Klaipėdos valdžia atnaujinti miesto autobusus bandys, pasinaudojus ES parama. Planuojama įsigyti apie dvidešimt naujų transporto priemonių, kurios naudos dujas.
Šiuo metu Susisiekimo ministerijoje baigiamos ruošti programos, pagal kurią bus galima atnaujinti viešąjį transportą, sąlygos, kad savivaldybės galėtų teikti pasiūlymus.
Numatoma, kad pasiūlymus bus galima teikti jau šiemet. Pagal šią programą paramą bus galima gauti ne tik transporto - autobusų, troleibusų - atnaujinimui, bet ir dviračių infrastruktūros plėtrai, automobilių ir dviračių stovėjimo vietų įrengimui, geležinkelių atnaujinimui.
Anot Klaipėdos mero pavaduotojos Juditos Simonavičiūtės, pagrindinis šios programos tikslas sumažinti oro taršą, užtikrinti efektyvesnį gyventojų susisiekimą, skatinti darbo jėgos mobilumą, gerinti eismo saugumą.
Paraiškas paramai gauti gali teikti savivaldybės ir jos įmonės. Esminė sąlyga, kad bendrovės nebūtų įsiskolinusios valstybei. Klaipėdos savivaldybė paraiškas teiks kartu su savo „Klaipėdos autobusų parku“.
Pasak J.Simonavičiūtės, bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“ vienintelė įmonė, kuri nėra įsiskolinusi valstybei. Tiek Vilniaus, tiek Kauno, tiek Šiaulių autobusų parkai turi milijonines skolas valstybei.
Iš ES fondų viešojo transporto atnaujinimui būtų skiriama 85 proc. projekto sumos. 15 proc. turėtų prisidėti paraiškų teikėjai.
„Apsitarėme ir nusprendėme, kad geriausia pagal šią programą būtų atnaujinti miesto autobusus. Transporto priemonės yra susidėvėjusios. Jos pirktos prieš 6-7 metus. Paskutiniu laikotarpiu savivaldybė negalėjo skirti lėšų autobusų atnaujinimui. Parama tam tikrai reikalinga“, – tvirtino J.Simonavičiūtė.
Klaipėdos savivaldybė iki 2015 metų įsigytų apie 20 naujų autobusų, kurie naudotų dujas. Transporto priemonės būtų perkamos etapais. Bendra projekto vertė sieks iki 17 milijonų litų.
„Manau, jog savivaldybė tikrai ras 2 mln. litų prisidėti prie šio projekto įgyvendinimo. Manau, jog paramą turėtume gauti. Įmonė „Klaipėdos autobusų parkas“ turi net dujų degalinę. Reikia tik priemonės“, – teigė vicemerė.
Šiuo metu į gatves kasdien išvažiuoja po 80 autobusų. Didžioji jų dalis – apie 50 priklauso bendrovei „Klaipėdos autobusų parkas“. Įsigijus naujus autobusų būtų atnaujinta apie 35 proc. autobusų parko. Bendrovė „Klaipėdos autobusų parkas“ ir dabar turi kelis dujomis varomus autobusus.
Gauti paramą iš ES autobusų atnaujinimui pagal šią programą negali privačios įmonės. Tačiau, anot vicemerės, bus ieškoma mechanizmų, kad lėšos iš fondų transporto priemonių atnaujinimui pasiektų ir jas.
Naujausi komentarai