras“ pastatytas Estijoje, „Baltic Workboats AS“ laivų statykloje. Jo ilgis – 23,2, o plotis – 6 m., grimzlė – 1,52 m. Laivas gali išvystyti 11,5 mazgų greitį.
„Turime nuolat užtikrinti uoste ne tik reikiamus gylius, bet ir šalinti atsirandančias galimas kliūtis akvatorijoje ar prie krantinių. Tam turime būti nuolat techniškai pasirengę. Naujasis laivas leis efektyviau užtikrinti laivybos saugumą uoste“, – teigė Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos generalinis direktorius Arvydas Vaitkus.
Laivas „Naras“ kainavo 2,895 mln. eurų. Laive dirbs viena įgula. Ją sudarys kapitonas, mechanikas ir jūreivis–motoristas. Laive taip pat nuolat dirbs trys narai.
Laivynas tapo modernesnis
Laivas „Naras“ pakeis nuo 1987 m. uoste dirbusį „Rifą“.
Be jo Uosto direkcija dar turi narų laivą „Gelmė“. Jis Estijos Nasvos uoste įsikūrusioje laivų statykloje „Baltic Workboats AS“ pastatytas 2007 m. „Gelmė“ yra aprūpinta šiuolaikine navigacine ir ryšio įranga bei ryšio priemonėmis povandeniniams darbams koordinuoti.
„Gelmė“ mažesnė už „Narą“. „Gelmės“ ilgis - 14,5 m, plotis – 4,5 m, grimzlė – 1,4 m, greitis – 10 mazgų.
Pradėjus naudoti laivą „Naras“ ir pardavus „Rifą“, Uosto direkcijos laivynas bus gerokai atnaujintas. Be dviejų narų laivų jį sudarys trys locmanų kateriai, hidrografinis ir bojų aptarnavimo laivas „Lotas“, statytas 2013 m., ir gelbėjimo kateris „Žaibas“.
Uosto direkcijos laivybos skyrius taip pat yra parengęs dokumentus dėl uosto gilinimo ir valymo laivo – žemsiurbės statybos. Uosto direkciją norėtų įsigyti universalią žemsiurbę, kuri būtų skirta uoste po audrų atsiradusioms sąnašoms valyti, taip pat tiktų specializuotiems valymams prie pat krantinių.
Naujausi komentarai