Mūsų šalies baldų gamintojai džiaugiasi tik tuo, kad turi klientų užsienyje. O užsieniečiai baldininkai mėgina įsiteikti lietuviams. Tokia nuomonė piršosi praėjusią savaitę vykusiose baldų parodose.
Lankytojų gausa nesidžiaugė
Dauguma į tarptautinę baldų parodą sostinės "Litexpo" parodų rūmuose susirinkusių dalyvių net neslėpė, jog jų tikslas – ne pristatyti naujienas ir supažindinti lankytojus su produkcijos pranašumais, bet parduoti prekybos centruose užsigulėjusius baldus. Dažną eksponatą puošė lentelės su nurodytomis kainomis ir nuolaidomis, o kai kuriuose ekspozicijų plotuose tiesiai šviesiai skelbta, jog ten vyksta išpardavimas.
Gerai žinomų pavadinimų – negausu. Vieni tvirtino neturintys naujų kolekcijų, todėl atsisakę dalyvauti parodoje, kitiems jos nauda kėlė abejonių. Treti, iki šiol buvę rinkos lyderiais, atsidūrė ties bankroto riba.
Lankytojai į "Litexpo" rūmus irgi neskubėjo, dalyviai negalėjo pernelyg džiaugtis jų gausa. Paklausti apie domėjimąsi eksponatais, jie tik skėsteldavo rankomis: "Patys matote – krizės padariniai aiškūs."
Vien Lietuvoje neišsilaikytų
Baldininkai sutinka, kad naujienų dažnai nesukursi. Juo labiau per sunkmetį. Tad buvo akcentuojamas baldų ilgaamžiškumas, praktiškumas, medžiagų kokybė. Mat sunkmečiu, kaip teigė parodų dalyviai, prasto daikto pirkėjui neįsiūlysi. Jeigu jau renkamasi baldą, šis turi būti tinkamas ilgam.
"Pirkėjai dabar nori gerų, bet pigių baldų. Žinoma, gamintojai priversti mažinti kainas, parduoda ir už savikainą", – pasakojo Ukmergėje baldus gaminančios bendrovės "Optimata", dalyvaujančios nuo pat pirmos baldų parodos "Litexpo" rūmuose, atstovai.
Jų nuomone, dar praėjo palyginti mažai laiko nuo krizės pradžios, tačiau jos padariniai labai jaučiami. Anksčiau parodose dalyvaudavo tik didieji gamintojai, dabar tokių liko labai nedaug. Įmonė turi atstovybes Estijoje ir Latvijoje, ten padėtis dar kritiškesnė. "Jeigu ne eksportas į kitas šalis, būtų labai blogai. Kita vertus, paroda parodė, kad šioks toks judėjimas vyksta. Gal nebekrisime taip giliai į duobę", – optimizmo neprarado baldininkai.
Įpročius keisti linkę ir dizaineriai. Anksčiau dėmesį telkdavę menui, dabar jie priversti taikytis prie padėties ir atsisukti į praktiškumą. Nors dizaineriams skirtoje salėje buvo juntama kur kas linksmesnė nuotaika nei kitur, šie tvirtino meną derinantys su funkcionalumu, kokybe, ekologija ir ekonomija. Kaip baldininkai, taip ir išskirtinių daiktų kūrėjai vieningai tvirtino, jog šiandien nereikia pirkti daug įvairių baldų, užtenka turėti kelis, bet išskirtinius, kokybiškus.
Kita vertus, dizaineriai siekė parodyti, kad kas estetiška, meniškai vertinga, nebūtinai turi būti brangu ir skirta tik išrinktiesiems, turtingiems klientams. Turto demonstravimas šiuo metu ne toks aktualus. Kur kas daugiau vertės įgauna paprastumas, nuoširdumas, ekologiškas požiūris, taupumas, kuris apima ne tik pinigų, bet ir visų gamtos išteklių taupymą.
Tai, kad pirkėjai ieško ilgaamžiškumu ir racionalumu išsiskiriančių baldų, tvirtino ir bendrovės "Būsto harmonija" atstovai, Lietuvoje prekiaujantys vokiškais "Moll" vaikų baldais. Šie ypatingi tuo, kad "auga" su vaikais – pagal jų ūgį galima reguliuoti stalo ir kėdžių aukštį. Pardavėjai teigė, kad lietuviams vis svarbiau, kad baldai būtų patvarūs, lengvai atnaujinami.
Dalyvių skaičius labai kito
Kalbinti lankytojai parodai neskubėjo žarstyti pagyrų. Ypač nusivylę buvo tie, kurie tikėjosi pasisemti kokių nors minčių savo kuriamam interjerui, išvysti baldų naujienų. Teigiamai įvertinta tai, kad šiais metais baldų paroda atskirta nuo šiai pramonei skirtų technologijų parodos. Tai leido lankytojams nesiblaškyti po paviljonus ieškant tik baldų kolekcijų, o ne žiūrėti į įvairias mašinas.
Šiemet baldų paroda "Litexpo" rūmuose užėmė mažiausią plotą nuo 2001-ųjų. Tuomet baldininkai savo ekspozicijas buvo išdėstę 6,2 tūkst. kv. m plote. Šiais metais ekspozicijų plotas siekė 7,7 tūkst. kv. m. Praėjusiais metais baldininkams prireikė 11 tūkst. kv. m ploto savo eksponatams parodyti.
Dalyvių skaičius taip pat gerokai pakito. Pernai baldų parodoje dalyvavo 180 gamintojų ir pardavėjų, taip pat buvo dar 162 verslo kontaktų mugės dalyviai. Šiais metais stendus užsisakę buvo 113 baldininkų ir 94 verslo kontaktų mugės dalyviai. Kiek lankytojų šiais metais domėjosi baldais, dar nėra duomenų. Pernai šis skaičius siekė 31,2 tūkst.
Parodos rengėjų duomenimis, demonstruoti ar parduoti produkcijos dalyviai susirinko ne tik iš Lietuvos, bet ir Estijos, Lenkijos, Latvijos, Baltarusijos. Tarp dalyvių iš Lietuvos – net 53 baldų gamintojai, kiti atstovavo Italijos, Vokietijos, Belgijos, Baltarusijos, Lenkijos ir kitų užsienio šalių gamintojams.
Maždaug ketvirtadalis gamintojų parodoje dalyvavo pirmą kartą. Tad žinomesnių pavadinimų gausu nebuvo. Tarp tokių – "Juodasis alksnis" "Lauksva", "Gintaro baldai", "Magrės baldai", "Nemuno baldai", "Optimata", "Faber baldai".
Naujausi komentarai