Iš dviejų liks vienas
Vietinės rinkliavos už automobilių statymą tarifai apmokestintose zonose nebuvo keisti nuo rinkliavos įvedimo 2009 m.
Klaipėdos įkainiai atvykėliams iš Vilniaus ir Kauno atrodo juokingi, o jų administravimas ir kontrolė suryja trečdalį visų sumokamų pinigų.
Per ilgą laiką įvairiose miesto vietose susikaupė daug problemų.
Jas apibendrinę savivaldybės darbuotojai parengė ir Klaipėdos miesto tarybos kolegijai svarstyti pateikė tris galimus vietinės rinkliavos už automobilių statymą tvarkos pakeitimo variantus.
Labiausiai tikėtina, kad tinkamiausias sprendimo projektas galėtų būti sukurtas per porą mėnesių ir taryboje svarstomas kovo gale. Jau gegužės pradžioje planuojama vietinę rinkliavą už automobilių statymą rinkti pagal naują tvarką.
Vakar kolegija juos svarstė porą valandų ir atmetė tik radikaliausią siūlymą.
Tarybos kolegijos narių balsai pasiskirstė maždaug vienodai.
Miesto meras Vytautas Grubliauskas ragino iš dviejų siūlymų sulipdyti vieną, kuriame būtų atsižvelgta į visas pastabas.
Pajūryje – brangiau
Pirmasis siūlymas – mažiausiai radikalus, bet ir jis numato mokesčio už automobilių stovėjimą didinimą.
Jis pirmiausia liestų pajūrio zoną. Pagrindinė Melnragės gatvė, pavadinta Audros vardu, būtų apmokestinama kaip senamiestyje – didžiausiu tarifu ir taptų raudonąja zona.
Norima pajūrio automobilių aikšteles priskirti geltonajai zonai ir pakelti mokestį. Žaliojoje zonoje liktų tik neseniai įrengtos aikštelės prie Pamario gatvės.
Naujienos laukia Poilsio parko lankytojų, kurie automobilius mėgsta palikti prie pat įėjimo į jį.
Parko ir kitose artimiausiose gatvelėse netrukus atsiras stovos skaitikliai, o ši vieta būtų priskirta brangiausiai apmokestinamai raudonajai zonai.
Pagrindinis argumentas, verčiantis griebtis tokių priemonių, – kitapus Herkaus Manto gatvės, netoli „Studlendo“, įrengta milžiniška, dažniausiai pustuštė nemokama automobilių stovėjimo aikštelė.
Pirmajame siūlymų variante numatoma raudonosiose zonose mokestį imti ne iki 18 val., kaip tai daroma dabar, o iki 22 val., be to, šį mokestį rinkti visą savaitę, neišskiriant išeiginių dienų.
Tiesa, Smiltynėje ši rinkliava būtų taikoma nuo gegužės pirmosios iki rugsėjo 15-osios.
Norima mėlynajai, mažiausiai apmokamai zonai priskiriamas aikšteles perkelti į mokamų zonų prieigas. Tai reiškia, kad siūloma mažiausiu mokesčiu apmokamas aikšteles prie piliavietės ir kt. apmokestinti brangiau.
Pagal šį siūlymo variantą norima nuo kitų metų sausio pirmosios gerokai padidinti apmokestinamose zonose gyvenančių ir dirbančių klaipėdiečių metinį mokestį.
Patvirtinus pakeitimus, vien šiais metais miestas gautų nuo 189 iki 239 tūkst. eurų daugiau, nei sulaukiama šiuo metu. O 2022-aisiais šie pokyčiai miestui atneštų papildomai 200 tūkst. eurų.
Apmokestinamos ribos plis?
Antrasis pokyčių variantas numato visus pirmojo varianto pokyčius, bet papildomai norima nuo kitų metų sausio 1-osios mokamais paskelbti Sportininkų gatvės iki Malūnininkų gatvės rajoną, Vilhelmo Berbomo gatvės dalį iki Kretingos gatvės. O į pietinę miesto pusę apmokestinti gatves ir kiemus iki Kauno gatvės.
Jei miesto taryba pritartų antrajam variantui, už valandos automobilio laikymą kaina dvigubėtų, mokestis nuo 90 centų kiltų iki 1,80 euro.
Tokie pokyčiai miestui vien šiemet atneštų nuo 189 iki 239 tūkst. eurų. O 2022 m. miesto biudžetas vien iš stovos rinkliavos pasipildytų daugiau nei 530 tūkst. eurų.
Aptardami šį variantą, tarybos kolegijos nariai kalbėjo apie apmokestinamų ribų plėtimą.
Sportininkų ir V.Berbomo gatvių gyventojai kol kas nėra sulaukę jokių savo gyvenimo pagerinimų. Automobilių aikštelių čia nepadaugėjo, kiemai vis dar nesutvarkyti, jie tebėra tokie, kaip kad buvo pastatyti prieš pusšimtį metų.
Pelningiausią variantą atmetė
Trečią variantą kolegijos nariai atmetė nė nesvarstę.
Jis numato įvesti visus pakeitimus, nurodytus pirmajame ir antrajame variantuose, išskyrus raudonosios zonos tarifų didinimą nuo kitų metų pradžios.
Be to, trečiajame variante dar buvo siūlyta nuo šių metų rugsėjo pirmosios padidinti stovos mokesčius visose apmokestintose zonose.
Šie pokyčiai labiausiai praturtintų miestą. Jau šiemet miesto biudžetas sulauktų 429–468 tūkst. eurų daugiau. Kitais metais Klaipėda gautų apie 900 tūkst. eurų daugiau.
Laiko liko mažai
Pakoreguotas, atsižvelgiant į tarybos kolegijos narių pastabas, variantas bus teikiamas miesto tarybos komitetams, juose svarstomas, pildomas siūlomais pakeitimais.
Iš aptarto komitetuose siūlymo bus sukurtas sprendimo projektas, kurį vėliau aptars kiekvieną mėnesį susirenkanti miesto taryba.
Akivaizdu, kad vasario gale vyksiančiame tarybos posėdyje tai padaryti neįmanoma spėti.
Labiausiai tikėtina, kad tinkamiausias sprendimo projektas galėtų būti sukurtas per porą mėnesių ir taryboje svarstomas kovo gale.
Jau gegužės pradžioje planuojama vietinę rinkliavą už automobilių statymą rinkti pagal naują tvarką.
Naujausi komentarai