Pereiti į pagrindinį turinį

Vežėjai keičia įvaizdį: kai kurių keleivių patirtys – labai netikėtos

2022-10-21 11:22

Miesto veidą kuria įvairių profesijų, pažiūrų, tautybių žmonės. Ne išimtis – taksi vairuotojai arba pavežėjai. Atvykę iš užsienio, dar nemokantys lietuvių kalbos, bet norintys užsidirbti dažnai pasirenka šią profesiją. Tai būdas ne tik užsidirbti, bet ir pažinti kitą kultūrą, įnešti netikėtų naujovių.

Būna: taksi arba pavežėjo paslaugomis naudojasi nemažai žmonių, kai kurių keleivių patirtys – labai netikėtos.
Būna: taksi arba pavežėjo paslaugomis naudojasi nemažai žmonių, kai kurių keleivių patirtys – labai netikėtos. / Vytauto Liaudanskio nuotr.

Pasiūlė saldainių

"Klaipėdos" skaitytoja Karina pasidalino savo patirtimi su pavežėju, kurį išsikvietė skubėdama į renginį mieste. Moteris prisipažino, kad įsėdusi į mašiną labai nustebo.

Prie automobilio salono dėtuvės buvo priklijuotas Ukrainos vėliavos lipdukas, skambėjo ukrainietiška muzika.

Tačiau labiausiai Kariną nustebino ne tai.

"Vos tik įsėdau, vairuotojas pasiūlė pasivaišinti dviejų rūšių šokoladiniais saldainiais, atsigerti negazuoto vandens, kuris buvo užkištas už vairuotojo sėdynės kišenėlės, iš viso mačiau keturis buteliukus. Negana to, pasiūlė įsijungti kokią noriu muziką, nors keliavau tik 12 minučių. Kelionės pradžioje vyras pasisveikino angliškai, o išlipus nepamiršo palinkėti gražios dienos", – pasakojo moteris.

Egiptietis kalbėjo lietuviškai

Kita klaipėdietė Daiva pasakojo savo įspūdžius po pabendravimo su pavežėju.

"Vykdama namo išsikviečiau taksi. Man įsėdus vairuotojas pasiūlė kramtomosios gumos. Po to pasitikslino, ar nurodytas adresas – teisingas. Labai nustebau sužinojusi, kad vairuotojas – egiptietis, puikiai kalbantis lietuviškai. Sakė, kad jau ketverius metus gyvena Lietuvoje. Man išlipant ne tik paklausė, kur būtų patogiau sustoti, bet ir atidarė automobilio dureles. Jo elgesys, palyginti su mūsų vyrų, stebinantis – mandagumas, paslaugumas moteriai. Lietuviai galėtų iš užsieniečių daug ko pasimokyti", – gyrė moteris.

Lietuviai galėtų iš užsieniečių daug ko pasimokyti.

Klaipėdietė džiaugėsi, kad užsieniečiai, skirtingai negu lietuviai, darbo klientų aptarnavimo srityje, ypač kai reikia aptarnauti moterį, nelaiko žeminančiu dalyku.

"O mūsiškiai jaučiasi visur ponai ir nuo jų dvelkia atsainumas, nepagarba. Žiūri į tave kaip į piniginę", – baisėjosi Daiva.

Anglų kalba – 13 proc.

Nors "Bolt" programėle besinaudojančių vairuotojų duomenys apie tautybę nėra renkami, pastebima, kokias kalbas dažniausiai renkasi pavežėjais dirbantys vairuotojai.

"Bolt" platforma sulaukia Lietuvoje gyvenančių užsieniečių dėmesio, nes tai palyginus paprastas būdas legaliai užsidirbti. Be to, vairuotojo prieiga veikia įvairiomis pasaulio kalbomis. Pavyzdžiui, į Lietuvą atvykę ukrainiečiai, nemokantys angliškai ir nenorintys vartoti rusų kalbos, veiklą vykdo ukrainietiška "Bolt" programėlės versija", – pasakojo "Bolt" vadovas Lietuvoje Andrius Pacevičius.

Registruodamiesi "Bolt" vairuotojai privalo turėti savo individualios veiklos pažymėjimą ir Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) išduotą leidimą.

"Pagal duomenis, didžioji dalis vairuotojų – 74 proc. – naudoja lietuvišką programėlės versiją. Nors 13 proc. vairuotojų tą daro anglų kalba, o 11 proc. renkasi rusų kalbą, tai toli gražu nereiškia, kad visi jie užsieniečiai – nemaža dalis šių vartotojų taip pat Lietuvos piliečiai, kurie tiesiog pripratę dirbti anglų ar rusų kalbomis. Kitas kalbas paskyroje renkasi maždaug 1 proc. vairuotojų, tarp jų – arabų, azerbaidžaniečių, kazachų, turkmėnų, ukrainiečių ir daug kitų kalbų", – pažymėjo A.Pacevičius.

Puiku: teigiama, kad užsieniečiai vairuotojai su moterimis Klaipėdoje elgiasi pagarbiau negu lietuviai. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Yra reikalavimų

Nuo šių metų liepos 1-osios pavežėjams ir taksi paslaugas teikiantiems asmenims leidimą už atlygį lengvaisiais automobiliais vežti keleivius išduoda LTSA.

Leidimai, kuriuos vežėjams iki liepos 1 d. išdavė šalies savivaldybės, galioja ir toliau.

Reikalavimai vežėjams nesikeičia, tad norintieji užsiimti pavėžėjimo ar taksi veikla ir gauti leidimą turi atitikti šiuos reikalavimus: turi būti įregistruota individuali veikla; ne mažesnis nei dvejų metų lengvojo automobilio vairavimo stažas; neturėti mokestinės nepriemokos; turi būti Lietuvoje registruoto automobilio, kuriuo teiks paslaugas, savininkas arba valdyti šį automobilį kitu teisėtu pagrindu; turi būti sumokėjęs valstybės rinkliavą.

Valstybės rinkliava – aštuoni eurai į Valstybinės mokesčių inspekcijos biudžeto pajamų surenkamąją sąskaitą.

Pavežėjų automobiliai nėra žymėti, tačiau turi turėti specialų mėlyną skiriamąjį ženklą automobilio išorėje matomoje vietoje. Pavežėjo automobilis turi būti be plafono ar taksi automobilio registracijos ženklo.

Taksi įmonių automobiliai yra su plafonais, kelionės kainą skaičiuoja taksometras, o vairuotojai užsakymus gauna per taksi dispečerinę.

Pagrasino pistoletu?

Tarp pavežėjų ir taksi vairuotojų atsiranda ir tokių, kurie sukelia grėsmę keleiviams. Pasitaiko ir atvirkščiai – keleiviai grasina vairuotojams. Pareigūnai nusikaltusiųjų tautybių nenurodo, galima tik spėlioti, ar taip pasielgė lietuviai.

"Atvejų, kai taksi ar pavežėjų paslaugomis pasinaudoję klientai, dažniausiai neblaivūs, grasina vairuotojams, apgadina jų automobilius ar pasišalina nesumokėję, būna. Spalį gautas pranešimas, kad taksi vairuotojas, veždamas keleivį, jam galbūt pagrasino daiktu, panašiu į pistoletą. Keleivis po to atidavė 1,8 tūkst. eurų, pasišalino iš taksi automobilio. Įvykio aplinkybės dar tikslinamos", – sakė Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) Komunikacijos poskyrio vedėja Andromeda Grauslienė.

Įvykių suvestinės duomenimis, spalio 2 d. 4.26 val. Sulupės g. Klaipėdoje įvyko konfliktas tarp pavežėjo ir keleivio dėl to, kad vairuotojas paprašė keleivio prisisegti saugos diržą. Paprašius nepaklusnaus keleivio išlipti, šis nepakluso.

Įsiplieskus konfliktui, įširdęs keleivis išlipęs taip trenkė į automobilio "Toyota Auris" galinį kairės pusės langą, kad stiklas išdužo. Kaltininkas paskubėjo dingti Žvejybos uosto mikrorajono kiemuose.

Vairuotojas išsikvietė policiją ir oficialiai užfiksavo patirtą žalą. Savo pareiškime jis nurodė, kad nuostolis siekia 180 eurų.

Andromeda Grauslienė. Vytauto Liaudanskio nuotr.

Dergė viešoje vietoje

Šią vasarą vienas uostamiesčio centre gyvenantis klaipėdietis susidūrė su nemaloniu "Bolt" pavežėjo elgesiu viešoje vietoje. Vyras pasakojo, kad lietuvių tautybės vairuotojas dienos metu prie jo namo sienos atliko gamtinius reikalus.

"Tarpuvartėje prie savo namų pastebėjau besišlapinantį vyriškį. Kad tai yra "Bolt" vairuotojas, pamačiau dėl šio ženklo ant jo automobilio. Privažiavęs savo automobiliu "užkirtau" jam kelią. Nusišlapinęs jis grįžo prie savo automobilio ir manęs paprašė pasitraukti, tačiau nesutikau", – pasakojo klaipėdietis.

Taksi automobilių vairuotojai pagal galiojančius teisės aktus vairuoti privalo visiškai blaivūs.

Pavežėjas pradėjo atsiprašinėti ir teisintis, kad neturėjo laiko užsukti į tualetą. Klaipėdietis, nekreipęs dėmesio į pasiaiškinimus, iškvietė policijos pareigūnus.

Atvykę pareigūnai surašė įvykį ir dėl netinkamo vairuotojo elgesio patarė pranešti "Bolt" atstovams. Jie esą į skundus atsižvelgia ir vairuotojus drausmina.

Trenkė į veidą

Šią vasarą 58-erių taksi vairuotojas patyrė skaudžių sužalojimų, veždamas 62 metų keleivį. Nukentėjusysis nurodė, jog važiuojant Liepų gatve gavo netikėtą smūgį – automobilio keleivis ranka trenkė vairuotojui tiesiai į veidą.

Kas galėjo išprovokuoti tokį keleivio elgesį – nežinia. Smurtautojui pareigūnai įteikė šaukimą atvykti į policijos komisariatą.

Atsakomybė už žmogaus sužalojimą priklauso nuo nusikalstamos veikos pobūdžio ir sužalojimų sunkumo.

"Klaipėdos apskrities VPK Kelių policijos skyriaus pareigūnų teigimu, lengvųjų automobilių, kuriais vežami keleiviai už atlygį pagal užsakymą, taksi automobilių vairuotojai pagal galiojančius teisės aktus vairuoti privalo visiškai blaivūs. Jei tokių automobilių vairuotojams nustatomas iki 0,4 prom. neblaivumas, jiems gresia bauda nuo 150 iki 300 eurų (pagal LR ANK 422 str. 2 d.). Jei nustatomas didesnis apsvaigimo nuo alkoholio laipsnis – gresia tokia pati atsakomybė kaip ir visiems kitiems vairuotojams", – informavo A.Grauslienė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų