Idėjų stoka
Numatyta rekonstruoti uosto 19 ir 20 numeriais pažymėtas krantines, kurių bendras ilgis – 208 m.
Šios krantinės išskirtinės tuo, kad jos yra prie krovai nepritaikytos „Memelio miesto“ dalies. Anksčiau prie jų stovėdavo į „Laivitę“ remontuoti atitempiami laivai.
Krantinės yra Žiemos uosto dalis. Jos dar vadinamos prestižinių laivų krantinėmis. Šalia istorinės Klaipėdos miesto dalies esantis Žiemos uostas daugiausia naudojamas krovai.
Dėl to ne kartą buvo kilusi diskusija. Dalis progresyviai nusiteikusių klaipėdiečių mano, kad visas Žiemos uostas su visomis krantinėmis ir teritorijomis šalia jų turėtų būti pritaikomas jūrinei kultūrai ir rekreacijai.
Bėda tik ta, kad versli Lietuvos jūrinė bendruomenė tam nėra pasirengusi, gal netgi neturi idėjų, kaip vietoje krovos prestižinėje miesto dalyje būtų galima uždirbti didesnes pajamas vykdant kitas, šiuolaikiškesnes veiklas.
Bėda tik ta, kad versli Lietuvos jūrinė bendruomenė tam nėra pasirengusi, gal netgi neturi idėjų, kaip vietoje krovos prestižinėje miesto dalyje būtų galima uždirbti didesnes pajamas vykdant kitas, šiuolaikiškesnes veiklas.
Trauks prestižinius laivus
Gylis prie 19 ir 20 krantinių yra nedidelis, vos aštuoni metrai, todėl jos praktiškai niekada nenaudotos uosto krovai.
Planuojama, kad ir po rekonstrukcijos prie 19 ir 20 krantinių išliks tas pats aštuonių metrų gylis. Tačiau krantinės gali šiek tiek keisti paskirtį. Jei „Memelio miesto“ dalyje bus pastatytas naujas Uosto direkcijos administracinis pastatas, šios krantinės gali būti naudojamos Uosto pagalbiniams laivams švartuoti.
Tačiau jei atgytų planuojama „Memelio miesto“ jūrinė kultūrinė erdvė, 19 ir 20 krantinės gali įgyti ir labiau prezentacinę reikšmę. Prie jų galės būti švartuojami dideli burlaiviai, su misijomis atplaukiančių užsienio šalių karo laivai ir kitas pramoginės paskirties laivynas.
Numatyta, kad prie abiejų krantinių galės stovėti iki 140 m ilgio laivas su iki 12 tūkst. tonų vandentalpa.
Noras: planuojama iš esmės sutvarkyti 19 ir 20 krantines su dalimi teritorijos prie jų. KVJUD nuotr.
Jungtis su kruizų terminalu
Siekiama, kad 19 ir 20 krantinės būtų universalios. Prie krantinių bus įrengtos individualios elektros maitinimo stotelės.
Naujosios krantinės jungsis su jau rekonstruota 18-ąja krantine, kurią Klaipėdos jūrų krovinių kompanija naudoja krovai.
Bus numatyta 19 ir 20 krantinių jungtis su ateityje planuojamu įrengti nauju Klaipėdos uosto kruizinių laivų terminalu. Šiuo metu yra rengiami šio terminalo 21, 22 ir 23 krantinių rekonstravimo ir naujų krantinių 21A, 22A ir 23A statybų dokumentai.
Kol kas neaišku, kurios krantinės bus įrengtos pirmiau – naujo kruizinių laivų terminalo ar rekonstruotos 19 ir 20 krantinės.
Bet kuriuo atveju, tiek vienos, tiek kitos krantinės ypač pagyvins teritorijos tarp Dangės upės, Kuršių marių, Naujojo Sodo ir Naujosios Uosto gatvių vystymą. Jau dabar buvusi „Laivitės“ teritorija yra pusiau atvira, o per šventes ir visiškai atveriama.
Naujausi komentarai