Lietuvos atstovai šiais metais daug dėmesio sulaukė už itin palankiai įvertintą istorijos vadovėlį – leidyklos „Šviesa“ išleistas naujos kartos serijos „Atrask“ istorijos vadovėlio komplektas 6 klasei pelnė prestižinį sidabrinį Geriausių Europos mokymo(si) priemonių apdovanojimą (BELMA).
„Lietuva jau turi autoriteto vardą – apdovanojimą Frankfurto knygų mugėje gauname trečius metus iš eilės, mus čia pažįsta ir vertina kaip sektiną pavyzdį. Ugdymo priemonių kokybe lenkiame ne tik kaimynus – Lietuva nenusileidžia pažangiausioms šalims, tokioms kaip Suomija, Danija, Vokietija“, – džiaugiasi šiuo metu Frankfurte viešinti edukacinio turinio leidyklos „Šviesa“ direktorė Jurgita Nacevičienė.
Pasak vadovės, naujos kartos vadovėliai sukurti taip, kad skatintų mokytis tiriant, sudomintų ieškoti ir atrasti. Tuo paremtos visiems dalykams skirtos naujosios vadovėlių serijos: „Atrask“ ir pradinukams „Taip!“ Kad šios mokymosi galimybės pasiektų vaikus kuo greičiau, visos Lietuvos mokyklos šiemet gali nemokamai naudotis elektroninėmis šių ir kitų „Šviesos“ vadovėlių versijomis platformoje „Eduka klasė“.
Apdovanojimus teikiančios Europos mokomosios literatūros leidėjų grupės (EEPG) duomenimis, šiais metais kandidatavo ypač daug geros kokybės edukacinių leidinių, tad komisijai buvo itin sunku išrinkti geriausius. 25 proc. vertintų leidinių buvo vien elektroniniai, 60 proc. sudarė leidinių komplektai, susidedantys ir iš skaitmeninių priemonių, ir tik 15 proc. – įprastos knygos. EEPG nurodo, kad švietimas keičiasi – dauguma naujausių edukacinių priemonių įtraukia ir tėvus, o paskutinius kelerius metus pagrindinis dėmesys skiriamas tam, kad mokymas būtų pritaikomas kiekvienam vaikui individualiai.
Sidabru apdovanotą „Šviesos“ autorių grupės parengtą vadovėlio komplektą sudaro ne tik knygos. Jame – ir spausdintas, ir elektroninis vadovėliai, mokytojo knyga, moksleivio užrašai, papildomos skaitmeninės priemonės ir užduotys. Komplektą kūrė Vilniaus Vytauto Didžiojo gimnazijos istorijos mokytoja ekspertė Jūratė Litvinaitė, Vilniaus universiteto Komunikacijos fakulteto, Informacijos ir komunikacijos instituto dėstytojas Kęstutis Petrauskis, Vilniaus Šv. Kristoforo gimnazijos istorijos mokytoja ekspertė Kristina Vilkelienė, užrašus sudarė Lietuvos istorijos mokytojų asociacijos Vilniaus skyriaus pirmininkė Sonata Džiavečkaitė ir Vilniaus Jono Basanavičiaus progimnazijos istorijos mokytoja Simona Stankutė.
„Istorijos vadovėliai visuomet vertinami per didinamąjį stiklą, nes istorija – ne faktų, o jų interpretavimo mokslas. Juose taip pat sudėta daug daugiau nei žinios apie praeitį. Z kartos moksleiviai turi ne įsiminti datas, o suprasti įvykių priežastis ir pasekmes, susieti laikmečio problemas skirtingose šalyse, suprasti konfliktuojančių šalių motyvus. Be to, istorijos pamokos itin padeda ugdyti gyvenimiškas kompetencijas – skatina ieškoti informacijos, kritiškai mąstyti, diskutuoti su klasės draugais, pristatyti aptariamą temą kitiems. Tokią pamokos viziją kūrė vadovėlio autoriai, ją pastebėjo ir gyrė BELMA komisija“, – pasakoja J. Nacevičienė.
Geriausių Europos mokymo(si) priemonių (BELMA) apdovanojimus kasmet organizuoja Europos mokomosios literatūros leidėjų grupė (EEPG) kartu su Frankfurto knygų muge ir vadovėlių bei švietimo žiniasklaidos tyrėjų bendruomene „IARTEM“. Ekspertų komisija atsižvelgia į aštuonis edukacinei literatūrai vertinti taikomus kriterijus: aktualumą, aiškumą, patikimumą, patrauklumą, lankstumą, bendrumą, įsitraukimą, socializaciją.
Šiais metais kartu su „Šviesa“ apdovanojimų gavo ir kitos garsiausios Europos leidyklos iš Šveicarijos, Vokietijos ar švietimo srityje pirmaujančios Suomijos. Pernai aukščiausią įteiktą įvertinimą pelnė „Šviesos“ priešmokyklinio ugdymo komplektas „OPA PA!“, o 2014 m. EEPG skiriamą apdovanojimą laimėjo „Šviesos“ dailės vadovėlis 9–10 klasei.
Naujausi komentarai