Pereiti į pagrindinį turinį

Žūtis pėsčiųjų perėjoje: kiek kainuoja valdininkų abejingumas?

2019-01-24 03:00

Gyvybės kaina – valdiškas abejingumas. Prieš kelias dienas kapinėse atgulė eismo įvykyje tragiškai žuvusi klaipėdietė, kurios mirtis turėtų slėgti ne tik ją partrenkusius du vairuotojus. Apie ne darbo valandomis mirties ruožu pėstiesiems virstančią Minijos ir Rūtų gatvių sankryžą atsakingi valdininkai buvo įspėti dar gerokai prieš tragediją, tačiau niekas nieko nepadarė, kad ši perėja žmonėms taptų saugesnė.

Akivaizdu: net ir tada, kai šviesoforas veikia įprastu režimu, šioje Minijos ir Rūtų gatvių sankryžoje, kur praėjusią savaitę žuvo moteris, pėstiesiems yra nesaugu. Akivaizdu: net ir tada, kai šviesoforas veikia įprastu režimu, šioje Minijos ir Rūtų gatvių sankryžoje, kur praėjusią savaitę žuvo moteris, pėstiesiems yra nesaugu.

Nelaimė pribloškė daugelį

Penktadienį Joniškės kapinėse buvo palaidota 53-ejų klaipėdietė Nina (vardas pakeistas – A.D.), kurios mirtis jos artimiesiems ir bendradarbiams smogė it perkūnas iš giedro dangaus.

Sveika, linksma, draugiška, inteligentiška. Taip velionę apibūdino jos buvę kolegos, kurie pirmieji ir pasigedo moters, kai ši praėjusio pirmadienio rytą netikėtai nepasirodė darbe.

Tada ir paaiškėjo kraupi tiesa, kad jų bendradarbė buvo mirtinai sumaitota dviejų automobilių.

5 valandas ir 22 minutes – tiek ji išgyveno po šiurpios mėsmalės pėsčiųjų perėjoje ties Minijos ir Rūtų gatvių sankryža.

Dar baisiau apie jos žūtį buvo išgirsti sūnui ir vyrui, kurių tuo metu net nebuvo Klaipėdoje, abu dirba užsienyje.

"Atsisveikinimas su Nina buvo ypač sunkus mums, nes jos žūtis tokia tragiška ir netikėta. Ką jau kalbėti apie jos šeimą. Ji apimta gilaus sielvarto ir nuo šoko dar neatsitokėjo. Sunku suvokti, kad jos nebėra. O juk šios nelaimės buvo galima ir išvengti", – kalbėjo velionės bendradarbė Olga.

Sunku suvokti, kad jos nebėra.

Ties perėja – tragedija

Nelaimės buvo galima išvengti? Veikiausiai. Pirmiausia, jei vairuotojai, kaip ir privaloma, būtų pristabdę prie pėsčiųjų perėjos, antra, jei valdininkai būtų inicijavę, kad čia veikiantis šviesoforas signaliniu režimu mirksėtų tik naktimis.

Taigi praeitą pirmadienį, pusę septynių ryto, kaip įprasta, Nina ėjo į darbą uosto įmonėje.

Jai reikėjo kirsti pėsčiųjų perėją ties Minijos ir Rūtų gatvių sankryža, kur tokiu laiku šviesoforas mirksi geltonai, o įprastu režimu įsijungia tik septintą valandą.

Tai, kas įvyko po akimirkos, iki amžiaus galo ramybės neduos ne vienam.

Pirmiausia 27-erių BMW vairuotojui, kuris per gatvę einančią moterį kliudė kairiąja automobilio dalimi ir nubloškė ją į priešpriešinio eismo antrąją juostą.

Tuo metu nuo centro pusės važiavo automobilis "Škoda Octavia". Moteris buvo nusviesta tiesiai į šią mašiną. Škoda traumavo pėsčiąją taip pat kairiąja puse.

Į ligoninę nukentėjusioji nugabenta labai sunkios būklės, kur po kelių valandų mirė.

Įspėjimų niekas nepaisė

Po šios tragiškos avarijos policininkai ketina ruošti raštus savivaldybei ir prašyti peržiūrėti, kurie šviesoforai kokiu laiku veikia ir ar nėra reikalo jų įjungti anksčiau arba net palikti veikti visą parą.

Tai turėtų būti pirmas klausimas, kurį svarstys ketvirtadienį susirinksianti Saugaus eismo komisija.

Tačiau tai ji turėjo padaryti dar prieš gerą mėnesį, ir šiandien Nina galbūt būtų buvusi gyva.

Apie tai, kad pamainomis įmonėse dirbantys žmonės anksti ryte ir po 20 val. negali pereiti judrios Minijos gatvės, gruodžio pradžioje rašė dienraštis "Klaipėda".

Tąkart apie šią bėdą kalbėjusi klaipėdietė Galina tikino, kad vairuotojai nepaiso reikalavimo praleisti žmones net tada, kai šie žengia į perėją.

Moteris teigė, jog ji vos per plauką liko gyva, bandydama pereiti gatvę minėtoje vietoje.

Ji ne kartą skambino Bendruoju pagalbos telefono numeriu 112 po eilinio sykio, kai toje vietoje jos vos nepartrenkdavo lekiantis automobilis, tačiau klaipėdietės niekas neišgirdo.

"Nejaugi taip sunku kiek vėliau išjungti tą blyksintį šviesoforą? Manęs pačios ten kelis kartus vos nepartrenkė. Juk iki nelaimės – keli žingsniai. Ar į problemą atkreips dėmesį tik tada, kai ką nors toje sankryžoje užmuš?" – dar gruodį piktinosi klaipėdietė.

Galinos įspėjimas buvo pranašiškas. Ji susisiekė su žurnalistais po Ninos žūties ir vos tramdė ašaras.

Jei valdininkai laiku būtų sureagavę, šiandien ta moteris būtų gyva.

"Niekas nepasikeitė – praeitą savaitę manęs vėl vos nepartrenkė toje sankryžoje. Vairuotojai nestoja, ir viskas. O kai išgirdau, kad ten žuvo žmogus, patys suprantate, kaip jaučiausi. Juk ten galėjau būti ir aš, ir bet kuris klaipėdietis. Jei valdininkai laiku būtų sureagavę, šiandien ta moteris būtų gyva", – įsitikinusi Galina.

Situaciją pakeistų per minutę?

Klaipėdietė Galina dar gruodžio pradžioje kreipėsi į šviesoforus reguliuojančią įmonę "Gatvių apšvietimas".

Šios bendrovės Eismo saugumo skyriaus viršininkas Egidijus Kivilis išklausė ir paaiškino, kad sprendimą keisti šviesoforo režimą turi priimti savivaldybės Saugaus eismo komisija.

Kai tik toks sprendimas bus priimtas, techniškai šviesoforą Minijos ir Rūtų gatvių sankryžoje būtų galima sureguliuoti labai greitai.

Dar tą pačią dieną, kai sulaukė klaipėdietės Galinos kreipimosi, E.Kivilis apie problemą parašė elektroninį laišką miesto savivaldybės administracijos Transporto skyriaus vyriausiajam specialistui Vytautui Paukštei.

"Kaip tik tą pačią dieną pasirodė straipsnis dienraštyje "Klaipėda" ("Šviesoforą išjungia per anksti", 2018 12 11). Mes irgi diskutavome apie tai. Informavau juos, kad galima šviesoforo veikimą pakeisti. Techniškai tai padaryti nebūtų jokių problemų, bet mums reikia raštiško nurodymo, kad galėtume tai padaryti", – tvirtino E.Kivilis.

Po susirašinėjimo – tyla

Vadinasi, dar gruodžio 11 d. Klaipėdos savivaldybės darbuotojai žinojo apie problemą ir buvo informuoti, kad ją išspręsti nėra sudėtinga.

Tai patvirtino ir pats V.Paukštė, paliudijęs, jog susirašinėjimo su E.Kiviliu būta. Tačiau tuo viskas ir baigėsi.

Ar kuris valdininkų pajuto sąžinės graužatį, išgirdę apie Minijos ir Rūtų gatvių perėjoje praeitą savaitę žuvusią moterį?

Saugaus eismo komisijos posėdis turėjo įvykti gruodį, bet neįvyko. Esą jie vyksta kas antrą mėnesį.

Tačiau savivaldybės interneto puslapyje matyti, kad pernai ši komisija posėdžiavo vasarį, kovą, gegužę, birželį, liepą, rugpjūtį, spalį ir lapkritį.

"Šviesoforas pėsčiųjų perėjoje turi dirbti tada, kai yra atitinkamas žmonių srautas. O šią savaitę mes turėsime Saugaus eismo komisijos posėdį, kur bus sprendžiama ir dėl tos sankryžos šviesoforo darbo laiko. Kodėl komisija nesusirinko gruodį? Mes renkamės kas antrą mėnesį. Mes nesirinkome gruodį, nes buvo atostogų laikas, čia Kūčios, Kalėdos, Naujieji metai. Bijojome, kad nesurinksime kvorumo. Čia sutapimas, kad žuvo moteris", – paaiškino V.Paukštė.

Ankstesniais metais Saugaus eismo komisijos posėdžiai kartais vykdavo ir dukart per mėnesį, jei būdavo būtinybė.

Praeitą gruodį tokios būtinybės nebuvo?

Kaltuosius nustatys ekspertai

Abu vairuotojai, praeitą savaitę pėsčiųjų perėjoje pražudę moterį, buvo blaivūs. Pėsčioji per gatvę ėjo leistinoje vietoje, nustatyta, jog ji nenusižengė taisyklėms.

Anot policijos pareigūnų, didesnė kaltė tenka BMW vairuotojui, o "Škoda Octavia" vairavęs 39 metų žmogus atsirado netinkamu laiku netinkamoje vietoje.

Akivaizdu, jog abu vairuotojai prie perėjos turėjo sulėtinti greitį ir įsitikinti, kad nėra žmonių. Ar jie tai padarė, aiškinsis ekspertai.

Žuvusios Ninos artimiesiems atstovaujantis advokatas Gintautas Daugėla antradienį kaip tik ruošėsi į eismo įvykio kaltininkų apklausą.

Šią bylą intensyviai tiria policija ir prokuratūra.

"Čia ne šviesoforo problema, blyksint jam kiekvienas vairuotojas turi taip sumažinti greitį, kad, atsiradus kliūčiai, galėtų sustabdyti transporto priemonę. Šviesoforas – ne pasiteisinimas. Faktas, kad žmogus, einantis per perėją, nepažeidžia eismo taisyklių, o pažeidžia tas, kuris nesugeba sustabdyti automobilio", – įsitikinęs G.Daugėla.

Anot advokato, blyksintis šviesoforas įspėja, jog čia yra pėsčiųjų perėja, be to, netoli tos konkrečios perėjos Minijos gatvėje yra greičio matuoklis.

Esą dauguma vairuotojų yra atidūs, prie greičio matuoklio greitį sumažina net iki 40 km/val.

"Ties ta perėja greičio iš viso neturėtų būti. O čia buvo neeilinė situacija – moterį traumavo dvi mašinos. Dabar bus aiškinamasi, kuris automobilis sukėlė mirtį, tačiau atsakomybė kyla abiem. Bet tai nustatys ekspertai", – pabrėžė velionės artimųjų advokatas G.Daugėla.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų