Ėjo iš darbo
Tragedija Liepojos gatvėje, pėsčiųjų perėjoje ties Jūrininkų ligonine, įvyko šeštadienį, 18.15 val.
53 metų moteris ėjo nuo ligoninės.
Kryptiniu apšvietimu apšviestoje pėsčiųjų perėjoje ją partrenkė 25-erių vaikino vairuojamas automobilis "Seat Leon".
Moteris žuvo. Vairuotojas įvykio vietoje klausinėjamas pareigūnų teigė nematęs moters, buvę tamsu, o pėsčiosios jis nepastebėjo, nors ji vilkėjo gana šviesiais rūbais.
Taip, girdime pasakymus, kad mieste labai daug, gal net per daug šviesoforų. Bet juk vairuotojai dėl to ir kalti.
Klaipėdos apskrities vyriausiojo policijos komisariato Kelių policijos viršininkas Mindaugas Džermeika teigė, kad tiriant šią eismo nelaimę dar teks sulaukti ne vieno specialisto išvadų.
Lauks ekspertų išvadų
Tikimasi išsiaiškinti, ar moteris tikrai ėjo per pėsčiųjų perėją. Apie tai galėtų papasakoti įvykio liudininkai ar kiti tuo pačiu metu važiavę vairuotojai.
Autotechninė ekspertizė turėtų parodyti, kokiu greičiu važiavo mirtiną avariją sukėlęs automobilis. Ekspertai galės nustatyti šiuos duomenis iš kraujo pėdsakų ir mašinos stabdymo pėdsakų, iš atstumo tarp sustojusio automobilio ir partrenktos moters.
Mindaugas Džermeika / Vytauto Liaudanskio nuotr.
Ne vienas interneto komentatorius šalia žinios apie moters žūtį dėstė savo nuomonę, esą važiuodamas 50 kilometrų per valandą greičiu automobilis būtų moterį tik sužeidęs, bet nepražudęs. O jei dar prieš perėją būtų pristabdęs, nelaimės buvo galima išvengti.
Galvos apie šviesoforą
M.Džermeika teigė, kad po šios skaudžios avarijos ketina kreiptis į savivaldybę, kad būtų dar kartą įvertintas pėsčiųjų saugumas šioje perėjoje. Kadangi ji jau yra apšviesta kryptiniu apšvietimu, kitas būdas paversti ją dar saugesne – įrengti šviesoforą.
"Taip, girdime pasakymų, kad mieste labai daug, gal net per daug šviesoforų. Bet juk vairuotojai dėl to ir kalti. Prisiminkime, kiek pėsčiųjų žuvo Baltijos prospekto perėjose, kol šių buvo daug ir ties jomis nebuvo šviesoforų", – teigė Kelių policijos vadovas.
Prieš kelerius metus prie judriausių perėjų buvo pastatyti mokinukus vaizduojantys muliažai, versdavę vairuotojus sustoti. Tai buvo nebloga prevencinė priemonė, bet iš presuoto kartono pagaminti atvaizdai buvo labai greitai suniokoti.
M.Džermeika prisimena, kad, derinant leidimą šiai prevencinei priemonei, teko nemažai gaišti ir susidurti su nemenkais biurokratiniais kliuviniais.
Statistika teigia, kad miesto perėjose žūsta vis mažiau žmonių, bet ir viena auka yra didžiulė tragedija. Klaipėdoje vairuotojai ne visada linkę prieš pėsčiųjų perėjas pristabdyti ar net sustoti, kaip tai yra įprasta Vakarų šalyse.
Statistika ir faktai
Šiemet Klaipėdoje avarijose žuvo 4 žmonės (1 pėsčioji, 3 mašinų keleiviai ir vairuotojai).
2020 m. per tą patį laiką – 6 žmonės.
Šiemet Klaipėdos apskrityje avarijose žuvo 15 žmonių.
2020 m. per tą patį laiką apskrityje – 19 žmonių.
Naujausi komentarai