Uzbekai išsiunčiami iš Lietuvos, o kirgizas dėl klastotės suimtas.
Penktadienio naktį Valstybės sienos apsaugos tarnybos (VSAT) Vilniaus pasienio rinktinės Migracijos skyriaus pareigūnai, bendradarbiaudami su Vilniaus miesto savivaldybės Viešosios tvarkos skyriumi, Vilniaus centre patikrinti sustabdė automobilį „Toyota Prius“.
Kaip pranešė VSAT, transporto priemonę su lietuviškais valstybinio numerio ženklais vairavo laikiną leidimą gyventi Lietuvoje turintis 37-erių Kirgizijos pilietis. Pasieniečiams jis pateikė neva toje šalyje išduotą vairuotojo pažymėjimą, kurį apžiūrint kilo rimtų abejonių dėl šio dokumento autentiškumo.
Pasieniečiai patikrinę dokumentą nustatė, kad visi jo apsaugos požymiai tėra imitacija, pavyzdžiui, nėra ryškiai matomo mikroteksto, rekvizitai atlikti rašaliniu spausdintuvu, o ne ofseto būdu.
Kaip įtariama, klastotu vairuotojo pažymėjimu naudojęsis kirgizas turėjo leidimą laikinai gyventi Lietuvoje. Vilniuje jis dirbo – teikė pavėžėjimo paslaugas, vairuodamas automobilį su tarptautinės įmonės „Bolt“ logotipu.
„Leidimą laikinai gyventi Lietuvoje gavę ir „Bolt“ vardu dirbantys užsieniečiai su padirbtais vairuotojų pažymėjimais įkliūva nuolat. Tai formuoja nuomonę, kad įmonei visiškai nerūpi, kokio lygio „profesionalams“ patikima keleivių sveikata ir gyvybė“, – rašoma VSAT pranešime.
VSAT Vilniaus pasienio rinktinėje dėl dokumento suklastojimo ar disponavimo juo pradėtas ikiteisminis tyrimas, jam vadovauja Vilniaus apygardos prokuratūra. Už tokią nusikalstamą veiką baudžiama areštu arba laisvės atėmimu iki 4 metų.
Apklausus sulaikytą Kirgizijos pilietį, jam skirta kardomoji priemonė – suėmimas trims mėnesiams.
Tą pačią naktį Vilniaus oro uosto automobilių stovėjimo aikštelėje bei sostinės centre VSAT pareigūnai sulaikė 35-erių ir 27-erių Uzbekistano piliečius. Abu jie Vilniuje dirbo „Bolt“ įmonės pavežėjais.
Pasieniečiai juos sulaikė ir tarnybinėse patalpose apklausė. Nustatyta, kad vyresnysis uzbekas, panaikinus jo leidimą laikinai gyventi Lietuvoje, nuo pernai lapkričio 8 dienos Lietuvoje gyveno neteisėtai. Jaunesnysis jo tautietis iš Lietuvos privalėjo išvykti pernai gruodžio 14 dieną, kai pasibaigė jo turėtos Latvijos vizos galiojimo laikas.
VSAT pareigūnai uzbekams surašė sprendimus dėl grąžinimo į kilmės šalį: pirmasis iš Lietuvos privalo išvykti per 15 dienų, antrasis – per 20.
Pasak „Bolt“ vadovo Lietuvoje Andriaus Pacevičiaus, pavežėjimo veikla Lietuvoje yra aiškiai reglamentuota Kelių transporto kodekse. Kiekvienas pavežėjas, dirbantis pagal individualią veiklą ir pradedantis veiklą platformoje, privalo turėti Lietuvos transporto saugos administracijos (LTSA) išduotą leidimą. Jį, pašnekovo teigimu, turi 100 proc. „Bolt“ vairuotojų. Galiojantis vairuotojo pažymėjimas yra vienas iš dokumentų, kurį vairuotojai pateikia LTSA norėdami gauti leidimą ir dirbti pavežėju.
„Atvejai, kai pavežėjai patenka į institucijų akiratį, yra labai reti, tačiau kelia susirūpinimą. Turime tikslą tokių situacijų išvengti, tačiau be valstybės institucijų pagalbos mūsų galimybės ribotos. Papildomai „Bolt“ užtikrina, kad veiklą vykdo tas pats asmuo, kuris registravosi platformoje ir pateikė reikiamus dokumentus. Visi vairuotojai periodiškai prašomi pasidaryti asmenukes, o dirbtinio intelekto sprendimas sulygina atvaizdą su nuotrauka asmens dokumente. To nepadarius arba negavus patvirtinimo, vairuotojui nėra leidžiama tęsti veiklos mūsų platformoje.
Nuolat bendradarbiaujame su pavežėjimo veiklą kuruojančiomis institucijomis ir esame atviri dialogui su Valstybės sienos apsaugos tarnyba. Kol kas šiais klausimais iš jų nesame gavę jokio kreipimosi. „Bolt“ remia ir pasirengusi įgyvendinti planuojamus Kelių transporto kodekso pokyčius, kuriuose numatyta, kad pavežėjimo veiklą galėtų vykdyti tik vairuotojai su ES šalyse išduotais vairuotojų pažymėjimais“, – sakė A. Pacevičius.
Naujausi komentarai