Ne vienus metus planuota, kaip mieste panaikinti žiedines sankryžas. Galiausiai rasta išeitis: galima išsaugoti ir unikalią uostamiesčio eismo schemą, ir išvengti automobilių spūsčių.
Iškils estakada
Diskusijos dėl Baltijos prospekto žiedinių sankryžų rekonstrukcijos prasidėjo todėl, kad suintensyvėjus eismui iš uosto, ėmė kimštis svarbiausios miesto magistralės: Baltijos, Taikos prospektai, Minijos gatvė, Šilutės plentas.
Todėl svarstyta, kad siekiant pagerinti eismo kokybę reikia rekonstruoti Baltijos prospekto žiedus, vietoj jų įrengiant dviejų lygių sankryžas.
Tačiau panašu, kad ginčai ir pasiūlymai jau išsisėmė, nes vakar Saugaus eismo komisijoje jau pradėti svarstyti eismo organizavimo sprendimai rengiant Baltijos prospekto ir Šilutės plento žiedinės sankryžos rekonstrukcijos techninį projektą.
Virš jos ir nemažos Šilutės plento dalies nuspręsta pastatyti estakadą. Ji prasidėtų ties Šilutės plentu, netoli Debreceno gatvės, esančia požemine pėsčiųjų perėja, o baigtųsi – ties Dubysos gatvės ir Šilutės plento sankryža, kuri būtų panaikinta. Kitaip tariant, nebeliktų posūkio į kairę prie Dubysos gatvės pabaigoje esančios degalinės.
"Šis posūkis yra labai pavojingas, nes reikia kirsti trijų eismo juostų gatvę. Todėl už jo naikinimą pasisako ir estakados projekto autoriai, ir policijos pareigūnai", – teigė Saugaus eismo komisijos pirmininkas Viačeslavas Karmanovas.
Praplatins žiedą
Estakados techninį projektą rengiančios bendrovės "Tiltų ekspertų centras" technikos direktorius Stasys Maciukevičius teigė, kad lygiagrečiai su Dubysos gatve, šiek tiek tolėliau į šiaurę, bus nutiestas naujas kelias, į kurį ir bus kairinis posūkis iš Šilutės plento.
"Tai pigiausias ir geriausias variantas. Jei reikėtų išsaugoti tą kairinį posūkį į Dubysos gatvę, tuomet šioje vietoje tektų statyti tunelį. Dar viena alternatyva – pratęsti estakadą. Tačiau pigiausias variantas yra naujos gatvės tiesimas", – aiškino S.Maciukevičius.
Sykiu su estakados statyba būtų šiek tiek pakoreguota ir Šilutės plento bei Baltijos prospekto žiedinė sankryža. Nuo Jakų žiedo atvažiuojantiems vairuotojams, kurie nori sukti į Šilutės plentą, būtų įrengta atskira eismo juosta.
Estakados statybos darbus ketinama pradėti 2011 m. Jų vertė gali siekti 40–60 mln. litų.
Po "gaudykle" – tunelis
Rekonstrukcijos laukusi Baltijos ir Taikos prospektų žiedinė sankryža taip pat bus išgelbėta.
Anot S.Maciukevičiaus, šiuo metu svarstomi keli variantai, kaip šioje vietoje pagerinti eismą. Vienas tokių pasiūlymų taip pat buvo estakados virš Baltijos prospekto įrengimas, tačiau realesnis sprendimas – tunelis po vadinamąja gaudykle.
"Baltijos prospektu nuo Minijos gatvės atvažiuojantiems žmonėms nebereikėtų laviruoti žiedinėje sankryžoje. Prieš ją būtų galima įvažiuoti į tunelį, juo važiuoti po "gaudykle" ir vėl išlįsti į Baltijos prospektą, bet jau už žiedo", – sakė S.Maciukevičius.
Jo teigimu, vienintelė kliūtis įrengti tunelį – požeminės komunikacijos, kurias reikės iškelti.
Tunelio statyba galėtų prasidėti jau kitąmet. Ji taip pat kainuotų apie 40–60 mln. litų.
Naujausi komentarai