Trečiadienį Venecijos meno bienalėje atidaromas Lietuvos paviljonas su Dainiaus Liškevičiaus projektu „Muziejus“ bei performansu.
Šiais metais Lietuvos paviljonas išsiskiria įsikurdamas atskirame pastate erdviame Zenobio rūmų sode, balansuojančiame tarp Venecijos ir „kažkur kitur“ erdvės, pranešė paviljono komisaras-kuratorius Vytautas Michelkevičius.
Pasak jo, „menininko surinkta daugiasluoksnė kolekcija it elipsinė laiko kilpa nukelia mus į netolimą praeitį, kvestionuoja dabartį ir nerimastingai žvalgosi į kultūrinių ir geopolitinių įtampų pilną ateitį“.
„Nors „Muziejus“, regis, yra vieno atvejo meninis tyrimas, tačiau jis aktualus ne tik gilinantis į sovietinį totalitarinį režimą, bet ir kaip savitas požiūris į hegemonines dabarties galias, jų kuriamą viešąjį diskursą ir santykį su kūrėjo laisve. „Muziejų“ galime laikyti ir naujojo patriotizmo versija, siūlančia iš naujo įvertinti šiuolaikinių demokratijų kuriamus nacionalinius mitus ir mėginimus legitimuoti nacionalines valstybes“, – sakė V.Michelkevičius.
Projekte „Muziejus“ pasakojama apie revoliucines 1960-1980-ųjų asmenybes: paskutinįjį Lietuvos partizaną Antaną Kraujelį, disidentą Romą Kalantą ir Bronių Maigį, 1985-aisiais Sankt Peterburgo muziejuje „Ermitažas“ apniokojusį Rembranto paveikslą „Danaja“ (1636 m.).
Venecijos meno bienalė yra viena prestižiškiausių pasaulyje šiuolaikinio meno parodų, ji vyksta kas dvejus metus nuo 1895 metų. Lietuva dalyvauja nuo 1999-ųjų.
Naujausi komentarai