- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Penktadienio vakarą Lietuvą pasiekė džiugi žinia iš Kanų kino festivalio – režisieriaus Vytauto Katkaus filmas „Uogos“ kartu su kitais 8 kūriniais iš viso pasaulio varžysis pagrindinėje trumpametražių filmų konkursinėje programoje. Tai – jau antrasis režisieriaus prisistatymas šiame prestižiniame festivalyje, ankstesnis jo trumpasis filmas „Kolektyviniai sodai“ (2019) tapo pirmuoju lietuvių filmu, dalyvavusiu Kanų „Kritikų savaitės“ programoje.
V. Katkaus „Uogos“ varžysis su filmais iš Kinijos, P. Korėjos, Kosta Rikos, JAV, Prancūzijos, Ganos, Honkongo ir Nepalo. 9 kūriniai Kanų trumpametražių filmų konkursui buvo atrinkti iš daugiau nei 3,5 tūkst. darbų iš viso pasaulio.
„Tarptautinių kino festivalių programose vis dažniau pasirodančios lietuvių kūrėjų pavardės kaskart nudžiugina ir, matant, kaip smarkiai auga mūsų kino talentai industrija, gali būti, kad tuoj nebestebins ir taps visiškai įprastu reiškiniu“, – šypsosi filmo „Uogos“ prodiuserė Marija Razgutė („M–Films“). – Dar smagiau, kai varžomės pagrindinėse prestižinių festivalių programose – „Uogos“ yra pirmasis lietuviškas filmas šioje oficialioje konkursinėje Kanų programoje. Be galo džiaugiamės ir didžiuojamės, jog filme užfiksuota subtili tėvo ir sūnaus istorija įtikino Kanų festivalio programos sudarytojus.“
„Uogų“ režisierius Vytautas Katkus neslepia, kad kurdamas filmą tarsi leidosi į tam tikrą bandymą, kiek minimali galiausiai gali būti istorija. „Todėl naujiena apie Kanus man buvo džiugus šokas ir pirmas patvirtinimas, kad ši mano sąmoningai minimalistiškai papasakota istorija galiausiai buvo perskaityta ir palankiai sutikta. Kurdamas filmą norėjau atskleisti jausmą – prisiminimus, atsisveikinimą su jais. Tai dariau be profesionalių aktorių ir didelio siužeto, tad vis kirbėjo mintis, kur yra ta minimalizmo riba, kai filmas netampa filmu, o lieka tiesiog istorija.“
Trumpametražis filmas „Uogos“ nukelia į karštą vasaros dieną. Virš sodo namelio kabo prisirpusių uogų pilnos vyšnios šakos, jos linguoja nuo vėjo ir svorio. Pirmąsias pensijos dienas gyvenantis tėtis į pagalbą jas nurinkti pasikviečia 29-metį savarankiškai gyvenantį sūnų. Tėtis stengiasi niekur neskubėti – jis su sūnumi nori praleisti kuo daugiau laiko, tos vyšnios jau nebe tokios ir svarbios. Tyloje rinkdami uogas jiedu supranta, kad per 30 metų jie išnaudojo per mažai laiko buvimui kartu, tad dabar stengiasi sugrįžti į savo pirmuosius bendrus prisiminimus ir juose pabūti ilgiau – tarsi pradėti viską iš naujo.
„Uogos“ – trečiasis Vytauto Katkaus režisuotas trumpametražis filmas. Jo debiutinis filmas „Kolektyviniai sodai“ (2019) buvo atrinktas į Kanų „Kritikų savaitės“ programą, o antrojo trumpametražio filmo „Miegamasis rajonas“ (2020) premjera įvyko Venecijos kino festivalio programoje „Horizontai“. Vytautas Katkus taip pat yra vienas talentingiausių Lietuvos operatorių, kurio filmografijoje jau susikaupė per 30 trumpo ir ilgo metro filmų, tarp kurių – „Animus Animalis. Istorija apie žmones, žvėris ir daiktus“ (rež. Aistė Žegulytė). „Techno, Mama“ (rež. Saulius Baradinskas) ir kt.
Pagrindinius vaidmenis filme atlieka pats režisierius Vytautas Katkus ir jo tėtis Viktoras Katkus. Filmo scenarijaus autorius: Vytautas Katkus, operatorius: Simonas Glinskis, dailininkė: Sigita Šimkūnaitė, kostiumų dailininkė: Monika Vėbraitė, grimo dailininkė: Jurgita Globytė, montažo režisierius: Laurynas Bareiša, garso dizaineris: Julius Grigelionis, gamybos vadovė: Brigita Beniušytė, prodiuserė: Marija Razgutė. Filmo gamybą iš dalies finansavo Lietuvos kino centras.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
„The Who“ bosisto gitara parduodama aukcione Prancūzijoje
Bosinė gitara, pagaminta jos dizainą sukūrusiam „The Who“ rokeriui Johnui Entwistle'ui (Džonui Entvistlui), ketvirtadienį bus parduota aukcione Lione Prancūzijos rytuose, paskelbė aukcionas „De Baecque“. ...
-
Skandinavijoje dirbę edukologai svajonių mokyklą kuria Švenčionėliuose
„Iš danų kalbos kilusį skandinavišką terminą „hojskolės“ sunku išversti. Aukštosios liaudies mokyklos Lietuvoje tarsi ir neskamba, primena sovietmetį, tačiau išties tai yra laikinos mokymosi bendruome...
-
A. Oleinik tapybinės vizijos
Verslo Parke „Aušra“ veikia tapytojos Annos Oleinik personalinė darbų paroda „Iš sapnų“. ...
-
Skaitmeninėje drobėje – virtualieji potėpiai ir naujoji realybė
Šiandien, kai kalbame apie dirbtinio intelekto pranašumus ir pavojus, galimybė keliauti po pasaulį mažai ką stebina. Nuostabą gali kelti nebent gebėjimas kuriant virtualiosios realybės įrankiais plėsti menui neabejingų žmonių ratą. ...
-
Vilniuje prasideda tarptautinis folkloro festivalis „Skamba skamba kankliai“1
Ketvirtadienį Vilniuje prasideda tarptautinis folkloro festivalis „Skamba skamba kankliai“. ...
-
Po savivaldybės sprendimo uždaryti memorialinius muziejus protestuotojo apibendrinimas: „šūdžiai“4
Apie pusšimtis mokslininkų, literatų, opozicijos politikų, studentų prie Vilniaus miesto savivaldybės protestavo dėl paskelbtų planų uždaryti trijų rašytojų memorialinius muziejus. ...
-
„Pulko duktė“ į sceną sukvies žinomus šalies solistus2
Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro komiška opera „Pulko duktė“ gegužės 25-26 d. publikos lauks naujoje salėje „Jūra“. ...
-
Rašytoja vilties sėmėsi iš augančių romano herojų
„Kiekvienas romanas yra tarsi rizikingas žygis į nežinomybę, tačiau būtent tai mane ir skatina į jį leistis. Rašymo grožis skleidžiasi, kai rašai, kai visą dieną rašius užplūsta palaima, kai gali būti kitur, tiksliau, ...
-
Vyriausybė ieško, kas sukurs Baltijos paviljono dizainą tarptautinei parodai Osakoje2
Vyriausybės kanceliarija paskelbė dizaino konkursą bendro Latvijos ir Lietuvos paviljono statybai tarptautinėje parodoje „Expo 2025 Osaka“. ...
-
In memoriam D. Ramoškaitė. Ji mylėjo keramiką, o ypač molį, daugiau nei bet ką8
Gegužės 20 d., eidama 67-uosius metus, Anapilin iškeliavo keramikė, Lietuvos dailininkų sąjungos narė Daiva Ramoškaitė, praneša Lietuvos dailininkų sąjunga. ...