Po žiniasklaidoje pasirodžiusios informacijos apie neva neteisėtai organizuojamą „Enya Christmas Show“ koncertą ir be atlikėjos leidimo reklamoje naudojamus jos kūrinius, renginį organizuojanti įmonė „AdCola“, nori nuraminti beveik 3 tūkst. bilietų įsigijusius ir kitus į renginį planuojančius eiti žiūrovus. Koncertas, kaip ir planuota, tikrai vyks.
Pasirodžiusi informacija apie tai, jog pati Enya nepritaria šiam renginiui Lietuvoje, organizatorius nustebino, nes prieš organizuojant šį renginį autorių teisių kolektyvinio administravimo asociacija LATGA išdavė įmonei leidimą viešai rengti „Enya Christmas Show“ koncertą bei gyvai atlikti žymiosios Enya dainas, rašoma organizatorių pranešime.
„Leidimą išdavėme, tačiau problema yra ta, jog organizatorius neturi atlikėjos vardo, kuris taip pat yra ir prekinis ženklas, panaudojimo reklamoje licenzijos. Tai ir užkliuvo leidybinei kompanijai, kuri atstovauja atlikėją ir dėl šios priežasties buvo susidurta su problemomis“, - sakė LATGA atstovas Marius Kuzminas.
Renginio organizatoriai buvo nustebę, kad tokiu atveju taip pat yra reikalingas ir pačios Enya sutikimas. Jų žiniomis, turint sutartį su LATGA nereikia kito specialaus leidimo ar palaiminimo gyvai atkurti žymios atlikėjos dainoms. Koncertą organizuojanti agentūra remiasi LATGA sutartimi naudojant atlikimą ar jo įrašą. Šioje sutartyje Enya prekinis ženklas įvardytas kaip nuoroda į koncertą, kurį atliks Šv. Kristoforo orkestras, penkios vokalistės ir grupė – iš viso 40 žmonių scenoje. Vardo panaudojimas reklamoje ir koncerte yra skirtas būtent šiam tikslui ir, anot organizatorių, apie prekės ženklo neteisėtą naudojimą negali būti kalbos.
„Jokių piktų ketinimų neturėjome, mūsų tikslas buvo koncerto reklama priminti žmonėms apie Enya dainas, informuoti, jog jas atliks Lietuvos muzikantai. Tai nuo pat pirmos dienos skelbėme visoje reklamoje bei renginio bilietus platinančios kompanijos puslapyje. Reklama su Enya įrašu buvo transliuojama savaitę, o tik perrašę naują reklamos garso takelį su mūsų scenos žvaigždžių balsais, reklamą nedelsiant pakeitėme“,- sako koncerto rengėjai iš bendrovės „AdCola“.
Organizatoriai, pripažinę šią savo klaidą, sumokėjo baudą Enya autorines teises ginančiai kompanijai „Sony/ATV Publishing“ ir šiuo metu kartu su jais sėkmingai sprendžia Enya dainų panaudojimo reklamose klausimą. „Užpildėme reikiamas anketas, pristatėme dokumentus ir viskas šiomis dienomis bus išspręsta. Taip pat džiaugiamės, jog po tokių dirbtinai sukeltų skandalų likę bilietai tirpsta greičiau nei tikėjomės“, - sako „AdCola“ atstovai.
Latvijos sostinėje įsikūrę Enya autorines teises ginantys „Sony/ATV Publishing“ atstovai „MicRec Publishing“, su kuriais Rygoje šią savaitę susitiko renginio organizatoriai yra nusiteikę geranoriškai ir, teigia, jog tokia situacija - dažnai pasitaikanti televizijos laidų bei prodiuserių klaida Lietuvoje.
„Norint naudoti autorių teisėmis saugomą dainą ne tik televizijos reklamose, tačiau taip pat ir įvairiose laidose bei klipuose, privaloma gauti dainų autoriaus leidėjų licenziją“, - sakė EMI ir „Sony Music“ atstovė Baltijos šalyse Kerija Kaleja.
Jos teigimu, renginio organizatoriai yra informuoti apie tolimesnius žingsnius ir jie tikrai išspręs susidariusią problemą.
Pozityviai nusiteikę koncerto rengėjai bei „Enya Christmas Show“ atlikėjai toliau aktyviai ruošiasi artėjančiam koncertui. Kitą savaitę, gruodžio 4 d., Vilniuje, „Forum Palace“ koncertų salėje įvyks generalinė renginio repeticija.
„Enya Christmas Show“ įvyks gruodžio 14 d. „Siemens“ arenoje. Jo metu geriausios Lietuvos dainininkės - Rūta Ščiogolevaitė, Erica Jennings, Ieva Prudnikovaitė, Evelina Sašenko ir Vaida Genytė, didžiojoje scenoje atliks žymiosios airių atlikėjos Enya dainas. Unikalų dainų skambesį padės atskleisti 40 muzikantų kolektyvas: aranžuotojas ir natografas Jievaras Jasinskis, meno vadovas ir muzikos prodiuseris Linas Adomaitis, Donato Katkaus vadovaujamas Šv. Kristoforo kamerinis orkestras ir gausi instrumentalistų ritmo grupė bei pritariamieji vokalai.
Naujausi komentarai