Suveikė gaudyklė
Trečiadienio pavakare Kuosų g. 20, vadinamajame Pilsote – trečiame pagal aukštį pastate Lietuvoje, besileidžiantis keleivinis liftas su 4 žmonėmis krito iš 15 aukšto ir apsaugos sistemos buvo "sugautas" tarp 5 ir 6 namo aukštų.
Liftu leidosi dvi moterys ir dvi mažos mergaitės.
Sunku ir įsivaizduoti, ką jos patyrė per tas kelias sekundes, kai suvokė, kad liftas veikia neįprastai ir tarsi nevaldomas krinta žemyn.
Paskui, suveikus lifto gaudyklei, keleivėms teko pajusti ir labai nemalonų sukrėtimą. Maža to, jam sustojus lifto durys neatsidarė.
Anot šio namo liftus prižiūrinčios bendrovės "Klaipėdos liftas" atstovo, keleivės iškvietė "visas įmanomas tarnybas".
O toliau viskas vyko kaip filme. Liftų avarinės tarnybos darbuotojas atrakino lifto šachtos stogelį, pro kurį ugniagesiai gelbėtojai iškėlė ten buvusias moteris ir mergaites.
Viena mažylė po medikų apžiūros palikta mamos priežiūrai, kitoms keleivėms medikų pagalbos neprireikė.
Belieka džiaugtis, kad leistasi ne iš 34 pastato aukšto.
112 metrų aukščio "Pilsotu" pramintas dangoraižis Gandrališkėse pradėtas statyti 2005 m. liepą, baigtas 2007 m.gegužę.
Tačiau esą ilgai nebuvo atiduotas naudoti, nes būtent lifto veiklos vis nepavyko suderinti.
Incidento priežastys neaiškios
Uostamiestyje liftus prižiūri dvi įmonės – "Baltic Lift Servise" ir "Klaipėdos liftas".
Pastarosios akiratyje yra ir minėto "Pilsoto" liftai, kurių vienas trečiadienį krito, buvo sugautas ir atvertas avariniu būdu.
"Ugniagesiai buvo iškviesti atverti lifto durų, bet jų paslaugų neprireikė, liftą atvėrė mūsų avarinės tarnybos darbuotojai. Taip jau nutiko, kai "gaudytuvai" liftą pagavo, ten buvę keleiviai, turbūt apimti panikos, išsikvietė visas avarines tarnybas. Kodėl suveikė "gaudytuvai", dar nenustatėme, įvykį tiria mūsų darbuotojai", – teigė bendrovės "Klaipėdos liftas" liftų priežiūros vadovas Audrius Pocius.
Atliks nepriklausomą tyrimą
Priešgaisrinės apsaugos departamento pranešime nurodoma, kad ugniagesiai padėjo lifto keleives iškelti pro "lifto šachtos stogelį" avariniu būdu.
Todėl sunkiai tikėtina, kad incidentas buvo nereikšmingas.
Beje, vien šiemet Klaipėdoje iš liftų ugniagesiai žmones vadavo trečią kartą, pernai tokių atvejų buvo vienas.
"Po šio incidento mes nedelsdami inicijavome tyrimą, susisiekėme su nukentėjusiais gyventojais. Aiškinsimės aplinkybes ir įpareigosime liftų kompaniją atlikti ne tik šio, bet visų keturių name esančių liftų nuodugnią patikrą. Taip pat inicijuojame nepriklausomą liftų tyrimą, kurį atliks valstybės akredituota inspektavimo komisija. Kadangi esame namo prižiūrėtojai ir gyventojų saugumas mums yra prioritetas, imsimės visų priemonių ir neleisime, kad panaši situacija pasikartotų", – tvirtino Kuosų g. 20 administruojančios bendrovės "City Service" ryšių su visuomene grupės vadovas Paulius Ugianskis.
Kalti būna ir keleiviai
A.Pociaus teigimu, ypač senuose rusiškos gamybos liftuose, kurių Klaipėdos daugiabučiuose dar yra apie 500, pasitaiko įvairių gedimų.
Kai žmonės neatsakingai naudojasi liftu ar stumdosi jo kabinoje, visada suveikia lifto saugos komponentai.
"Tada suveikia lifto "gaudytuvai", jis sustoja, ir žmonėms kyla panika, kodėl jis sustojo, ir jie kviečia pagalbą", – kalbėjo A.Pocius.
Tačiau sunku patikėti, kad šiuo atveju, kai trečiadienį moderniame name liftu leidosi dvi moterys su mergaitėmis, kuri nors jų galėjo "neatsakingai naudotis liftu".
Saugos sistema – patikima?
Klaipėdoje iš viso yra per tūkstantis liftų. Dalį jų prižiūri jau dešimtus metus čia veikianti bendrovė "Baltic Lift Servise".
Įmonės vadovas Jeronimas Mockevičius tikino, kad uostamiesčio daugiabučių liftų būklė nėra tokia bloga.
"Juk yra reglamento nuostatos, yra metiniai inspektorato patikrinimai, vyksta remonto darbai, kuriuos atlieka specialiai apmokyti žmonės. Valstybinė darbo inspekcija kontroliuoja, kad viskas būtų tvarkingai. Negaliu sakyti, kad situacija yra bloga. Kai nuolat prižiūrime tą liftų ūkį, didelių problemų nekyla", – tikino J.Mockevičius.
Kalbant apie pastarąjį incidentą, pasak pašnekovo, baimės buvo daugiau nei realaus pavojaus.
J.Mockevičiaus teigimu, yra liftų "gaudytojai" – tiek po pačia lifto kabina, tiek po lifto priešsvoriu, todėl esą nėra ko baimintis.
"Kai tik "pametama" greičio kontrolė, automatiškai suveikia lifto "gaudytojai". Šiuo atveju turbūt taip atsitiko ir Kuosų g. 20. Visai suprantu būseną to žmogaus, kuris tuo metu buvo lifto viduje, ir įsivaizduoju, ką jam teko pajusti savo kailiu. Bet ir ES normatyvuose yra aprašyta, kad tai yra normali būsena, kai tie "gaudytojai" suveikia", – tikino J.Mockevičius.
Tragiškų įvykių nepasitaikė
Lifto "gaudytojai" esą suveikia labai greitai, jie dažnai bandomi ir tikrinami.
Normalus lifto važiavimo greitis – 2,5 m/s.
Labai nemalonus momentas, tai tas pats, kaip automobiliu įsibėgėti 60 km/val. greičiu ir staiga įjungti rankinį stabdį nieko neperspėjus.
Galimas dalykas, kad šiuo atveju greitis sutriko ir suveikė "gaudytojai" – metaliniai "nagai", kurie iššoka iš šonų ir sustabdo lifto kabiną.
"Žmonės, esantys lifte, tą sustabdymą, žinoma, pajaučia ir jausmas nėra malonus. Esu pats tą išgyvenęs. Labai nemalonus momentas, tai tas pats, kaip automobiliu įsibėgėti 60 km/val. greičiu ir staiga įjungti rankinį stabdį nieko neperspėjus. Tikrai nemalonu. O lifte žmonės važiuoja stovėdami, staigus stabdymas gali juos ir traumuoti. Bet liftai visame pasaulyje būtent taip veikia, nėra kitų jų veikimo principų", – kalbėjo J.Mockevičius.
Pasak J.Mockevičiaus, tai yra normalu, tokių dalykų pasitaiko. O žmonėms, kurie nesusipažinę su liftų specifika, galbūt atrodo, kad liftas krenta.
"Lietuvoje įstatymai, kurie reglamentuoja potencialiai pavojingų kėlimo įrenginių veiklą, yra labai griežti. Latvijoje ar Estijoje to nėra. Liftų priežiūrą kontroliuoja itin daug institucijų. Mano darbo praktikoje tragiškų įvykių liftuose nepasitaikė. Tačiau technika yra technika. Lifto veikimą kontroliuoja automatika, kuri irgi gali strigti. Suprantu, kad žmonės išsigandę, bet jie neturėtų bijoti", – teigė J.Mockevičius.
Naujausi komentarai