Pereiti į pagrindinį turinį

Moterims svarbaus Venecijos kino festivalio apdovanojimą pelnė drama apie abortus

2021-09-12 07:52

Savalaikis filmas apie nelegalius abortus 7-ojo dešimtmečio Prancūzijoje šeštadienį pelnė Venecijos kino festivalio pagrindinį apdovanojimą – „Auksinį liūtą“, vainikavusį tokioms moterims kaip Penelope Cruz (Penelopė Krus) ir Jane Campion (Džein Kampion) priklausiusį vakarą.

Moterims svarbaus Venecijos kino festivalio apdovanojimą pelnė drama apie abortus
Moterims svarbaus Venecijos kino festivalio apdovanojimą pelnė drama apie abortus / Scanpix nuotr.

Prancūzų režisierės Audrey Diwan (Odri Divan) drama apie abortus „Happening“ (pranc. „L'événement“) pasirodė kaip tik tokiu metu, kai vėl vyksta intensyvūs debatai dėl naujų suvaržymų abortams Teksase ir jų dekriminalizavimo Meksikoje.

„Sukūriau šį filmą su pykčiu, troškimu, energija, savo valia, širdimi ir galva“, – sakė libaniečių kilmės A. Diwan, atsiimdama apdovanojimą už subtiliai papasakotą, bet šokiruojančią dramą.

Šie metai buvo geri kino kūrėjoms moterims. Venecijos festivalio geriausio režisieriaus „Sidabrinis liūtas“ atiteko Naujosios Zelandijos režisierei J. Campion už jos emociškai sudėtingą vesterną „The Power of the Dog“ su Benedictu Cumberbatchu (Benediktu Kamberbaču).

Sukūriau šį filmą su pykčiu, troškimu, energija, savo valia, širdimi ir galva.

Geriausio scenarijaus prizas atiteko Maggie Gyllenhaal (Megi Džilenhal) už jos režisūrinį debiutą – žvilgsnį į motinystę „The Lost Daughter“ – su „Oskaro“ laureate Olivia Colman (Olivija Koulman),

„Permainos tvyro ore, – sakė J. Campion apie judėjimą „MeToo“ ir jo poveikį kinui. – Tarsi būtų griuvusi Berlyno siena moterims. Tai buvo tarsi apartheido pabaiga. Atsirado naujas supratimas, ką moterys galvoja, ką jos sako, ką daro.“

Sugrįžo su trenksmu

Su daugybe žvaigždžių ir didelio kalibro filmais šis prašmatnus festivalis Venecijos Lido saloje šiemet su trenksmu sugrįžo į gyvenimą po pandeminio praėjusių metų renginio.

Didysis žiuri prizas atiteko italų režisieriui Paolo Sorrentino (Paolui Sorentinui) už nuoširdų filmą „The Hand of God“ (it. "È stata la mano di Dio“) apie jo jaunystę Neapolyje. Ši juosta taip pat pelnė naujoko apdovanojimą jaunajai žvaigždei Filippo Scotti (Filipui Skočiui).

Vis dėlto Venecijoje dominavo lyčių klausimai.

Festivalį uždarė konkursinėje programoje nedalyvavusi juosta „Paskutinė dvikova“ (The Last Duel) – viduramžių kovinė drama, persmelkta temos apie istorinę neteisybę moterų atžvilgiu, kurioje pagrindinius vaidmenis atliko Mattas Damonas (Metas Deimonas) ir Benas Affleckas (Benas Aflekas).

„Galvoju, kad bet koks deramai humaniškas, empatiškas, supratingas žmogus turi būti feministas“, – naujienų agentūrai AFP sakė B. Affleckas.

Tuo metu Edgaro Wrighto (Edgaro Raito) siaubo filmas „Paskutinė naktis Soho rajone“ (Last Night in Soho), kuriame suvaidino Anya Taylor-Joy (Anja Teilor Džoi), atskleidžia už nostalgijos „svinguojančio Londono“ laikotarpiui slypinčią mizoginiją.

Viena moteris, kuri artimiausiais mėnesiais veikiausiai sulauks daug žiniasklaidos dėmesio, yra Kristen Stewart (Kristen Stiuart), Venecijoje sužavėjusi kritikus savo sukurtu princesės Dianos vaidmeniu filme „Spenser“ (Spencer) ir taip padidinusi galimybes galiausiai pelnyti „Oskarą“.

Tačiau geriausios aktorės apdovanojimą išsivežė ispanų megažvaigždė P. Cruz, už naujausią savo darbą su kino elito veteranu ispanų režisieriumi Pedro Almodovaru (Pedru Almodovaru).

Drama „Parallel Mothers“ (isp. „Madres Paralelas“) yra stebėtinai politinis šio kino kūrėjo pareiškimas, nagrinėjantis Ispanijos 4-ojo dešimtmečio pilietinio karo traumą ir pasakojantis apie dvi motinas vienoje gimdymo namų palatoje.

„Ačiū, Pedro. Tai 100-u procentų priklauso tau. Ačiū, kad dar kartą pasitikėjai manimi, kad kasdien įkvepi mane savo tiesos paieškomis, viduje ir išorėje“, – atsiimdama apdovanojimą pasakė P. Cruz.

Geriausio aktoriaus apdovanojimo laureatas nustebino labiau – juo tapo Filipinų žvaigždė Johnas Arcilla (Džonas Arsila), suvaidinęs nusikaltimų trileryje „On the Job: The Missing 8“.

Įžymybės

Šių metų festivalio komisijai pirmininkavo Pietų Korėjos režisierius Bong Joon-Ho (Bong Džunho), kurio filmas „Parazitas“ (Parasite, Gisaengchung) pernai gavo „Oskarą“ geriausio filmo kategorijoje.

Venecijos kino festivalis yra svarbi gairė kultūros ir kino pasauliui, nes Venecijoje pripažinti filmai kitais metais dažnai laimi Holivudo „Oskarus“.

Pastarųjų ketverių metų „Auksinio liūto“ laureatai – „Klajoklių žemė“ (Nomadland), „Džokeris“ (Joker), „Roma“ ir „Vandens forma“ (The Shape of Water) – įvertinimo sulaukė ir Kino meno ir mokslo akademijos apdovanojimų ceremonijose.

Praėjusių metų Venecijos kino festivalis dėl pandemijos buvo kuklus ir net nugalėtojai, „Klajoklių žemės“ kūrybinė komanda, negalėjo dalyvauti apdovanojimų ceremonijoje.

Šiemet kovos su pandemija priemonės išliko – premjerų salėse žiūrovai užpildė tik pusę ten esančių vietų, atvykstantieji į peržiūras turėjo pateikti dokumentą, kad jų testo dėl COVID-19 atsakymas yra neigiamas, kad jie yra pasiskiepiję arba neseniai persirgo koronavirusine infekcija, uždarose patalpose reikalauta dėvėti apsaugines kaukes.

Vis dėlto blizgesys sugrįžo, o akinantį Holivudo svečių sąrašą vainikavo B. Afflecko pasirodymas su savo drauge Jennifer Lopez (Dženifer Lopes).

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų