Pereiti į pagrindinį turinį

Ateities pasaulio vizijas kūrė ir kauniečiai

2012-08-18 22:30
Ateities pasaulio vizijas kūrė ir kauniečiai
Ateities pasaulio vizijas kūrė ir kauniečiai / Liudo Ubarevičiaus asmeninio archyvo nuotr.

Keturių lietuvių komanda pateko į didžiausio pasaulyje technologijų turnyro konkurso „Imagine Cup“ finalą, kuris vyko Australijoje. Konkurso tema buvo pasaulis, kuriame technologijos padės išspręsti opiausias problemas.

Grįžo labai patenkinti

Lietuvos atstovai į tarptautinio technologijų konkurso finalą pateko po septynerių metų pertraukos. Keturių kauniečių komanda „LevelUp“ Sidnėjuje su dar devyniais varžovais rungėsi „Windows Phone“ žaidimų kategorijoje.

Liudo Ubarevičiaus, Justo Šalkevičiaus, Gyčio Valatkos ir Ievos Auželytės – trijų KTU informatikos fakulteto ir VDA studentės sukurtas ekologinis žaidimas „NeverFuture“ prieš atvykstant pristatyti jį Sidnėjuje nurungė 460 žaidimų iš viso pasaulio.

„Į finalą nepatekome, tačiau grįžome labai patenkinti, užmezgę daug ryšių ir įdomiai praleidę laiką“, – pasakojo 22 metų KTU magistrantas Liudas Ubarevičius.

Finalas – olimpiniame komplekse

Pirmąją vietą užėmė ir 8000 dolerių piniginį prizą laimėjo JAV komanda, kuri sukūrė mokomąjį žaidimą apie matematiką mokyklinio amžiaus vaikams.

Antroje vietoje liko lietuvius labiausiai savo žaidimu sužavėję prancūzai. Jų žaidime robotukas renka radioaktyvias atliekas.

Treti prizininkai buvo vengrai, sukūrę ekonominį žaidimą.

„Microsoft“ kompanijos organizuotas „Imagine Cup“ finalas vyko Sidnėjaus Olimpiniame komplekse, kuriame susirinko daugiau nei 600 dalyvių įvairiose kategorijose.

Kiekvienoje komandoje buvo po keturis žmones, kurie savo žaidimus pristatė komisijai, žurnalistams, kitiems dalyviams.

Geriausi draugai – brazilai

„Viskas buvo surengta labai preciziškai, be klaidų, nors pristatymai, įvairūs seminarai, sesijos vyko nuo 8 iki 22 val. vakaro, – neslėpė L.Ubarevičius ir šyptelėjo. – Net ir pavargę po dienos renginių vakare susirinkdavome viešbučio kambaryje ir vėl žaisdavome žaidimus.“

Per „Imagine Cup“ varžybas lietuviai labiausiai susidraugavo su finale dalyvavusiais brazilais: su jais kauniečiai pasikeitė tautinėmis atributikomis. Vieni geriausių lietuvių draugų buvo ir hiperaktyvūs korėjiečiai.

„Iškart jautėsi kultūrų ir mentalitetų skirtumai. Korėjiečiai buvo itin aktyvūs, linksmi, energingi, dainingi, jie labai džiaugdavosi net mažiausia smulkmena“, – pasakojo L.Ubarevičius.

Beje, lietuvių žaidimas nebuvo itin lengvas, skirtas tikslinei auditorijai, todėl kitiems dalyviams, komisijos nariams, žurnalistams, reikėdavo porą minučių aiškinti taisykles, žaidėjų judėjimą.

„O korėjiečiai prieidavo ir iškart žaisdavo“, – prisiminęs juos labai nustebinusius ir kasdien „NeverFuture“ žaidusius azijiečius juokėsi Liudas.

Betono džiunglės

Po konkurso lietuviai neskubėjo apžiūrėti Sidnėjaus, bet ir toliau daug bendravo su kitais dalyviais. Liudas juokiasi: „Informatikai visada randa bendrą kalbą.“

Lietuvius ypač sužavėjo ukrainiečiai, tiksliau labai įdomus jų darbas: „Quadsquad“ komanda sukūrė pirštines, kurios nebylių žmonių ženklus paverčia žodžiais.

Ar „Microsoft“ konkurse dalyvavę kauniečiai pamatė pačią šalį?

„Australija klimatu mums pasirodė panaši į Lietuvą, nes atvykome per jų žiemą, kuri prilygsta mūsų vasarai“, – juokėsi L.Ubarevičius. Jis, kaip ir jo kolegos, pirmą kartą įveikė tokį atstumą – kelionė truko beveik 24 valandas.

Išsimaudyti nedrįso

Iš trijų organizatorių pasiūlytų ekskursijų lietuviai pasirinko išvyką po miestą, kuri nukonkuravo apsilankymą Sidnėjaus zoologijos sode bei prie garsiojo Uosto tilto (Harbour bridge).

„Labai patiko įspūdingieji Sidnėjaus operos rūmai, matėme ir Uosto tiltą, Meno ir technikos muziejų, – pasakojo Liudas. – Beje, nustebino, kad Sidnėjuje nėra gamtos. Augalų matėme gal tik kinų kvartale. Įspūdingi dangoraižiai, pastatai, bet po Lietuvos žalumos – viskas tarsi betoninės asfalto džiunglės.“

O Australijos paplūdimiai, kurie garsėja banglentininkais?

Konkurso dalyviai buvo ir ten. Matė ir banglentininkų. Vis dėlto Australijos žiemos metu nesimaudė, nors vandens temperatūra siekė apie 20 laipsnių šilumos. Nejaugi nesimaudė ir lietuviai?

„Nedrįsome“, – prisipažino informatikas.


Dalyvavo „Imagine Cup“ finale

Platformai „Windows Phone“ skirtas žaidimas „NeverFuture“, kurį daugiau nei pusmetį kūrė studentai, moko tausoti gamtą, rūšiuoti šiukšles ir atkreipia dėmesį į vis didėjančią gamtos taršą bei žmonių abejingumą ekologinėms problemoms. Veiksmas vyksta ateities pasaulyje, kuriame pinigus atstoja surūšiuotos atliekos, o didžiausi žaidėjo priešai – teršėjai.

Po trijų etapų žaidimas atrinktas kategorijoje „Game Design: Phone“. Šioje kategorijoje rungėsi 460 studentų komandų iš viso pasaulio projektai.

Šių metų konkurso „Imagine Cup“, organizuojamo korporacijos „Microsoft“, tema „Įsivaizduok pasaulį, kuriame technologijos padės išspręsti opiausias problemas“.

2013 m. liepą „Imagine Cup“ turnyro finalas vyks Sankt Peterburge.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų