Geležinkeliečiams teks pašalinti antradienį pakabintus įspėjamuosius plakatus prie pėsčiųjų-dviratininkų tilto. Teismas patenkino savivaldybės prašymą ir pritaikė laikinąsias apsaugos priemones – uždraudė riboti eismą statiniu.
Kariauti nenori
Uostamiesčio savivaldybė į Klaipėdos miesto apylinkės teismą kreipėsi po to, kai bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ pranešė, kad nuo lapkričio 3-osios prie pėsčiųjų tilto per geležinkelį bus pakabinti įspėjamieji ženklai, gyventojus raginantys pasirinkti kitą, saugesnį maršrutą.
„Nenorime ir nesiruošiame su niekuo kariauti, bylinėtis be reikalo. Tačiau šiuo atveju kalbama apie miestiečių saugumą. Klaipėdos savivaldybė naudos visas įmanomas teisines ir kitas priemones, kad apgintų gyventojų interesus. Kreiptis į teismą privertė įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ ultimatumas“, – tvirtino uostamiesčio meras Vytautas Grubliauskas.
Klaipėdos savivaldybės Teisės skyriaus vedėjas Andrius Kačalinas pasakojo, kad savivaldybė teismui pateikė ieškinį, kuriuo bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“ būtų uždrausta riboti ar nutraukti pėsčiųjų eismą tiltu, nebevykdyti tilto eksploatacijos.
Taip pat paprašyta pritaikyti laikinąsias apsaugos priemones, kol bus išnagrinėta byla.
„Įsivaizduokite, kad pasnigus tiltas nebevalomas. Žmogus gali pargriūti ir susižaloti ar net nukristi nuo statinio. Žinoma atsakomybė tektų įmonei „Lietuvos geležinkeliai“, nes tai jų nuosavybė. Kreipėmės į teismą, kad nesusidarytų tokios situacijos“, – komentavo vedėjas.
Privalo užtikrinti saugumą
Klaipėdos miesto apylinkės teismas patenkino savivaldybės prašymą – pritaikė laikinąsias apsaugos priemones, kurios įsigaliojo nuo pirmadienio.
Įmonei „Lietuvos geležinkeliai“ uždrausta nutraukti ar riboti eismą tiltu ar nutraukti jo eksploataciją.
Pagrindinis motyvas, kodėl teismas nusprendė taikyti laikinąsias apsaugos priemones, nes tai susiję su viešuoju interesu – miestiečių galimybe toliau naudotis pėsčiųjų tiltu.
Be to, pabrėžta, kad svarbūs ir pėsčiųjų saugumo reikalavimai, nes tiltas įrengtas tam, kad žmonės galėtų saugiai pereiti geležinkelio kelius. Netaikius apsaugos priemonių būtų sutrikdytas pėsčiųjų eismas tarp gretimų rajonų, kitų galimybių saugiai kirsti kelius nurodytoje vietoje nėra.
„Buvo pranešta, kad geležinkeliai sumontavo stendus. Šie veiksmai yra neteisėti. Jei artimiausiu metu plakatai nebus nuimti, tai į bendrovės „Lietuvos geležinkeliai“ vadovų duris pasibels antstolis ir paprašys juos pašalinti. Priešingu atveju jiems grės baudos“, – aiškino vedėjas.
Įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ turi teisę per septynias dienas nuo laikinųjų apsaugos priemonių įsigaliojimo apskųsti jų taikymą.
„Labai nenorėčiau ir nelinkėčiau, kad į įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ duris pasibelstų teisininkai. Reikėtų bendradarbiauti ir rasti sąlyčio taškų. Susėsti prie vieno stalo ir ieškoti sprendimo. Teismas aiškiai pasakė, kad negali būtų jokių išlygų, prižiūrint tiltą“, – tvirtino miesto meras.
Atleido nuo skolos
V.Grubliauskas pabrėžė, kad miestiečių saugumas, patogumas negali ir neturi būti tik miesto valdžios klausimas. Tai turi rūpėti ir bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“.
A.Kačalinas atkreipė dėmesį, kad miestas taip pat prižiūri geležinkelių kelius, kurie jam priklauso.
„Esame ne kartą siūlę juos perimti bendrovei „Lietuvos geležinkeliai“, tačiau sulaukdavome neigiamo atsakymo. Šiuos pavyzdžius įmonei pateikėme ir šį kartą“, – pasakojo vedėjas.
Teisininkas taip pat atkreipė dėmesį, kad 2005 metais uostamiesčio taryba atleido įmonę „Lietuvos geležinkeliai“ nuo įsiskolinimo už žemės nuomą. Suma siekė 656 tūkst. litų.
„Toks sprendimas priimtas, nes bendrovė įsipareigojo pastatyti pėsčiųjų tiltą už ES lėšas. Manome, kad tie mokesčių mokėtojai, kurie parėmė tokia didele suma tikrai ne pačią vargingiausią šalies įmonę, nusipelnė, kad kiemsargis valytų tiltą“, – pabrėžė vedėjas.
Pasak V.Grubliausko, miestas galėtų priimti pėsčiųjų tiltą, tačiau įmonė „Lietuvos geležinkeliai“ turėtų skirti lėšas ir jo priežiūrai: valymui, apšvietimui, šildymui.
„Kertinis akmuo, kodėl norima tiltą perduoti miestui, yra sąnaudos jo išlaikymui. Priešingu atveju toks klausimas nebūtų keliamas“, – tvirtino meras.
Bendrovė „Lietuvos geležinkeliai“ aiškina, kad tiltą savivaldybei nori perduoti, nes jis nėra skirtas įmonės funkcijoms vykdyti, o užtikrina pėsčiųjų susisiekimą tarp rytinės ir vakarinės miesto dalių.
Geležinkeliečiai pabrėžė, kad savivaldybė privalo organizuoti saugų gyventojų eismą mieste, rūpintis patogiu jų judėjimu. Tai jos funkcija.
„Įmonės „Lietuvos geležinkeliai“ tiesioginė funkcija yra keleivių ir krovinių vežimas, todėl pirmiausia prioritetas, esant prastoms oro sąlygoms, bus teikiamas šioms veikloms. Pirmiau bus valomi peronai, stočių prieigos, geležinkelio keliai ir iešmai. Pėsčiųjų tiltą bendrovė prižiūrės, tačiau, vietoje tilto šildymo žiemą, galbūt bus pasirinktas pigesnis variantas – valymas savo darbuotojų ar antrinių įmonių pajėgomis. Dėl to esant itin prastoms oro sąlygoms tilto valymo darbai gali būti neatliekami taip operatyviai, kaip to norėtųsi. Įspėjimas ant tilto – gyventojų saugumui, budrumui paskatinti“, – aiškino V.Gudas.
Naujausi komentarai