Pagal garsaus amerikiečių rašytojo fantasto Rėjaus Bredberio to paties pavadinimo apsakymą sukurtas „Rytojaus vaikas“ sukrečia savo pranašiškumu. Šiandien jau akivaizdu, kad beveik visos mums gerai žinomos antiutopijos, garsiausi fantastiniai kūriniai, tapo realybe, o jei ir ne visai, labai aiškiai nujaučiama netolima ateitimi.
R. Bredberis – vienas iš tokių garsiųjų rašytojų, kuris savo kūriniais prieš kelis dešimtmečius stulbino, stebino skaitytoją, lieka kaip niekad aktualus ir šiandien, o daugelis jo įžvalgų, dabar jau nebeatrodo kaip kažkas iš fantastikos srities.
Apsakymas „Rytojaus vaikas“ vienas tokių pavyzdžių. Ar galime dar kažką pakeisti, ar mūsų likimas jau nulemtas? Ar savo likimą ir ateitį spręs pats žmogus…? Norisi tikėti, jog žmogus, kad ir koks netobulas jis būtų, yra be galo stiprus. Stiprus tuo, kas jam padėjo išlikti iki šiol: protu, atmintimi, intuicija, vaizduote, tikėjimu, jausmais, gebėjimu mokytis, kurti, auginti.
Pats laikas, dabartis, situacija susidariusi šiuo metu pasaulyje tarsi diktuoja, siūlo temas, kelia klausimus, į kuriuos žūtbūt privalės atsakyti šio laikmečio žmogus. Pats svarbiausias ir dramatiškiausias, be jokios abejonės, išlikimo klausimas. Ar mes, žmonės, išliksime? Jei taip, kokie mes būsime? Ar išliksime žmonėmis, ar jau būsime visai kas kita? Koks rytojus mūsų laukia? Dar visai neseniai atrodė, jog demokratiškame pasaulyje gyvenančio šiuolaikinio žmogaus niekuo negalima išgąsdinti, suvaržyti, įbauginti, tačiau dabartis yra kardinaliai kitokia. Baimė, įtampa, nežinia, suvaržymai tapo kasdienybe. Ar į tokią situaciją patekome staiga, ar ėjome, ar buvome vedami palaipsniui? Nelengvus klausimus kelia spektaklio režisierius ir vienas aktorių R. Kazlas.
Kad ir kaip ten bebūtų, žmogus vis dar turi savo žavesio ir grožio. Tuo nori tikėti ir spektaklio „Rytojaus vaikas“ kūrėjai. Drauge su R. Kazlu futuristinę, tačiau nebūtinai tolimą realybę scenoje talentingai atskleidžia aktoriai Jonė Dambrauskaitė, Paulius Čižinauskas ir Taura Kvietinskaitė. Sterilios, minimalistinės, iki smulkmenų stilingos ir kinematografiškos ateities įspūdį sukūrė scenografė ir kostiumų dailininkė Elvita Brazdylytė. Spektaklio kūrimą finansuoja Lietuvos kultūros taryba.
Deja, šiais ypatingais metais, kada populiariausi naujagimių vardai – „Virusas ir Pandemija“, „Rytojaus vaiko“ gimimą buvo įmanoma stebėti tik internetu. Tačiau kūrėjai tikisi, kad kitais, geresniais mums visiems, metais, „Rytojaus vaiką“ žiūrovai galės aplankyti jau ir teatro salėse.
Naujausi komentarai