Režisierius bei aktoriai, praeitą vasarą bienalės teatro programoje pristatę Williamo Shakespeare`o „Hamletą“, jau šį vakarą (rugpjūčio 2 d.) pasirodys Venecijos „Teatro Piccolo Arsenale“ scenoje, kur susirinkusiai pasaulio meno grietinėlei pristatys spektaklį pagal Antono Čechovo „Žuvėdrą“.
Venecijos bienalės teatro programa – tai daugiau nei 8 dešimtmečius rengiama pagrindinio pasaulyje meno renginio dalis, nuo šiol kasmet pristatanti įdomiausiai kuriančius teatro menininkus. Nors teatro programa ne visada buvo pirmose bienalės gretose, šiuo metu ji – ypač stipri ir ryški.
„Oskaras ir aš esame vienmečiai. Mačiau daug jo skirtingų laikmečių pastatymų įvairiuose festivaliuose. Mano nuomone, būtent „Žuvėdroje“ jis pasiekė savo meninę brandą. Taip drąsiai ir atvirai kalbėti apie žmogiškumo suirimą pavyko vos keletui menininkų“, – teigia režisieriaus O. Koršunovo trupę pakvietęs Venecijos bienalės teatro programos direktorius Alexas Rigola. Būtent jo dėka bienalės teatro programa vėl tapo stipriu, lyderiaujančiu festivaliu Europoje.
Pastarieji metai rodo, jog Venecijos bienalė užima anksčiau režisieriaus O. Koršunovo ir jo teatro itin aktyviai lankyto Avinjono festivalio vietą. Prancūzijoje rengiamo vieno iš svarbiausių teatro įvykių metuose pagrindinėje programoje OKT/Vilniaus miesto teatras jau yra pristatęs net aštuonis spektaklius bei palikęs vieną ryškiausių pėdsakų iš rytų Europos trupių. Pasirodymas šių metų bienalėje – jau trečias vilniečių teatro trupei bei ketvirtas režisieriui O. Koršunovui.
„Nesitikėjau, jog trilogijos „Hamletas-Dugne-Žuvėdra“ spektakliai bus taip aktyviai kviečiami į festivalius. Juk jie neturi išorinio efektingumo, ryškių politinių ar socialinių aktualijų, netgi yra pakankamai asmeniški. Čia aktoriai nebesislepia už ketvirtos sienos, netgi nevaidina, o personažų tekstais mėgina kalbėti apie save kaip apie žmones. Tačiau užsienio kritikai dažnai pastebi jų novatoriškumą, visiškai kitokį požiūrį į aktoriaus darbą“, – apie tarptautinę sėkmę pelniusius pastatymus kalba O. Koršunovas.
OKT/Vilniaus miesto teatro trupė atvyksta į Veneciją kone tiesiai iš Ribadavijos (Ispanija), kur susidūrė su vienu didesnių iššūkių spektaklio „Žuvėdra“ gyvavimo istorijoje. Čia aktoriams pirmą kartą teko vaidinti istorinės miestelio pilies amfiteatre, po atviru dangumi, šviečiant mėnuliui.
„Žuvėdra“ – tai jau trečias O. Koršunovo spektaklis, pristatomas Venecijos bienalėje. Dar 1999-aisiais bienalėje pristatytas „Roberto Zucco“, o 2015-aisiais – „Hamletas“. Režisierius jau treti metai iš eilės pakviestas vesti kūrybines dirbtuves profesionaliems italų bei užsienio aktoriams. Tai edukacinio ciklo „Bienalle College“, vykstančio greta pagrindinės teatro programos, dalis. O. Koršunovas, pastaruosius dvejus metus kartu su aktoriais mėginęs A. Čechovo „Žuvėdros“ bei Tadeuszo Słobodzianeko „Mūsų klasės“ aktorinius „rėmus“, šį kartą gilinsis į Williamo Shakespeare’o „Hamleto“ subtilybes.
„Bienalėje kasmet meistrai dalinasi savo scenine patirtimi su jaunais menininkais. Turime tikslą pristatyti kuo platesnį požiūrio į vaidybą kampą, todėl ir kviečiame Oskarą – retas režisierius taip meistriškai gilinasi į aktorių darbą“, – teigia A. Rigola.
2015-aisiais pristatę visą Europos teatro elitą (vokiečių šiuolaikinio teatro simbolis Thomas Ostermeieris, avangardinio teatro kūrėjas Christophas Marthaleris, prancūzų dramaturgė Yasmina Reza, performatyvaus teatro grupės „Needcompany“ įkūrėjas bei lyderis Janas Lauwersas), šiemet bienalės organizatoriai taip pat nelinkę nuleisti kartelės. Teatro programoje – tokie visame pasaulyje garsūs vardai, kaip Romeo Castellucci, britų naujosios bangos pradininkas Martinas Crimpas, vienas žymiausių lenkų bei visos Europos režisierių Janas Klata, britų režisūros žvaigždė Declanas Donnellanas, skandalingojo „Shopping and Fucking“ autorius Markas Ravenhillas.
Kūrybines dirbtuves taip pat ves aktorius Willemas Dafoe, kurį visi puikiai pamena iš Larso von Triero „Antikristo“, taip pat vaidinęs tokių kino grandų, kaip Oliveris Stone’as, Davidas Lynchas, Anthony Minghella režisuotuose filmuose. W. Dafoe garsus vaidmenimis ne tik kine – jo vaidmuo Roberto Wilsono „Senėje“ pagal Daniilą Charmsą ilgą laiką buvo vienas didžiausių teatro pasaulio „topų“. Venecijos teatro bienalėje rengiamos kūrybinės dirbtuvės yra vienintelis tokio tipo renginys, kasmet pritraukiantis tik paties aukščiausio lygio scenos meistrus.
Naujausi komentarai